Unconfigured Ad

Collapse

Magister med glow-oppsett

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stcaka
    • Aug 2004
    • 135

Magister med glow-oppsett

Heisann

Har endelig gått til innkjøp av en Multiplex magister, og planlegger å sette opp denne med glowmotor. Har fundert på om OS 46 la får plass, og skulle veldig gjerne hørt fra noen med erfaring fra glow oppsett på en Magister.

Noen som har tips, eller kjenner noen som har erfaringer med dette?

Bilder eller video hadde vært meget interessant!!!

:P
  • Stcaka
    • Aug 2004
    • 135

Ingen på forumet som har glow selv eller vet om noen med magister med glow???

Comment

• joo
      MFN Skribent
      • Nov 2002
      • 6936

Fri og bevare meg for å ødelegge en elektromodell med olje, tresprit, vibrasjoner og annen styggedom

Njet, men på RCUniverse er det en lang tråd på Magisteren: http://www.rcuniverse.com/forum/m_29...tm.htm#3094891

Vet ikke om dem kommer inn på fuelmotor-alternativer, men allerede på første siden så jeg Greg hadde linket til et par videoer. Verdt å surfe gjennom og se om du finner noen tips.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• tyor
        • Mar 2005
        • 9757

Originally posted by joo
        Fri og bevare meg for å ødelegge en elektromodell med olje, tresprit, vibrasjoner og annen styggedom
        hehe hver sin smak. jeg går med planer om å kjøpe en mini funtana og sette en .15 motor i snuta på den
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

Comment

• Stcaka
          • Aug 2004
          • 135

Tenkte bare det var en ok modell for å introdusere meg selv for glow. Ikke noe balsa som spruter om man tar en liten krasj, og passe vekt og egenskaper ved modellen slik jeg skjønner det etter å ha lest meg til det på nettet.

Lurer veldig på motoralternativer om dagen da men.... og er derfor på jakt etter andre med erfaringer.

Comment

• Stcaka
            • Aug 2004
            • 135

Har nå en Webra Speed 32 på vei i posten fra Øgrey.... håper det blir bra

Comment

• joo
              MFN Skribent
              • Nov 2002
              • 6936

Webraene er ganske spreke, så det bør holde. Multiplex omtaler dette flyet som en .40-modell http://www.multiplex-rc.de/hp/produk...p?lfdnr=214193 men jeg tror nok du får plenty power med motoren du har på tur. Bare husk å bruke lette servoer, mottaker og RX-batteri. Ikke pøs på med tung dekor heller...
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Stcaka
                • Aug 2004
                • 135

[quote="joo"]Multiplex omtaler dette flyet som en .40-modell quote]

Det er ikke helt riktig, selv om de sammenlikner den med og beskriver fordelene med flyet mot en "ordinær" 40. trainer.

Anbefalt motorvalg fra Multiplex er size .25 - .36, så jeg håper Webran holder. Vurderte OS 40 la og OS 46 la, men disse begynte å bli litt store mht. fysiske mål, samt at noen på andre forum mente at dette ville bli for voldsomt for modellen. (da tenker jeg på 46 la.

Vi får se, har tanker om å sette inn Waypoint 150 MG hele veien rundt, og de veier vel kun 17-18 gram om ikke jeg husker helt feil.

Blir spennende å se om jeg får noe greie på dette, er rimelig fersk, så det blir gøy :P

Comment

Working...