Unconfigured Ad

Collapse

hvor mye har lenge på fly, høyretrekk, nedtrekk på fly og si

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kapia
    • May 2005
    • 1435

hvor mye har lenge på fly, høyretrekk, nedtrekk på fly og si

heisann, vrakte nettopp wild beasten min i ved haugen til naboen, etter litt liming og erstatning, for jeg moste hele fronten, så erstatta jeg den med 2lag 8mm isopor, monterte også børsteløs motor, når jeg flyr no så flikker flyet enormt, har sikkert å gjøre med at propellen jeg bruker ikke er passende, men etter et kræsj igjenn så vridde motor feste seg, det får meg til å lure no, etter litt testing så la jeg merke til at modellen trekker veldig til venstre, om den fks står på et bord og jeg holder det løst igjenn, også lengda er mye kortere på flyet etter kræsjet. hvor mye vet jeg ikke siden nasen ligger igjenn i mangen perler i hagen til naboen. litt kjedeligt å vrake flyet for jeg har ingen erstatning akkuratt no
  • joo
    MFN Skribent
    • Nov 2002
    • 6936

Motoren skal trekke til høyre, 0,5 - 1,5 grader etter flytypen. På WB burde det fly OK uten nedtrekk, mens en trainer med ClarkY-profil kanskje skal ha så mye som 2,5 grader nedtrekk.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• kapia
      • May 2005
      • 1435

ok, men hvordan i alle dager kan jeg måle nedtrekket da? flyet er jo ikke beint en enete plass
      fly egenskapene er helt cp. flikker helt utroligt, bare jeg trekker litt i høyderoret så utgjør det nesten en loop på nano sekundet. men jeg tror at flyet er mye forkort i forhold til den opprinlige lengden, på den måten flytter jeg jo tyngdepunktet, skal prøve meg på å sage og lage ny nase.
      --------

hvordan er deres børsteløse motorer? jeg har kjøpt et noname sett med regulator osv, men når jeg gir på throttel så roterer motoren litt før den begynner å trekke, er uvant, men skal det være sånn?

Comment

Working...