Announcement

Collapse
No announcement yet.

Utslag Funtana 90

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Utslag Funtana 90

    Har kommet til det punkt der utslag på overnevnte modell skal stilles inn.
    I manualen står anbefalte utslag i prosent, skjønner ikke helt hvordan dette skal beregnes! Kan jo ikke bare stille prosent i radio, det er jo stor forskjell på ulike type servoer osv....
    Er det noen der ute som kan gi meg tips på utslag til denne i mm/cm, samt expo på alle ror!???

    Takk for hjelpen...

  • #2
    Tja. Jeg kan si hvordan min er satt opp ihvertfall. Jeg skiller mellom 3D flyving og vanlig acroflyving/takeoff/landing. 3D så har jeg fulle mekaniske utslag på alle ror. På snill flyving har jeg lagt inn dual rates på høyde og balanse, mens sideroret fortsatt beholder fullt mekanisk utslag. De snille utslagene mine er kanskje 1/3 av 3D utslagene, men jeg vurderer å øke her til ca 1/2 av 3D utslagene. I tillegg kjører jeg 80% expo for å gjøre turen litt mindre hoppete
    Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

    Comment


    • #3
      Takk for svaret... du vet ikke hvor mye dette innebærer i mm/cm??

      Comment


      • #4
        Jeg husker ikke hva jeg målte det til. Første gang jeg satte opp utslag på flyet, målte jeg til i mm. Men etterhvert gikk jeg for fulle mekaniske utslag over alt, og bare reduserte ved bruk av dual rates.
        Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

        Comment

        Working...
        X