Unconfigured Ad

Collapse

Stromer 40 - har noen hørt om den?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Superstar40
    • Dec 2002
    • 1667

Stromer 40 - har noen hørt om den?

Har akkurat fått ovennevnte modell i hus og gleder meg som en unge til å begynne å bygge den. Den ble kjøpt på salg hos Øgrey som leverte varen på 3 dager - det er kjempebra.

Det jeg lurer på er om noen har erfaringer/hørt om Gleichauf (Tysk modellfirma) Stromer 40 eller andre modeller de kan ha produsert.

Har ikke bygd modellfly med isoporplankede vinger før - har faktisk ikke bygd modellfly på 20 år som byggesett - bare kjøpt ARF.

Det jeg først trenger er limanbefalinger når det gjelder å lime balsa til isopor og dernest anbefaliger for type betrekning. Isopor smelter vel hvis man bruker betrekning som trenger høy temperatur selv om vingen er planked.

Takk for alle tips og råd

Mvh
    Superstar
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro
  • klausre
    • Oct 2025

Glassfiberduk og epoxy

Epoxy er meget bra til å lime isopor etc. Ellers kan du for eks. trekke flyet/vingen med glassfiberduk og epoxy. Dette er faktisk lettere enn mye annet, og resultatet blir utrolig bra! Faktisk er det lettere å få til et bra resultat enn med all annen duk (min erfaring).

Har selv begynt å bruke denne metoden på alle nye fly
    Jeg har prøvd å beskrive hvordan du gjør det her: http://www.rchobby.org/nyheter.php?id=52&category=5

Comment

Working...