Unconfigured Ad

Collapse

har vinge, mangler kropp, bygge tips.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kapia
    • May 2005
    • 1435

har vinge, mangler kropp, bygge tips.

hei sann, har vinger etter en atlas 25, høyvinget fly, kroppen er for lengst fyrt i ovnen, men no har jeg begynnt med hobbyen igjenn, så jeg lurte på om jeg kansje jeg kansje kunne ha bygget noe gøyt utav dei vingene, har også en os 25la motor (husker ikke helt hva den heter)
    men kan også putte i en cdrom motor, jeg har bare micro utstyr, bør jeg investere i standard eller? kunne tenkt meg å laga et leketøy, men uten balanseror til å begynna med noen som har tips til hva jeg kan lage fly kroppen av? har lenge vurdert å bruke ei 1/2L brusflaske som kropp med noe bak til vingen? carbon? kunne jeg kansje ha brukkt isopor? forma den fint osv? takker for alle svar.

/kapia
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

hva med ett tynt plast rør ala de som blir brukt til avløp. tenker på den hvite glatte typen. Den fås i mange dimensjoner. har tenkt på det selv da jeg har en carosel vinge som mangler kropp
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

Comment

• kapia
      • May 2005
      • 1435

jau, må prøve noe, sitter bare og lurer på hvordan jeg skal lage vingen bak osv.... det er en tankevekker..

Comment

• Niklas
        • Sep 2003
        • 899

Kanalplast, men det er vansklig å få tak i. Balsa er vel det beste

Comment

• tyor
          • Mar 2005
          • 9757

jeg har halepartiet fra caroselŽn åogså som jeg tenkte å bruke. ellers så er det vel enklest å lage en bakvinge i hel 3mm balsa foreks. også trekker du den med film eller bare lakkerer. Når det gjelder kroppen så tenkte jeg og splitte den i ett kryss bakfra og framover til midten slik at jeg kan lage den tynnere bakerst. skulle ikke bli seende så galt ut og blir i hvertfall solid men kanskje litt tungt.
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

Frsky taranis 9+
          + diverse små ting

Comment

• kapia
            • May 2005
            • 1435

noe slikt tenkte jeg på da..
            Attached Files

Comment

• tyor
              • Mar 2005
              • 9757

ja eller noe sånt
              Attached Files
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

Frsky taranis 9+
              + diverse små ting

Comment

• kapia
                • May 2005
                • 1435

jau, da kunne jeg jo brukt rør da.......... og slik du sa og fjerna biter slik at jeg kan presse den sammen slik at det blir tynt nederst..... er jo høyvinga dette her da. kan vell ikke montere som lavvinga kan jeg vell?

Comment

• tyor
                  • Mar 2005
                  • 9757

nei du bør sikkert montere som høyvinget men prinsippet blir det samme. grunnen til at jeg tegnet slik er fordi jeg har en carosel vinge jeg har tenkt å prøve . Måten jeg tenkte er å skjære ut fire spor fra der jeg vil at kroppen skal begynne å bli tynnere og helt bak. lager de da slik at det jeg skjærer ut blir bredere bakover og så klemme det sammen og lime/skru slik det sitte. i front tenkte jeg bare å lage en rund finer plate som akuratt går inn i røret og skru den faste med skruer fra utsiden og gjennom røret og inn i fineren så har jeg en firewall. invendig så er det bare å lime fast en finerplate eller lignende som servoene kan monteres i.

Da jeg skal bruke carosel vingen så tenkte jeg å lage kroppen like lang som den orginale for å lettere få ett fly som flyr. så hvis du vet som omtrent målene på den kroppen vingen din har vært på så ville jeg gått ut fra det. Da jeg tror dette kan bli litt tungt så går det jo og skjære ut noen spor langs siden på kroppen og trekke den over med film etterpå.

Hadde også planer om å lage meg en stor stick på denne måten men da skjære vingen ut i isopor og planke den. tenkte da på ett vingespenn på ca 250cm
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

Frsky taranis 9+
                  + diverse små ting

Comment

• kapia
                    • May 2005
                    • 1435

hehe, ja vi kan jo se, jeg har lyst å lage noe utav den vinga jeg har vaffal :P men no er det litt kveld flyging snakkes, er noob jeg vettu men flyr tett :P vaffal 1 gang per dag :P hehe helt by my self uten noe som helst trenging eller instruksjon :P peace

Comment

• tyor
                      • Mar 2005
                      • 9757

. Ja fly så ofte du får til. har bare holdt på med dette i 4-5 måneder jeg også og regner meg som nybegynner. Men har i hvertfall funnet ut at får å få mest mulig trening så fly heller litt hver dag en å fly mye to ganger i uka for da glemmer du i mellomtiden, gjelder spesielt i starten. og hvis du ikke får flydd en dag så ta en halvtime med simulator hvis du har mulighet til det . For meg så er ikke simulatoren noen erstatning for å fly men for å trene stikkefingrene, med den så lærte jeg veldig fort at å svinge til høyre og venstre blir motsatt når jeg flyr mot meg nå går det somregel av seg selv. Tar feil på ballanseroret noen ganger men da ser jeg det med en gang slik at jeg får til å rette det opp. krasjet mye i starten pga det men det her ikke vært noe problem den siste tiden. Det største problemet nå er at man får lyst til å prøve nye ting som man ikke mestrer og da kan det fort gå i bakken .
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

Frsky taranis 9+
                      + diverse små ting

Comment

• kapia
                        • May 2005
                        • 1435

mm, men det største dritet med meg er at jeg har slow stick, den er utrolig følsom, også et par vindkast så er det i bakken, den legger seg så sykt til siden ved side vind, så i dag fikk jeg ikke flydd mer en et par meter før den dundra i bakken, og da gav jeg meg , men jeg må prøve i morgen tenker jeg , har du hatt noen til å vise deg å fly eller?

Comment

• tyor
                          • Mar 2005
                          • 9757

Ja jeg var heldig og traff en som har drevet med fly i 20år. (kjøpte bil av han) så fikk jeg ett fly av han som han hadde krasjet litt så reparerte jeg det og kjøpte motor og radio. så var jeg hekta . Det var gennerelt to råd han ga meg av egen erfaring.

1. bruk så lite stikke bevegelser som mulig, jo større utslag du har på stikkene jo mere vinglette og vanskeligere blir det å fly. prøv å tenk på at du skal fly PENT og ROLIG.

2. Så fort du får flyet i lufta så prøv å ta det opp i litt høyde slik at du har litt mere tid på deg hvis det skjærer seg, Prøv å hold hodet kaldt og kommer du i situasjonen hva gjør jeg nå så tenk deg om ett sekund i stedet for å bare dra i en stikke. eventuelt gi høyderor bare for å prøve å få det opp i hvertfall.

Det flyet jeg startet med som jeg fikk av han var en .60 size j3cub og lærte da med engang å fly med ballanse ror det er først nå jeg har begynt å prøve å bruke sideroret.

Du har jo hatt flyet ditt i lufta og flydd en del skjønner jeg så du er godt igang. Slow stick er sikker kjempefint for nybegynnere når det ikke er vind, men kan tenke meg at den blir lett når det blåser. Har selv en formosa og syntes den er vanskelig nok når det er vind. hvis jeg skulle anbefalt ett fly til en nybegynner så tror jeg jeg ville sagt en .40trainer for den er så mye mere stabil også er det lettere å se i luften når den er større. men det er jo kanskje greit med elektro også så man ikke gir opp i starten fordi men ikke får en motor ril å gå for eks. hvis man ikke har interesse for alt som rører seg og bråker slik som meg

du må ihvertfall ha lykke til

ett lite tips til. start flyet rett mot vinden. også snur du og flyr med vinden og snur helt rundt igjen. slik at du har vinden fra siden bare akkuratt når du snur, det fant jeg lettest i hvertfall.
                          Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

Frsky taranis 9+
                          + diverse små ting

Comment

• kapia
                            • May 2005
                            • 1435

lurer meg på om slike isopor kasser som bedrifter sender fisk i til butikker kan funke som bakvinge jeg... dei er jævlig stive, pusse ned med maskin og skjære ut...

Comment

• tyor
                              • Mar 2005
                              • 9757

ja eller du kan gå på enn byggvare butikk og kjøpe deg en plate med blå isopor den er fin
                              Tom Nohr
                              Tennisveien 9
                              2450 Rena

Frsky taranis 9+
                              + diverse små ting

Comment

Working...