Unconfigured Ad

Collapse

Neste modell

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zilZeth
    • Jun 2005
    • 27

Neste modell

Jeg har en J3 cub fra cc lee, etter litt flyving med den vil jeg gjerne ha en litt større og bedre modell, hvilken skal jeg ta? fuel eller elektro? Har dere forslag på en modell?
    på forhånd takk
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

har du plass og mulighet til å fly fuel fly så vil jeg anbefale en .40 trainer pga. stabiliteten i ett litt større fly.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

Comment

• zilZeth
      • Jun 2005
      • 27

hvor stor plass trenger jeg får å fly en .40 trainer, Vi har en stor grusfotball bane, den er på størrelse med en vanlig fotballbane.

Comment

• olle
        • May 2002
        • 708

En fotballbane er stor nok til å lande og ta av på, men IKKE stor nok til å fly over. Problemet med fotballbaner er at de ofte har hindringer rundt som mål, gjerder, bygninger og trær. Dette skaper gjerne store problemer spesielt under landing av større modeller. Å ta av går normalt greit, men modellen skal helst tryggt ned igjen også. Men er terrenget rundt bana helt åpent uten hindringer, så er det et perfekt sted.

Comment

• zilZeth
          • Jun 2005
          • 27

Det er både og. har du andre forslag til plasser en liten bygd kan ha til flyplass. er det mulig å ha fine landinger og take off på en stor eng?
          Må man da klippe den kort?

Comment

• sigve
            • Apr 2005
            • 484

Hva med å prøve en E-Starter fra GWS. Har ikke prøvd den selv men har hørt at den egner seg bra for nybegynnere samtidig som den klarer en del enkel akrobatikk (roll Loops ol.) Den har også balanseror, noe som gjør den mye gøyere en Cuben din, det er også mulighet for å montere flotører.

E-starteren er perfekt størelse for en fotballbane.

Sigve
            sigve@hotmail.com
            Sigve Haugsnes

Alt flyr.....det trenger bare stor nok motor

sigve.haugsnes.net
            www.youtube.com/bergenflyer

Comment

• zilZeth
              • Jun 2005
              • 27

En e-starter fra GWS, vil ikke det bli nesten likt det jeg har fra før? jeg har en J3- Cub fra cc lee...
              For denne virker nesten kjedeligere, er dette et mer akrobatisk fly?
              Har jeg flere muligheter med dette?[/code]

Comment

• tyor
                • Mar 2005
                • 9757

på E-starteren har du balanseror i tilleg til høyde og sideror som gjør at du kann ta roll og fly oppned lettere. har ikke prøvd den selv, men tror det er en stabil å grei maskin.
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

Frsky taranis 9+
                + diverse små ting

Comment

• zilZeth
                  • Jun 2005
                  • 27

Jeg må vel ha ny kontroll da? jeg har en 3 channel kontroll nå.

Hvilken er best av e-starterene da? den ''originale'' eller den med to motorer, (twin eller noe sånt)?

Comment

• zilZeth
                    • Jun 2005
                    • 27

Hvor mye tror dere jeg kan få for det flyet jeg har nå? (J3-cub fra cc lee)
                    Har en 400 motor og to batterier, kjørt ca. 8 batterier på det til nå, men blir vel noen til før jeg selger den.

Comment

• tyor
                      • Mar 2005
                      • 9757

Originally posted by zilZeth
                      Hvor mye tror dere jeg kan få for det flyet jeg har nå? (J3-cub fra cc lee)
                      Har en 400 motor og to batterier, kjørt ca. 8 batterier på det til nå, men blir vel noen til før jeg selger den.
                      Det er ikke godt å si hva du kan få igjen men brukte ting går fo ofte for halv pris.

Du trenger vel ny radio, men hvis du tenker å kjøpe fra ELEFUN så vet jeg at de har komplett pakke med Estarter og der følger det med en GWS radio som ikke er så bra (kort rekkevidde) men tror at du kan få kjøpt samme pakke med en annen radio for ett tilleg i prisen der. du kan sende dem en mail og spørre. Den GWS radioen er sikkert bra nok til en Estarter men hvis du vil ha større fly seinere så må du bytte enda en gang .

Tror jeg ville valgt den med en motor har ikke hørt om noen som har den andre med to motorer. men den flyr sikkert greit den også.
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

Frsky taranis 9+
                      + diverse små ting

Comment

• zilZeth
                        • Jun 2005
                        • 27

Hvis det er mulig, er det en fordel å kjøpe et fly som byggesett?
                        Er det vanskelig? Hvor kan jeg eventuelt kjøpe en e-starter fra GWS som byggesett?

Formosa F-3A m/ 350c motor (elefun.net), er dette et fint #2 fly?

Comment

• zilZeth
                          • Jun 2005
                          • 27

Hvillken av radioene skal jeg da velge? (vil helst ha link)

Comment

Working...