Unconfigured Ad

Collapse

wild beast, problem med å fly uten å ha full gass

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kapia
    • May 2005
    • 1435

wild beast, problem med å fly uten å ha full gass

heisann, hadde igår min første og verdens beste fly tur!
    men jeg la merke til et par ting, jeg klarer ikke å holde flyet oppe på fks halv gass, jeg er nød til å kjøre max hele tiden for å holde den oppe, og når jeg går for landinger så tipper den veldig mye fram, men i følge CG så ligger den ikke der den skal være, den ligger en del bak. når jeg fks flyr høyt og stuper så drar flyet seg automagisk opp, med andre ord som om jeg skulle ha brukt høyderoret. siden jeg aldri har hatt noe 3d fly, og dette er mitt andre fly, så skjønner jeg rett og slett ikke hva som kan være gale, noen som kjenner til slike tendenser? som nevnt tidligere i andre poster, så mistenker jeg at regulatoren kan være litt underdimensjonert, har en GWS isc 300, kan den vær årsaken til den store farten, jeg har brukt anbefalt propell som er 10x4.7. Har også prøvd 10x6.0 og 11x8.0, da fik jeg bedre klatring og mer muligheter for å fly litt aeroatikk :P 11x8.0 var desidert den beste, kan propellen også ha m,ye å si?

Mvh
    kapia
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

propellen har alt å si for hvor mye trekk du får. problemet er at har du for stor propell så trekker motoren for mye strøm og enten motoren eller regulatoren går. Tror ikke den regulatoren er for liten har brukte den uten problem med 3s lipo og 380 motor(orginal motor til formosa) men det kan være batteriet som ikke klarer å levere nok. ellers det at flyet flater ut av seg selv hvis du stuper ned og att det trekker litt opp når du gir gass er vel ikke unormalt. men du kunne kanskje prøve med litt nedover trekk på motoren. Nå har jeg ikke prøvd wild beast selv så jeg kan ikke si noe spesifikk om den. ellers lykke til videre.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

Comment

• kapia
      • May 2005
      • 1435

kan vel og nevne at jeg har 2 pakker 2s li-on 1800mah 7.4v st model tror jeg.. batteriene blir skikkeligt varme etter en fin tur. men det er litt kjedeligt at jeg ikke kan fly uten å ha full gass hele tiden. er litt frista til å hive over en børste løs motor, som jeg har kjøpt, men jeg må se litt først, skla ut og tømme 2 pakker i dag først så skal jeg se hvordan det går, det med propellene er at begge dei andre trekker bedre en orginal propen. det er helt sykt frustrerandes.

Comment

• tyor
        • Mar 2005
        • 9757

hvis det er dette batteriet du har så tror jeg kanskje det leverer litt lite strøm http://www.elefun.net/webshop/aspx/p...spx?vareID=918 men skal jo kunne fly med det.

hvis du har problemer med att flyet går ned med nesen når du slår av gassen og opp med nesen når du gir på så kan det virke som om det er framtunkt. hadde akkuratt det samme med stickŽn min da jeg hadde 40 motor på den i stedet for 25. måtte også ha stor fart for å holde det oppe. prøv å måle cg en gang til det skal normalt måles fra framkant på vingen helt inntill kroppen, og det kan være en fordel og prøv å ballansere det oppned når det er lavvinget.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

Frsky taranis 9+
        + diverse små ting

Comment

• kapia
          • May 2005
          • 1435

er dette batteriet....

Comment

• tyor
            • Mar 2005
            • 9757

det er vel samme strømm spesifikkasjonene på de to batteriene. men om det ikke klarer å levere maks så skulle du alikevell klare å fly, for hvis jeg ikke har missforstått helt så skal det flyet hovre fint på 2s batteri og da skulle det ikke være noe problem å fly i hvertfall. sjekk CG og sjekk trimming at rorene er rett. hadde litt problem med formosaen pga skjeiv hale måtte jeg korigere med ror for at den skulle fly rett og da mistet jeg masse kraft pga luftmotstanden. etter at jeg fikk rettet den opp så var det som ett nytt fly
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

Frsky taranis 9+
            + diverse små ting

Comment

• kapia
              • May 2005
              • 1435

tror jeg vet hva det er....... tror den er jææævlig framtung... tror jeg har målt feil jeg... men er ikke sikker, er enten 100 eller 80 mm fra vingekant at CG er. er den på 100mm så er den for framtung, er det 80 så er den veldig baktung, men jeg skal vell flytte batterier tilbake uansett?

Comment

• tyor
                • Mar 2005
                • 9757

Originally posted by kapia
                tror jeg vet hva det er....... tror den er jææævlig framtung... tror jeg har målt feil jeg... men er ikke sikker, er enten 100 eller 80 mm fra vingekant at CG er. er den på 100mm så er den for framtung, er det 80 så er den veldig baktung, men jeg skal vell flytte batterier tilbake uansett?
                Høres ut som om du har truffet rett det virker på meg også som om den er framtung
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

Frsky taranis 9+
                + diverse små ting

Comment

• kapia
                  • May 2005
                  • 1435

tyor husker en gang at vi snakte om ESC, men jeg klarer ikke å finne igjen den posten, husker du hva cut offen skal være på 2s batteri? mer en 4.2v?

Comment

• tyor
                    • Mar 2005
                    • 9757

hallo tror den ikke bør være under 5.5V. mener å huske det er det på de børste regulatorene som elefun selger
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

Frsky taranis 9+
                    + diverse små ting

Comment

• Hawky
                      • Jul 2004
                      • 38

Sjekket tyngdepunktet på min wild beast og det ligger 90 mm i fra vingekanten. Tyngdepunktet er også 2 cm bak den carbon forsterkningen i vingen. Wild beasten min flyr helt fint med dette tyngdepunktet.

Cut off for li-po batterier er 3 volt per celle. Dvs at det er 6 volt for ett 2 cellers batteri. 5,5 volt går nok også fint.

Comment

Working...