Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Nytt ord dukka opp her om dagen på eit klubbmøte. Folkan på sunnmøre he nokko kalt gniks-fly. Eg veit ikkje om det er rett skrevet men det er eit fly med forsterka bunn og uten understell.
Kan nokken hjelpe meg med litt tips om hvilke materiale ein epo-kropp må forsterkes med for å tåle ei landing på magen...
Det kjæm til å bli ein tråd av det her som etter kvart òg kjæm til å omhandle ein stiv vingekoffert på sikt. Føle eg skyt litt med hagle her men om kategorien er heilt feil så hjelp meg gjerne i riktig retning/forum...
Lander du på gress, så trenger du ingen beskyttelse, med mindre du skal ha flyet i "ut av esken" standard livet ut. Jeg lander på asfalt og bruker bla vevteip (duc-tape) kombinert med finerplater, depronplater, og div annet. Når det er slitt ut så er det bare å rive av teipen og legge på ny. Jeg har også benyttet meg av dette hjulet som kun krever litt kutting i foamen, og monteres på noen minutter. Det fungerer utmerket montert på buken/magen, bare synd det er blitt så dyrt. Jeg kjøpte noen tidligere i år, og da kostet de bare 30-40 pr stk.
. I he nokken gummiliste liggende... Bunkra opp ma lim idag og no e understellet avskrudd. Bør i beholde tverrstagan mellom vingan og kroppen? Vurdere å stive opp med carbonstenger istedet. Plastikk blir fort sprøtt i kulda...
Vurdere å stive opp sideroret og oppgradere motor og esc ette kvart
Originally posted by Kyrre
Lander du på gress, så trenger du ingen beskyttelse, med mindre du skal ha flyet i "ut av esken" standard livet ut. Jeg lander på asfalt og bruker bla vevteip (duc-tape) kombinert med finerplater, depronplater, og div annet. Når det er slitt ut så er det bare å rive av teipen og legge på ny. Jeg har også benyttet meg av dette hjulet som kun krever litt kutting i foamen, og monteres på noen minutter. Det fungerer utmerket montert på buken/magen, bare synd det er blitt så dyrt. Jeg kjøpte noen tidligere i år, og da kostet de bare 30-40 pr stk.
No er understellet tatt av og oppbygging av snuten er under arbeid. Seinar idag blir det tur ut for å finne epoxy... Vurderer å fylle opp med silikon rundt cowlingen sånn at den blir finar au. Etter eit par landinga i hardt terreng har cowling-overgangen og snutepartiet blitt trøkt ca 1 cm inn ved tommelen min.
Heilt til slutt har eg no tatt av vingestrutsan og har tenkt å stive opp vingen på ein anna måte... På det siste bilde ser du at vingen har sprukke ganske langt ved hovedskru-festan til vingen. Kanskje ei løsning ma strikk-feste hadde vore bedre enn skruar?
Et lite tips på veien, mindre trykkskader (bulker) i isoporen forårsaket av kompresjon, kan du få rettet ut ganske bra i mange tilfeller ved å bruke varmt vann (NB! Prøv deg frem med temp.). Det som skjer da er at disse "kulene" i isoporen ekstruderer (eser ut) igjen nærmere sin opprinnelige form. Rennende varm vann under springen, så er det lett og øke/justere varmen til det skjer noe.
Selv om du får en skade som gjør at en bit faller av også, så blir det gjerne en bue inn mot bruddet. Da er det lurt å teste dette trikset før du limer det i sammen igjen for å få pasningen og utseende best mulig.
Et lite tips på veien, mindre trykkskader (bulker) i isoporen forårsaket av kompresjon, kan du få rettet ut ganske bra i mange tilfeller ved å bruke varmt vann (NB! Prøv deg frem med temp.). Det som skjer da er at disse "kulene" i isoporen ekstruderer (eser ut) igjen nærmere sin opprinnelige form. Rennende varm vann under springen, så er det lett og øke/justere varmen til det skjer noe.
Selv om du får en skade som gjør at en bit faller av også, så blir det gjerne en bue inn mot bruddet. Da er det lurt å teste dette trikset før du limer det i sammen igjen for å få pasningen og utseende best mulig.
Kanskje, men om det holder på varmen lenge nok er jeg usikker på.
Vet noen har brukt våt klut og strykejern også. Bare å prøve seg frem forsiktig.
Det er forskjellige typer plastblandinger også, så effekten vil nok variere.
Etter ein laurdag med flyging på stripa til Ålesund og omegn Modellflyklubb har eg bygd om cubben til nokko lignende eit gniks-fly... Seilflyet mitt har fått knekt høyderoret pga sterk vind og helga har blitt prega av dissa hendelsan... Motorglideren har blitt seilfly og no forsterkes alle ror ma lettsparkel og nokken innslag av ducktape (sjølvsagt)...
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment