Unconfigured Ad

Collapse

Hvordan vannsikre et sjøfly?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Beinet
    • Apr 2004
    • 117

Hvordan vannsikre et sjøfly?

JEg holder på å bygge meg en .40-.60 size cub som ska få flottører på seg etterhvert, hvordan bør jeg vannsikre treverket og radioutstyret på denne? Tenkte å bruke Dope på det meste av kroppen for å imoregnere den samt å bruke "rubber-bag" på mottaker og batteripakke. Er det lett å få rundvelt på under landing? vil den synke i det heletatt? Jeg har en liten radiostyrt båt som jeg har tenkt å modifisere til "livbåt" i tilfelle motorstopp. Denne har da en pianotråd på oversiden som vil hekte seg fast i understellet på modellen når jeg kjører den inn mellom flottørene på modellen og så slepe den inn til land
    Mine Modeller:
    Dynaflite Spitfire - 40 size
    Great planes Tracer 40 m/retract (til salgs)
    Meserschmit BF109E - 60 size (Halvferdig fra scratch)
    Calypso 60
    Corsair, dogfigth size
    Great planes piper cub (Treferdig)
    DeHaviland DH88 Comet (Påbegynt scratch prosjekt)
    Top Flite P40 Warhauk (Byggesett i eske)
    Pilot Seduction 25 (Treferdig)
    Pilot Cap 10 (Treferdig)
    Great planes Super sportser 60 (Byggesett i eske)
    Great planes Ultra sport 40 (Flyr meget godt! Anbefales)
    + noen til
  • sigve
    • Apr 2005
    • 484

Hei

Det er nok lurt av deg å gjøre noe for å beskytte treverket dit mot vann. min egen trainer 40 som jeg har flyd mye på vannet med, trengte ny kropp etter omtrent 2 års aktiv tjeneste, da var den gamle så myk at den minnet om potetgull som har ligget en time i vann . jeg vet ikke hva som er den beste måten å beskytte treverket på ettersom jeg aldrig har giddet å gjøre det, men pas på så du ikke overdriver, tenk vekt vekt vekt....

En tremodell vil vanligvis ikke synke(tre flyter) men motoren vil det, så påss på at den er godt festet i flyet.

Jeg tror ikke den RC livbåt ideen var så veldig god, (har prøvd dette selv) for det første så pleier ikke flyet å lande rett ved land når motoren stopper. og det er veldig vanskelig å treffe mellom to flotører når flyet er 50-100 meter vekke
    for det andre, hvis flyet havner opp net klarer ikke båten din å gjøre noe.
    det beste er en oppblåsbar gummibåt til 200 spen på biltema( helst med pumpe)

sigve
    Sigve Haugsnes

Alt flyr.....det trenger bare stor nok motor

sigve.haugsnes.net
    www.youtube.com/bergenflyer

Comment

Working...