Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Tror dem lever dem, men er det noen norske importører? http://hacker-model.com/indexuk.htm
Vet Griffin har noen i hyllene sine, men vet ikke om det er stopp på importen...
Kom på at jeg satte sammen en TL-96 da jeg hadde ferie/jobb på Svalbard i fjor... Og så har noen av forumistene bygd Sky Arrowen vet jeg.
Lurer på å ta høstferie på Svalbard så får jeg sikkert fly TL`en også! Den var ganske pen i formene ja
(OBS: Parental Advisory! Dette innlegget inneholder sterke scener...)
Ingen i Norge som har noe i listene sine iallefall, selv om flere reklamerer...
Generellt så kan jeg vel si at jeg er litt (ganske mye faktisk) lei av at enkelte "kupper" agenturet for endel ting uten å ha så mye som en skrue av det i utvalget.. Og så sperre for andre...
Resultatet er at mange handler tingene i utlandet...
Vet det jeg sier nå trigger endel (mange) mennesker...
Det blir litt sånn at "Tjattrik's Hobby" har ett merke, "Hjørnet Data, Fisk & Film" har noen greier, "Fjodors Kjeller" har ett merke, "Guffne Gunda's Flygende Fritid" har noe stash, "Gunnars Garasje" har et merke og så må man kjøpe litt her og litt der for å få noenlunde vettug pris på ting...
Veldig få har skikkelig utvalg, og har ting på lager til priser som ikke ligner delenummere hos BMW.....
Dette er en av grunnene til at jeg (og veldig mange jeg vet om) handler mye i utlandet..
MERK: Jeg henger ikke ut noen spes... Jeg bare observerer hvordan jeg føler ting er....
Nesten annenhver modellflyger i norge har jo egen kjellerbutikk som selger 1 merke hver... Hvorfor????
Hvis man ser det "andre vegen" er det en bråte merker som ikke har noen importør i Norge. Og en del spesielle merker har ikke mange kjøpere i det lille landet vårt heller, taes gjerne inn av spesielt interesserte (via kjellerbutikker) som selger til den lille kretsen som skal ha akkurat det. Er ikke mange som handler de hotteste modellene fra Valenta eller Breta f.eks. Hørt om dem?
Og "de store kjedene" har oftest valgt den letteste vegen og tar inn dusinvaresaker fra Kyosho og Great Planes f.eks. OK det så lenge de fleste modellflygerne faktisk handler nettopp disse sakene.
Da er det godt at noen kjellersjapper tar det spesielle til lands. Og jeg tenker faktisk på noen spesielle "sjapper" jeg... men nevner ingen. Noen som tror de største kjedene noen gang ville tilbudt Zedek, Stevens, LET, Zavek, Baudis, VV Model, Staufenbiel osv ??? Jeg tror ikke det.
Jeg har handlet modeller fra blant andre Zedek, Valenta, Breta, Staufenbiel, Art Hobby, JR Models og Reichardt det siste året. Mange andre som har det? Joda, har blitt litt "dusinvare" også, som Multiplex f.eks. Det flotte er at jeg har kunnet handle disse spesielle (men ikke nødvendigvis spesielt billige) sakene hos de mindre importørene i Norge, har ikke importert noe selv
Norge er et lite marked, vi skal være glad for at vi kan handle både standard saker fra større kjeder og kan finne det lille spesielle snackset hos entusiastene med litt butikk på si syntes nå jeg. (Men nå vet ikke jeg alltid best)
Det er sommer, hvorfor er ikke DU ute og flyr istf å sitte her og lese???
Hei JOO
Jeg er stadig "nesten ferdig" med å sette sammen en TL-96.
Pent fly men kvaliteten på innholdet i den eska jeg fikk var litt sån
hvordan flyr den ?
'Airspeed, altitude and brains. Two of these three are always necessary to complete a safe flight'.
Alle slags fly egentlig...
Fra Cub til A321 ++.... + heli...
Ingen av de kommer seg av bakken uten meg....!
Har forlatt IT-bransjen til fordel for flybunkring!
Etter å ha jagd livet av meg som systemadministrator i mange år, og sett det som er av hotellresepsjoner, minibarer, flyseter, avgangshaller, tog og windows-feilmeldinger og fullstendig ubruklige butikkmedarbeidere og tull så har jeg endelig funnet noe meningsfyllt!
Fuelsupply på Torp... Fueling/defueling og distribusjon av Jet-A1 og AVGas..
Aldri hatt det bedre jeg!
Ingen som ringer og maser..
Visste ikke at det var noe som folk kalte "fritid" jeg....
Nå er ikke det å fuele en Learjet, Beechcraft eller en 737 etc. det helt store, men "hot-refuelling" av ambulansehelikopter, eller å overvingsfylle en ATR-42 i 15 minus med 15 sekundmeter vind er en opplevelse!
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment