Unconfigured Ad

Collapse

Modellflyklubb på andøya?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sigve
    • Apr 2005
    • 484

Modellflyklubb på andøya?

Hei

Skal flytte til Andøya til neste skole-år, hvis jeg kommer inn på skole der. Jeg lurer rett og slett på om det er noe som helst modellfly miljø der oppe. È det noen som bor på andøya og driver med modellfly eller er det noen som vet noe om en slags klubb, fly-stripe eller noe sånt der. vet ikke helt om det er noe vits å ta med vanlige fly hvis de ikka har stripe(får vel klare meg med små elektro) dessuten hadde det vært bra med noen likesinede

For de av dere som ikke vet hvor andøya er så ligger det helt nord i nordland

Sigve
    sigve@hotmail.com
    Sigve Haugsnes

Alt flyr.....det trenger bare stor nok motor

sigve.haugsnes.net
    www.youtube.com/bergenflyer
  • Eureka
    Forhandler
    • Aug 2002
    • 764

Vet ikke om noe klubb der oppe, men "Duck Island" har jo en del militarister med flyinteresse. Rart om det ikke skulle være noen modellflygere blant de.

Comment

• Psyko-lefse
      • Feb 2004
      • 1438

Gir deg ikke altså

Er nesten garantert noen som driver med modellfly der oppe, men la traineren være igjen til meg
      Morten Smøraas

Comment

• Tintin
        • Jan 2005
        • 4631

Får fly noe tungt da så det ikke blåser bort...

Comment

• sigve
          • Apr 2005
          • 484

Originally posted by Psyko-lefse
          Gir deg ikke altså
          Gir meg aldri......traineren kan du få.........etter at jeg har smuuuurt den godt utover stripa på stend

Har sett på noen bilder av stedet og det ser ut til at det er fine seilfly forhold der, blåser godt gjor det sikkert også ja tintin.

Men er det noen som vet om en stripe eller er hele luftromet forbudt ommråde med tanke på fly base og rakettskytefelt?

Sigve
          sigve@hotmail.com
          Sigve Haugsnes

sigve.haugsnes.net

Comment

• larscato
            • Feb 2004
            • 291

modellflyklubb på sortland,kunstgress stripe og greier. er jo et stykke å kjøre,men.....
            Align T-Rex 700
            Align T-Rex 250
            Hangar 9 Sundowner
            Hangar 9 Spitfire mkII,Saito FA100
            Dynam Extra 330
            Vmar Easy 3d,TT pro 46
            ARC Cessna Cardinal
            Hacker Arrow 3d (ikke ferdigbygd)
            CMPro Giles 202 140size,Roto 35vi
            GreatPlanes P40 Warhawk (os25LA)

ǝʌısuǝdxǝ sı dn puɐ dn sı uʍop ''''pǝʇɹǝʌuı puɐ ʍo1 buıʎ1ɟ uǝɥʍ

Comment

• joo
              MFN Skribent
              • Nov 2002
              • 6936

Er ikke sikker på motorfly-stripe på Andenes, men der er sikkert noen...
              Imidlertid er Andøya et seilflyparadis!!!
              Som larscato sier er det stripe på Sortland, nylig anlagt anlegg som er bra.
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• NiteEye
                • Dec 2006
                • 20

Det begynner å legge seg støv på denne tråden, men nå har det seg slik at jeg har samme problemstilling som trådstarter.
                Dvs, bortsett fra at jeg flyr heli og vet om mange fine steder å boltre seg usjenert (kanskje litt kupert de fleste steder, men trenger jo bare en liten H for landing og take-off
                Spørsmålet er fuel. Har kun tidligere kjøpt Coolpower fra Smallsize (i butikken), men hvor vanskelig blir det å få tak i ordentlig fuel der oppe? Er det en ok modellflybutikk på sortland, "bare" 100km unna? Eller må man til Harstad eller Stokkmarknes?

Jeg vet om andre rc heli piloter der oppe, men aner ikke hvor de får tak i drivstoff.

Comment

• r-ling
                  • Oct 2003
                  • 189

Modellflygere på Andøya

Hei!
                  Jeg kjenner en kar på Andenes som iallefall har drevet med modellfly før i tida.
                  Er noen år siden jeg har snakka med han, så jeg vet ikke om han flyr nå.
                  Han heter Stein Lihall. Du finner telefonnummer på 1880.
                  Jeg bytta fly med han en gang, han fikk en Aviomodelli Cessna Cardinal (1/5 skala), jeg fikk en Stearman tilbake.
                  Om han ikke flyr, så vet han sikkert hvem som er aktive innen miljøet.
                  Hils fra Erling, da!
                  Erling Svegre
                  Vangsvik
                  Senja Modellflyklubb

Mustang P-51 - OS 25FX
                  SIG Ninja
                  Blue Phoenix
                  ArtHobby Colibri-V
                  Reichard Grob G103C Twin Acro III

Comment

• Krazy-K
                    • Jul 2006
                    • 339

Tror ikke det er noen fast klubb på Andøy, men de er et gjeng som flyr der ute. De bruker ofte en av sidebanene til forsvarets flyplass. Det vil si at stripa er asfaltert og ca 50x3000 meter eller noe sånt

Men legg småmodellene hjemme hvis du ikke er god med sideroret, for det er konstant vind der. De mente det var vindstille sist jeg var der å fløy, men vindstille på Andøy er nok ikke det samme som vindstille andre steder Mini FuntanaX'n min blåste rett ned i første vending! Heldigvis i snøfonna da, så jeg kom meg velberge hjem igjen Det er ikke helt uten grunn at de fleste gutta der ute flyr med pattern-modeller. Jeg så ikke en eneste 3D-modell...

Selv tilhører jeg Vesterålen RC-klubb, og vi har som det er skrevet et veldig bra anlegg. Det er en god kjøretur fra Andøy ja, men absolutt verd et besøk innimellom. Det er uansett bare de første turene som virker lang, du vil etterhvert bli vant med lange avstander her oppe

Men hvis du tar kontakt med lederen i klubben vår, så kan han sikkert formidle kontakt til gutta på Andøy. Og fuel er enklest å kjøpe på Sortland ja. Det er alltid noen som skal veiene mellom, og hvis du snakker med SMT AS på Sortland, så er de sikkert behjelpelig med å få det uteover på et vis. Det er veldig trivelige folk.
                    Kenneth Davidsen

Comment

• Seiler`n
                      • Mar 2005
                      • 821

Originally posted by Krazy-K
                      ..... men vindstille på Andøy er nok ikke det samme som vindstille andre steder
                      Noen har sakt en gang at vindpølsen på andøya består av 1,5 meter med kjetting av god kvalitet.....

Tror det er en myte.... hehe

Men det indikerer vell noe i den retning....

Vell blåst.. hehe
                      Mvh
                      Stig Olsen
                      Lillehammer MFK

Nan Xplorer FullCarbon X tail
                      Pike Perfect X tail
                      Pike Brio / Giant
                      Alpina 4001
                      DG 500/22 Elan under opppussing
                      Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

Futaba 12Fg Fasst

Comment

• TheBirg
                        • Jan 2004
                        • 692

Originally posted by Seiler`n
                        Noen har sakt en gang at vindpølsen på andøya består av 1,5 meter med kjetting av god kvalitet.....

Konge kommentar, en av de bedre
                        Ønsker dere en god dag på feltet !
                        Birger Mork

Mine besittelser :
                        Flygreier (Massevis)
                        Heligreier (En Mini Titan)
                        Bilgreier (Et par stk.)

Comment

• sigve
                          • Apr 2005
                          • 484

Hei

kan jo informere om at eg kom inn på skolen i andøya er ferdig med det året nå, men kan jo si litt om forholdene der for de som lurer.
                          Når det gjelder vind er det litt oppskrytt, men bare litt fikk masse flytid dette året , å det for det meste med fly på under 1kg. vil si at regnet her i bergen er et minst like stort problem som vinden på andøya.

Det er et relativt stort modellflymiljø der oppe i forhold til innbygertallet. De fleste flygerne jobber på millitærbasen så det meste av flygningen fåregår også der (på x-vind banen som tidligere nevnt)

et par fine hang plasser der også, fikk ikke prøvd mer enn et av dem.

ang. vindpølsen har nokk seileren rett, for når det virkelig BLÅSER på andøya då holder ikke engang asfalten seg på veien.
                          Sigve Haugsnes

sigve.haugsnes.net

Comment

• NiteEye
                            • Dec 2006
                            • 20

Takk for alle tilbakemeldinger. Jeg ser mer positivt frem til å flytte tilbake dit nå
                            Eneste bekymring nå er å se i mørketiden, men det kan vel løses med å blinge opp hjulvisperen med glowsticks og heftig discobelysning ellerno.

Comment

Working...