Unconfigured Ad

Collapse

Anbefalinger for montering av ski!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Superstar40
    • Dec 2002
    • 1667

Anbefalinger for montering av ski!

Har nesten blitt ferdig med å reparere flyet mitt etter at jeg krasjet i høst.
    Det gjenstår litt montering og trekking.

Problemet er at de fleste steder er snølagt og det begynner å klø noe voldsomt i fingerene (ja i hele kroppen) for å fly igjen. Er det noen som har erfaringer med ski og kan gi noen anbefalinger og tips rundt dette.

Jeg har nesehjul og fly i 40 størelse.
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro
  • RJ
    • Oct 2002
    • 28

Hei.
    Selfølgelig må du prøve å fly på snø,det er faktisk enklere da du kan få en ufattelig stor flyplass.Og med et 40 Size fly og nesehjul,så har du faktisk det enkleste å starte med.Norwegian Modellers har ski i plast som du fester på de orginale piano understellet(Du tar selfølgelig av hjulene) Og det er faktisk meget enkelt å gjøre med en komplett bruksanvisning,jeg mener skiene var av merke "dubro".Du må kansje stille ned utslaget på styringen av nese skien i forhold til det du er vant til med hjul,men hellers så er det som om det går på skinner.
    Det kan rigtignok være litt proplemer på mye myk snø,men på islagt vann med snø på så har som regel vinden blåst så det blir en litt hardere overflate på snøen.Vis du skal fly på mye snø mengder så kan du bruke vanlige flottører,disse vil ikke synke igjennom snøen,men det blir litt mere omfatende å montere,samtidig som de har endel innvirkning på flyets fly egenskaper,de veier endel og har en viss størrelse,i forhold til ski.Lykke til med mange fine turer på vinteren.
    Jeg har alltid rett !

Comment

• Superstar40
      • Dec 2002
      • 1667

Takk for svaret men dessverre er Norwegian Modellers utsolgt for ski både i Oslo og Tønsberg.

Bør kansje prøve noen av de andre leverandørene på nettet eller her i Oslo.
      Espen Kvien
      Gruppeleder F3A
      Vingtor RC Club
      f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro

Comment

• klausre
        • Oct 2025

Vet RC-flight.com selger noen i metall, JAY DEE.
        Prisen er på ca. 600.- tror jeg.

Comment

• Kenneth
          • Jan 2002
          • 35

Jeg bruker selv et par Jay-Dee ski fra RC-flight på min Magic 3D, og er storfornøyd.
          De er kanskje litt dyre, men de er i svært god kvalitet, og er veldig lette å montere.
          Du tar bare av hjulene, og fester skiene på hjulakslingen med en settskrue. En meget fin løsning.
          Mvh.
          Kenneth Sørensen

Comment

• Vingemutteren
            • Jul 2002
            • 2421

Originally posted by klausre
            Vet RC-flight.com selger noen i metall, JAY DEE.
            Prisen er på ca. 600.- tror jeg.
            Hei, ARF Modeller & RC Modeller (rcmodeller.net) selger Jay Dee ski for:
            40-53 size: Taildragger = 395kr. Trike 445kr.
            60-90 size: Taildragger = 445kr. Trike 495kr
            og ARC Flotører er nede på 595kr fortida og dei er fine på snø (bruker dei på Ready`n min). Eg reagerte da eg såg prisen på Jay Dee skia fordi eg kjøpte eit sett 40 Taildragger ski i Januar (trike er same skia pluss ei litt mindre).
            Obs. 40 skia ser ikkje ut som på bilde hos ARF Modeller dei er vanligt glatte utan skala nagler men med to styrekanter under (bilda er av 60 skia). Desse skia ser ut til å ha eit betre torsions system en noko eg har hatt før. Har fløyet endel på snø og flotører er nokk betre på løssnø enn ski (spessielt på trike der nase skia har lett for å grave seg ned under take off og taksing), har du tillgang på fast snø er ski herligt (dei må ha styreskinner under ellers sklir du berre omkring) vil og gjere opmerksam på att snø er berre "litt" mjukere å nødlande i enn ellers
            Gert Hildrestrand.
            Limets Venner.
            Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

Working...