Unconfigured Ad

Collapse

Byggematerialer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lumbajack
    • May 2002
    • 635

Byggematerialer

Hei allesammen!!

Er det noen som kan fortelle meg hvor man kan få kjøpt inn byggematerialer. Jeg tenker da spesielt på balsa, finer etc i alle størrelser og valører.
    Jeg vet at NM i Tønsberg sitter med et utvalg, men det må da finnes fler som tilbyr slike varer. Skulle gjerne funnet en leverandør som kan oppgi hardhetsgrad på balsaen bl.a. Ellers er det også fint hvis det er noen som vet om hvor man kan få tak i billige støpematerialer: Epoxy, glassfiber, carbonfibervev, rør, aluminiumsemner, ja nær sagt alt man har bruk for innen vår fantastiske hobby.

Håper noen kan hjelpe med linker og adresser....thanx!!
    Mvh

Olav Lund
  • joo
    MFN Skribent
    • Nov 2002
    • 6936

Har aldri i mitt lange modellflyliv opplevd å se noen norske butikker som oppgir hardhet etc på balsa... Du bør stikke innom butikken sjøl og handplukke hvis du er litt nøye!
    Øgrey hobby er proff på alt av støpeting, kevlar etc! Anbefales varmt etter at æ har handla der i 20 år. Dem har balsa også... i tillegg til at dem selger min favorittfjernstyring.. Multiplex.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Superstar40
      • Dec 2002
      • 1667

NM kjøper balsa fra det svenke firmaet Hobbytra (egentlig med 2 tødler over a)

Sjekk linken www.glhobbytra.se

Eller har jeg handlet for første gang hos Øgrey og er kjempefornøyd med leveransen. Bestilte varene på onsdag og fikk de på fredag.

Så det blir nok ikke siste gangen man bestiller varer derfra selv om man bor i Oslo.
      Espen Kvien
      Gruppeleder F3A
      Vingtor RC Club
      f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro

Comment

• Lumbajack
        • May 2002
        • 635

Tusen takk for svar.
        Da kommer jeg nok til å henvende meg hos en av disse.
        Jeg skal prøve og bygge en Su 26 MX etter tegninger av Erik Middeldorp.
        Utrolig flotte tegninger. Noe av det beste jeg har sett som man kan laste ned gratis. Er det noen som har byggd denne? Ta kontakt hvis du sitter med erfaringer.

Takk igjen
        Mvh

Olav Lund

Comment

• protex
          • May 2002
          • 54

Hvor fant du tegningen?

Comment

• Lumbajack
            • May 2002
            • 635

Hei protex

Du kan finne den i denne lista:

Her er det mange andre tegninger også. Jeg fant egentlig denne tegningen for en stund siden på konstruktørens hjemmeside. Denne har gått ned tror jeg. Finner ikke tilbake til den iallefal. Hadde også en byggebeskrivelse av Sukhoien men den tror jeg forsvant når maskina mi tryna sist sommer.
            Mvh

Olav Lund

Comment

• protex
              • May 2002
              • 54

takk oddbob

Comment

• Thinnthinn
                • Sep 2002
                • 1172

Hallo!

Jeg har hatt litt kontakt med Middeltorp over nettet ang. Sukhoi tegningene. Han tipset meg om et firma som lager et laserkuttet kit av tegningene...

Har ikke testet det, men det ser jo greit ut?!
                Jeg har også fått et tegnings-sett der alle delene er lagt opp etter material-type. Kjekt!
                Send mail hvis noen vil ha
                Audun Thinn
                Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

Comment

Working...