Unconfigured Ad

Collapse

Akryl-lakk i større kvanta?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wiker
    • May 2003
    • 195

Akryl-lakk i større kvanta?

Skal lakere flyvinger. Har tidligere brukt Quick(/Bengalack), og har vært fornøyd med den. Fordelen med disse er jo at de er lett tilgjengelig i alle farger på den lokale fargehandelen. Bakdelen er alt sølet med whitesprit for tynning og rensing av utstyr (lakksprøyte etc.), og så lukter det jo i hele huset. I tillegg bør man vel ta vare på whitesprit-restene på et eller annet vis. Har derfor mest lyst til å bruke vannbasert akryllakk, men det er vist ikke så lett å finne tak i.

Det finnes jo mye vannbasert hobbylakk, men alt (som jeg har funnet) leveres bare på små glass. Har forsøkt Waco Aqualux fra Øgrey. Synes den var helt utmerket, men den fås bare i 20ml og 50ml glass. Trenger jo 20(-50) glass for å få èn liter lakk (skal ha til flere fly, plus evt. reparasjoner), og så har de jo ikke så mye jeg trenger når jeg trenger det osv... Det blir mao. alt for upraktisk når man bor i distriktet og må bestille alt man trenger til en hver tid.

Det jeg lurer på er om noen vet om noen nettbutikk hvor man får kjøpt en egnet type blank akryllakk, i forskjellige farger, og i større kvanta? (Ikke på sprayboks, jeg bruker egen lakksprøyte.)
  • Celtic-Griffin
    • Oct 2004
    • 873

Prøv 'Windsor & Newton' fra Pandora...

Ken Bates
    Never Mind the Label

Comment

• Wiker
      • May 2003
      • 195

Har du noen link?
      Windsor & Newton, er ikke det mer kunstner mailing?

Comment

• Celtic-Griffin
        • Oct 2004
        • 873

Akryl maling er akryl maling - Winsor & Newton's produkt er top kvalitet, ren farger, lett i bruk med luftpensel og kan kjøpes i liter plastflasker hos mange 'Kunst og Hobby' butikker - kan også brukes på glow motor modeller påført et lag med klar polyuretan lakk...

Ken Bates
        Never Mind the Label

Comment

• Wiker
          • May 2003
          • 195

OK, takk!
          Fant ett par nettbutikker hvor de selger 1/2L flasker:

På den sister har de "glossy" akrylmaling.

Comment

Working...