Announcement

Collapse
No announcement yet.

Funtana s 40

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Funtana s 40

    Noen som vil dele sine funtis 40 erfaringer med meg?

    Hvor har dere lagt cg?
    Hvor tungt flyklart?
    Er det noen forbedringer som bør gjøres?
    Attached Files
    Bjørn Erik Nilssen

  • #2
    Hva slags motor stapper dere inn i denne modellen? Er f.eks en .60 4t nok? Kort og greit: Hva anbefales av motor og hvor stor motor kan du putte inn i den?

    Hvor mange servoer er den beregnet for?

    Frister noe innmari å spare til denne da jeg er fornøyd med mini futanaen og godt kunne tenkt meg en fuel versjon som er litt større i tillegg.

    .90 versjonen blir i dyreste laget for meg tror jeg mtp. nødvendig radioutstyr, motor etc.
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

    Comment


    • #3
      Jeg har en sc 52 2takt i nesa på min... kunne trengt litt mer power.

      Det er plass til 5 servoer.
      Bjørn Erik Nilssen

      Comment


      • #4
        Jeg kjører YS63S i min.

        Unlimited vertical når motoren er i form.
        Har ikke funnet riktig propell enda og det virker som om den går litt varm med APC 13x4W og mister noe effekt da.

        CG har jeg som angitt i manualen 13,5 cm bak forkant.

        Tips? Tja den flyr nydelig som det er. I harrier daler den pent og stille uten antydning til wing rocking.

        Bare pass på farten når du drar hardt i høyderoret.

        mvh
        Ola
        Ola
        Elverum Flyklubb Modell
        www.efkm.org

        Comment


        • #5
          Så dette ville vært en passende motor(Magnum XLS FS70AR 4-takter )? :
          500 - Internal server error.

          (Vurderer å kjøpe motor nå og bruke den i ett annet fly frem til jeg har råd til Futana 40s + elektronikk...)

          PS: Hadde satt pris på om dere informerer om tips & triks på denne modellen fremover
          Espen Melby

          :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

          Comment

          Working...
          X