Unconfigured Ad

Collapse

motorfly vs seilfly

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ipo
    • Dec 2002
    • 8

motorfly vs seilfly

Har flydd ein del med "Atlas" motorfly, men burde jeg begynne med 2 kanals seilfly? er nybegynner og uten lærehjelp. Trenger eit stabilt fly i rolig fart, noe å annbefale?
  • McMika
    • Dec 2002
    • 6

pinnekjøtt

Hvis du har flydd motorfly og klarer det er det ikke noen grunn til å begynne med seilfly ved mindre du har lyst til det.
    Klarer du å fly et motorfly klarer du helt sikkert å fly et enkelt seilfly.

Men hangflyging og å finne termikk krever trening.

Comment

• ipo
      • Dec 2002
      • 8

har flydd motorfly med hjelp, men han som hjelpte meg har flytta så jeg har ingen som kan hjelpe meg videre med flyging, kan tenke meg det er enkelt å fly seil-fly/motor-fly med 2/3 kanaler
      trenger tips til enkle nybegynner fly

hadde "Ben Buckle Flying Quaker" våre noe for meg?
      ( http://www.modellhobby.no ) og noen som vet om det går med standard radioutsyr i den?

Comment

• Thomas Revå
        • Apr 2002
        • 150

Tror jeg ville gått for en mer 'standard' trainer, har du en flyplass du kan fly på? Hvis du skal fly seilfly, skal du fly hang eller termik?

Comment

• ipo
          • Dec 2002
          • 8

ja har fly-plass, trenger fortsatt tips til trainer

Comment

• Thomas Revå
            • Apr 2002
            • 150

Det finnes mange, og det har vært diskutert på forumet tidligere.. Skal jeg komme med et konkret eksempel, tror jeg det måtte bli PT-40 fra Great planes. Det finnes et hav av lignende fly. Hvis du har flyplass, så kan du vel få hjelp av noen av de som flyr der?

Comment

Working...