Announcement

Collapse
No announcement yet.

første selvb fly, balanseror gjengen! osv

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • første selvb fly, balanseror gjengen! osv

    heisann, byggde min første depron modell fra grunnen av :P såg litt på en tegning for lenge siden, så brukte jeg målene derfra, +- litt endringer:

    Modell: Su-31
    Spännvid: 620mm
    Längd: 640mm
    Kanaler: 2 kanaler, høyde og balanseror
    Motor: ST model(, den som stod på wild beasten RIP!)
    Propeller:GWS slow fly 11x8
    Batterier: ST-modell 7,4v 1800mah
    vekt: 280g, +- vekta er ikke helt i lodd(mekanisk)
    Flygtid:ca. en plass mellom 5 og 6 sekunder, ikke testa skikkeligt enda, joina balanseror klubben i dag

    jeg skal uploade en del tegninger lurer mest på dette med balanseror, jeg har vært litt for kjapp med å montere servo stenger dermed blei bal, litt lave/høye i forhold til resten av vingen. bør jeg endre dette? se bilder så skjønner dere:P

    halen blei foresten stjelt fra wildbeasten siden den ikke hadde bruk for den mer.

  • #2
    siden
    Attached Files

    Comment


    • #3
      balror
      Attached Files

      Comment


      • #4
        stjelt hale, funka bra!
        Attached Files

        Comment


        • #5
          front
          Attached Files

          Comment


          • #6
            Kjøp et sett med micro-connectors og sett på servohornet så du får justert sakene riktig. Når du hiver servoen over i et nytt depron-prosjekt følger connektorene med på lasset på servohornet. Har gjort det på et dusin depron-dingser minst.
            Veldig kort kropp, tror den blir veldig pitchy å fly
            Men omtrent alt flyr...

            Balanserorsklubben, hva er det?
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #7
              Originally posted by joo

              Balanserorsklubben, hva er det?
              er ikke det klubben for dem som har krasjet pga reversert ballanseror servo .
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #8
                pitchy? hva tenker du på? at det blir vinglette?

                balanserorsklubben er at jeg glemmte å sette revers på balanserorne, så blei det motsatt :P endte rett i bakken første turen .

                skal egentlig være mindre vinger i bredden, men jeg lagde vingene litt ekstra lange slik at jeg skulle "henge" mer i luften liksom, blir jo tross alt en del gram bare med radio utstyr, og batteri, så jeg er fornøyd med 280g. har dei fleste butikker slike saker som du snakker om joo?

                Comment


                • #9
                  tror det er sånne joo mener 500 - Internal server error.
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

                  Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

                  Comment


                  • #10
                    Ja de fleste velassorterte hobbybutikkene har nok sånt, og ja det er dem som Tyor henviste til Grunnen til at jeg sier dem kan følge med servohornet er at dem oftest ikke kan taes av igjen.

                    Pitchy: regn med ganske brutal respons på høydroret tenker jeg. Hvis du sammenligner med acro-kjerrer har dem laaang kropp for å få rolig respons. Men du skal selvsagt ikke ha denne maskinen til å fly rett fram med

                    Kryss i taket: har ennå ikke bomma på balanserora, ikke medlem (ennå...)
                    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                    Comment


                    • #11
                      åja, no er jeg med :P men kan jeg bruke dei servo dingsane på vanlig pianotråd? har sett noen bruker carbon stenger, men har ikke lyst til det selv. er egentlig bare en fun model håpte jeg, har ikke råd eller nerver til å lage en finare modell, får aldri djævelkapet til å hovre, men det tror jeg skyldes batteri og hvor mye det leverer. slik det ser ut no på balanerorne, har det noe å si?

                      Comment


                      • #12
                        hallo

                        ikke noe problem å bruke de på pianotråd, bruker det selv både på ultimate30 og ouya.

                        hvis begge ballanserorene står litt ned så får du en flapsvirkning såkalt flaperon. det gjør at du får mere løft i vingen fordi lufta over vingen må gå en lengre vei en lufta som går under vingen. lufta over vingen får da høyere hastighet og det skaper løft. du vil sikkert kunne fly saktere med rorene sånn. men den vil sikkert oppføre seg rart ved forsøk på hovring og lignende.
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment


                        • #13
                          ok, jeg må vell bare prøve meg......

                          men litt offtopic, jeg kunne tenkt meg å letta vekten mye, tenker litt på hjemme byggd cdrom motor, hva bør jeg ha av regulator? bør være cheape greier :P batteri? jeg begynner å tvile på mine egne evner i å velge "bra!" hehe, propell valg? osv.

                          det med cdrom motor, kan jeg ta ei klokke fra nille mose den og bruke den kobber tråden i spolen til å tvinne ankeret! btw den jeti 5 motakeren og dymond elrns fra rshobbyimport noen som har testa disse?

                          takker for alle svar

                          Comment

                          Working...
                          X