Announcement

Collapse
No announcement yet.

Phoenix Model Tiger 3 .40 Sport trainer - hjelp - motor/esc valg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • xilian
    replied
    Ja. Min pakke har også dukket opp.
    Tydelig at dem har hatt et problem i Stokke, for dem rota vekk pakka mi fra RcPro også

    Leave a comment:


  • Anfinn
    replied
    Jaggu dukket pakke 1 opp på mystiskt vis, etter at jeg ringte inn til morgenen i dag og fikk de til og legge inn en etterlysning
    Den befinner seg nå i Stokke. Så da har jeg 2 Tiger 3, kan jo være kjekt

    Leave a comment:


  • Jentemotor
    replied
    Hjulene du linket til er de samme. Understell er .60 - .90 som er bøyd til for å få klaring nok til propell. Halehjulsbrakett er Sullivan 860. Understell i karbon kan være et godt alternativ for å spare vekt. Høyde på understell er 12 cm fra senter hjulaksel. Jeg veide understellet nå, 182 gr. totalt med Dubro hjulaksler og nevnte hjul

    Leave a comment:


  • Anfinn
    replied
    Hm, jeg har ventet siden 23... kanskje det er en uærlig postmann som har luktet RC? :=)
    På min sporing står det "Sendingen kan være forsinket" No kidding! Jeg skal ringe de i dag. Pakken er faktisk betalt,
    og de får bare finne den. Hvor vanskelig kan det være, den har jo ifølge sporingen forlatt Kristiansand. Så da må den jo enten ligge igjen i bilen, eller i en eller annen container på Stokke...?
    -
    Btw, fikk min bestilling nr 2 i går, så jeg har nå fått flyet. Lurte på om jeg skulle dra en tur til Modellers i lunsjen for og kjøpe oppgradert hoved understell og halehjul, etter tips fra "Jentemotor" :=)

    Leave a comment:


  • xilian
    replied
    Jeg har venta på sørlandspakke siden 22.... Snabla kjedelig!!

    Leave a comment:


  • Anfinn
    replied
    Jentemotor:
    Dette understellet?: The resource cannot be found.

    Og dette halehjulet?: The resource cannot be found.

    Og kanskje disse hjulene?: The resource cannot be found.
    Last edited by Anfinn; 27-08-14, 13:36.

    Leave a comment:


  • Anfinn
    replied
    Hei
    Ja, det blir spennende og se, gleder meg selv. Pga Posten har jeg ikke fått selve flyet ennå (de har faktisk klart og rote bort pakka. Ingen vet hvor den er. Den ble borte på veien fra Kristiansand til Stokke!!!) Så, jeg har bestilt det samme 1 gang til, det skal etter postens beregninger komme i dag. I ESC som jeg har kjøpt er det innebygd BEC: The resource cannot be found.. Det var litt av grunnen til at jeg valgte denne.
    Takk for tips ang halehjul. Setter pris på bilder, om du har

    Leave a comment:


  • Jentemotor
    replied
    Jeg har denne modellen, innkjøpt i 2011 fra Elefun. Dette er utgaven hvor vingene festes i siden av flykroppen, og med egen balanseror-servo for hver vingehalvdel. Ombygd til halehjul med brakett fra Sullivan, hovedunderstell fra Great Planes i alu. Hovedhjul er 75mm Dubro Super Lite. Følgende oppsett er prøvd:
    1. Motor 170 gr. kv 960, propell Apc e 12x6, 4s batteri 6000 mah 630 gr. 60 A regulator Schultze fut-val
    2. Motor 215 gr. kv 720, propell Apc e 12x6, 5s batteri 4000 mah 525 gr. 100 A regulator CC Phoenix Ice
    3. Motor 215 gr. kv 720, propell Apc e 13x6,5, 4s batteri 4000 mah 435 gr. 100 A regulator CC Phoenix Ice Lite

    Av disse foretrekker jeg klart alt. 3. Flyet kjentes lettere og kvikkere ut i lufta, noe som antakelig skyldes vektreduksjon og ikke minst større propell. Vertikalt presterer flyet lett maks flyhøyde (400 fot). Valget av oppsett har mye med flystil å gjøre, som for meg er av den litt saktere typen, samtidig som det er er krefter nok til noe av hvert.
    Til sammenligning har jeg en Hangar 9 Pulse 40 med tilsvarende oppsett. Denne har en totalvekt på ca. 300 gr. mindre, noe som gjorde at jeg ville få ned vekten på Tigern. Jeg ser fram til å høre dine erfaringer fra et såpass kraftig oppsett som du har bestilt. Husk at du må ha enten egen batteripakke, eller ubec for strøm til mottaker. Opto er betegnelse for regulator uten egen strømforsyning til mottaker. Bilder blir utlagt så snart som mulig. Til slutt vil jeg minne om Jon Gunnar Wold`s råd ang. valg av flymodell: For den som behersker en trainer godt, så kan man gå rett på en patternmodell. Det er ikke nødvendig å gå stigen om en rekke av litt mer krevende modeller. For mitt vedkommende er en liten Sebart Angel 30 E referansen for selv en 30 cc modell som jeg har hatt de første turene på nå i sommer.

    Leave a comment:


  • Blåmås
    replied
    Tidligere omtalte kamerat driver pr tiden å registrerer seg på forum. Opplever visst noen problemer under veis. Når alt er i orden i den forbindelse vil det komme en del opplysninger og erfaringer fra forskjellige oppsett på Tigern.
    For min egen del synes jeg 1000W på denne høres voldsomt ut? Og tungt med så stor motor og 6S?
    Men som sagt vil det vel komme flere kvalifiserte synspunkter etter hvert.

    Leave a comment:


  • Kyrre
    replied
    Jeg fløy min Sonic 25, som er et mindre fly av samme type med en 12X12 prop og det gikk kjempebra. Var litt bekymret for at så høy pitch ville gi lang take off og høy landingshastighet for et slikt fly, men det funket helt supert. Det var på 4 celler.

    Leave a comment:


  • Anfinn
    replied
    Eller bygge om til halehjul, da vil jeg få høyden jeg trenger som du sier. Har kameraten din styrbart halehjul?
    Om han kunne tatt et bilde og lagt inn her hadde jo det vært strålende!

    Leave a comment:


  • Anfinn
    replied
    Hm, ja jeg har fundert litt på det med propell str. Har litt forskjellig liggende, og hadde i utgangspunktet tenkt en 13". Men hvordan er det og gå opp på pitchen og ned i str. Er det en mulighet? Har ikke så veldig greie på dette med propeller ennå

    Hvis ikke så kan jo større hjul være en god løsning, ser for meg at den blir litt "snillere" ved landing og takoff da?

    Leave a comment:


  • Blåmås
    replied
    Har en kamerat som har denne. Han bruker 13" propell. Det går helt greit. Er vel ikke rom for mye mer uten litt mer bakkeklaring tror jeg. Forøvrig et fly han er veldig fornøyd med om jeg har forstått ham riktig. Både flyegenskaper og byggekvalitet. Spesielt prisen tatt i betraktning.

    Edit: Ble minnet på et vesentlig punkt her. Dette flyet er ombygt til halehjul og påmontert 10mm større hjul. Blir kanskje i knappeste laget da....
    Last edited by Blåmås; 25-08-14, 08:57.

    Leave a comment:


  • ofremmi
    replied
    Den ser fin ut den, dette blir nok bra. Et lite ankepunkt som du nok må se litt på; du kan få litt utfordringer med bakkeklaring for propellen. Denne typen fly har tradisjonelt vært kjørt med 10,11 og kanskje 12" propell. Motoroppsettet du har kjøpt trives best på 14 og 15". Det er ikke værre enn at du må ha lengre understellslegger og/eller større hjul, og eventuelt sikte mot propell i det minste skiktet. Kanskje det vil bli greit med en 13x10?

    Leave a comment:


  • Anfinn
    replied
    Har da gått til innkjøp av dette:
    Motor: The resource cannot be found.
    Regulator: The resource cannot be found.
    Skal være plenty power det på 6celler

    Regner med at selve flyet kommer i posten i dag

    Leave a comment:

Working...
X