Unconfigured Ad

Collapse

Folland Gnat

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • remyjoh
    • Nov 2002
    • 3

Folland Gnat

Hei

Er det noen her som har noen kjennskap til en modell med navn: Follland gnat.

Modellen er klargjordt for DF men jeg har ingen anelse på hvilken motor eller vifte soom skal monteres.

Hadde vært fint om noen som har peil. kunne gitt meg noen råd

"lurer"
  • Grimmy
    • Jul 2002
    • 73

du kan titte på denne;
    http://www.rcuniverse.com/rcarchive/130/2002/10/4/70411 noen som også har en Folland Gnat.... merkelig navn

Comment

• remyjoh
      • Nov 2002
      • 3

Follan Gnat

Glemte en ting i forrige innlegg, dette er ikke den elektriske versjonen av gnat den er bygget i balsa og beregnet for fuelmotor og en såkalt "traktorvifte".

Modellen er gammel men hadde vært morsom å få den på vingene igjen.

Comment

• tema95
        • Aug 2002
        • 977

Re: Follan Gnat

Originally posted by remyjoh
        Glemte en ting i forrige innlegg, dette er ikke den elektriske versjonen av gnat den er bygget i balsa og beregnet for fuelmotor og en såkalt "traktorvifte".

Modellen er gammel men hadde vært morsom å få den på vingene igjen.
        Det er nok den som en gang i tiden ble levert av Krick tenker jeg. Tung jævel! Beregnet for 40-45 vifte, men tviler på at det er nok. Ville nok heller satset på en 90 vifte, det går an å trothle ned!
        Terje
        Mvh Terje Martinsen
        leder Modellflyseksjonen/NLF
        www.modellfly.info

Comment

• remyjoh
          • Nov 2002
          • 3

Er ganske tung ja men men, skal vel få den til.

Trenger mere info om modellen, balansepunt osv, gjerne adresser til forhandlere som enten selger eller har solgt denne modellen eller andre fra Krick

Comment

• tema95
            • Aug 2002
            • 977

Originally posted by remyjoh
            Er ganske tung ja men men, skal vel få den til.

Trenger mere info om modellen, balansepunt osv, gjerne adresser til forhandlere som enten selger eller har solgt denne modellen eller andre fra Krick
            Da kan du ta kontakt med Erik Sollie i Trondheim. E-post esollie@online.no.
            Han kjøpte min halvbygde og fikk med tegninger m.m.
            Modellen ble en gang i oldtiden kjøpt fra ModellHobby i Oslo, men det var lenge før Glenn overtok, og jeg tviler på at han har noe mer om den.
            Eller hvorfor ikke prøve å ta kontakt med fabrikanten https://www.krick-modell.de/ og høre der? Ser at de fremdeles har f.eks. cockpit til modellen.
            Ellers finnes det greie regler for tyngdepunkt m.m. bl.a. i boken Modellfly av Ottar Stensbøl (det er litt spesielt på sweptback vinger).

Mvh
            Terje
            Mvh Terje Martinsen
            leder Modellflyseksjonen/NLF
            www.modellfly.info

Comment

Working...