Unconfigured Ad

Collapse

desperat nybegynner

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MadMac
    • Aug 2005
    • 33

desperat nybegynner

Noen erfarne rc piloter som bor i oslo området som kunne tenkt seg å hjelpe en desperat nybegynner,. vært fint om du var medlem på sørumsand flyklubb..

send meg en pm, så skal jeg si nærmere hva problemet er.
  • MadMac
    • Aug 2005
    • 33

...

Comment

• MadMac
      • Aug 2005
      • 33

ingen der ute

Comment

• tema95
        • Aug 2002
        • 977

Re: desperat nybegynner

Originally posted by MadMac
        Noen erfarne rc piloter som bor i oslo området som kunne tenkt seg å hjelpe en desperat nybegynner,. vært fint om du var medlem på sørumsand flyklubb..

send meg en pm, så skal jeg si nærmere hva problemet er.
        Sørumsand Flyklubb? Mener du Phoenix RC?
        Hvis du er medlem der burde du kunne få all den hjelp som er nødvendig på stedet!

Mvh Terje
        Mvh Terje Martinsen
        leder Modellflyseksjonen/NLF
        www.modellfly.info

Comment

• Thinnthinn
          • Sep 2002
          • 1172

Vet ikke hvor ditt nærområde er, men det står nå Oslo..
          Vi i Vingtor trår mer enn gjerne til med en hjelpende hånd
          Vi har en flott stripe på Kråkstad like ved Ski. Ellers kan vi helt sikkert fly en tur i Vestby.

Audun Thinn
          93223419
          Audun Thinn
          Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

Comment

• tema95
            • Aug 2002
            • 977

Originally posted by Thinnthinn
            Vet ikke hvor ditt nærområde er, men det står nå Oslo..
            Vi i Vingtor trår mer enn gjerne til med en hjelpende hånd
            Vi har en flott stripe på Kråkstad like ved Ski. Ellers kan vi helt sikkert fly en tur i Vestby.

Audun Thinn
            93223419
            Hei sann Audun!
            Det var liksom det at han sa Sørumsand, da. Og Phoenix er jo ærverdige medlemmer av NIF/NLF vet du!
            Men kanskje vi skulle begynne som fotballnorge, kjøpe "spillere" av hverandre. Hva er en frustrert nybegynner verdt ?

Mvh Terje
            Mvh Terje Martinsen
            www.modellfly.info

Comment

• Thinnthinn
              • Sep 2002
              • 1172

Hehe!
              God morgen Terje! Oppe så tidlig?

Tenkte mer på hvis det ikke var noen som kunne hjelpe, så stiller i alle fall vi opp!
              Men jeg er helt enig.. Man får som regel all den hjelpen man trenger hos sin lokale klubb!
              - Jeg er ikke her for å stjele noe/noen som helst!!
              Audun Thinn

Comment

• Supra25
                • Sep 2003
                • 1825

MadMac,

Hvis du deler problemet med flere her på forumet kan du kanskje få en del gode alternative løsninger!

Bortsett fra det så skal vi da klare å hjelpe deg. Jeg pleier å fly på Kløfta, og hvis du har et problem som kun kan løses i praksis burde dette la seg gjøre hvis det er overkommelig for deg å ta seg dit.
                Odd Sundet
                http://www.imacnorge.no

Comment

• tema95
                  • Aug 2002
                  • 977

Originally posted by Thinnthinn
                  Hehe!
                  God morgen Terje! Oppe så tidlig?

Tenkte mer på hvis det ikke var noen som kunne hjelpe, så stiller i alle fall vi opp!
                  Men jeg er helt enig.. Man får som regel all den hjelpen man trenger hos sin lokale klubb!
                  - Jeg er ikke her for å stjele noe/noen som helst!!
                  Jeg er vanligvis på jobben 0700, slik at jeg kan reise tidlig hjem og sette meg foran PCen og rydde unna dagens mailer og andre forespørsler vedrørende ModellflyNorge!
                  Akkurat nå er det 68+ sider MI som er i farta, voldsomt til aktivitet for tiden.
                  Trodde heller ikke dere ville stjele noen, og vet at dere bare har gode intensjoner, men tenkte kanskje du ikke hadde lest det opprinnelige innlegget godt nok. Vi får se om trådstarter responderer.

Mvh Terje
                  Mvh Terje Martinsen
                  www.modellfly.info

Comment

• MadMac
                    • Aug 2005
                    • 33

hei alle.
                    takker for all den fine responsen .

får å gå litt nærmere inn på mitt problem:
                    jeg ttrenger noen som kan fungere som en mentor/lærer for meg når det gjelder alt av basics på modellfly(vedlikehold av motor, tuning,rep. osv), trenger også noen som kan hjelpe meg med å forstå åssen en programmerer en futaba computer radio.. for å si det kort jeg trenger noen som kan lære meg alt innen modellflyhobbyen (er villig til å betale for denne kunnskapen).
                    Grunnen til at jeg sa fra oslo som flyr i phoenix er at jeg vurderer å bli medlem der,men er desverre uten bil for tiden (har heller ikke råd til å kjøpe bil for tiden,er student og har to små barn), så det ville vært fint om jeg kunne funnet noen som eventuellt kunne latt meg sitte på (vil selfølgeligt være behjelpeligt med bensinutgifter).

hvis det er noen der ute som kunne hjulpet meg ,med dette problemet så er jeg veldig takknemmelig.
                    ps: jeg har fått flyopplæring :P :P :P

Comment

• MadMac
                      • Aug 2005
                      • 33

jeg bor ved sagene i oslo

Comment

• Supra25
                        • Sep 2003
                        • 1825

Uten bil er det straks litt mer vrient å komme seg ut for å fly, ja. Noe keitete å ta med alt på toget!

Vel..jeg bor på nordsida av Gardermoen og flyr på Kløfta, og er sånn sett noe unna kjerneoområdet ditt. Kommer du deg til Kløfta skal vi få hjelpa deg, men det greieste hadde nok vært om noen nedi gryta hadde anledning, ja.
                        Odd Sundet
                        http://www.imacnorge.no

Comment

• Thinnthinn
                          • Sep 2002
                          • 1172

Det blir nok desverre litt utenfor mitt område det der ja
                          Jobber riktignok på Økern, så jeg kan sikkert være litt behjelpelig på tur hjemover innimellom om det ikke er andre som holder hus i området!
                          Audun Thinn

Comment

• tema95
                            • Aug 2002
                            • 977

Originally posted by MadMac
                            hei alle.
                            takker for all den fine responsen .

får å gå litt nærmere inn på mitt problem:
                            jeg ttrenger noen som kan fungere som en mentor/lærer for meg når det gjelder alt av basics på modellfly(vedlikehold av motor, tuning,rep. osv), trenger også noen som kan hjelpe meg med å forstå åssen en programmerer en futaba computer radio.. for å si det kort jeg trenger noen som kan lære meg alt innen modellflyhobbyen (er villig til å betale for denne kunnskapen).
                            Grunnen til at jeg sa fra oslo som flyr i phoenix er at jeg vurderer å bli medlem der,men er desverre uten bil for tiden (har heller ikke råd til å kjøpe bil for tiden,er student og har to små barn), så det ville vært fint om jeg kunne funnet noen som eventuellt kunne latt meg sitte på (vil selfølgeligt være behjelpeligt med bensinutgifter).

hvis det er noen der ute som kunne hjulpet meg ,med dette problemet så er jeg veldig takknemmelig.
                            ps: jeg har fått flyopplæring :P :P :P
                            Ser at du/vi har noen utfordringer her. Modellfly som hobby og ingen bil.

Mentor/lærer vil du nok finne med en gang du kommer deg inn i et klubbmiljø, jeg kjenner ingen miljøer som ikke er villige til å trå til med alle gode tips, erfaringer og hjelp. Helt gratis! Regner med at du har flyet (stort sett) ferdig.

Nå begrenser jeg meg til klubber innenfor NLF i Stor-Oslo, og så kan vi se hvilke muligheter som finnes (klubbinfo/kontakt på www.modellfly.info:

Bærum MFK: Har flott møtelokale med eget verksted, jevnlige møter og sikkert masse hjelp å få. Student, men med barn - er du fremdeles ungdom (under 25) så ha Bærum MFK en oppegående ungdomsgruppe.
                            Men; Flyplassen ligger litt utilgjengelig til oppe i åsen ved Skui.

Cirrus RCFK: Bare flyplass for elektro og seilfly. Men har du det så har de møter i Oslo (Nordre Skøyen Hovedgård på Bryn) med hyggelig miljø. Flyplass i Spydeberg, neppe praktisk uten bil, men mange medlemmer i Oslo-området.

Vingtor: Stort motormiljø, og mange "spesialister" med god erfaring. Kanskje Audun kan oppdatere på møteaktivitet/sted. Flyplass i Ås, også ganske langt unna uten bil. Mange medlemmer i Oslo-området.

Phoenix RC: Stor motormiljø, og en avslappet atmosfære med mange hjelpsomme mennesker. Månedlige møter i Lørenfallet? Flyplass i Sørum.
                            Nevner denne fordi det er mulig å nå med buss (338 Helsfyr/Skedsmokorset, 845 Skedsmokorset/Øvre Valsringen. Deretter 400 meter å gå inn til flyplass. Det er vel mulig å frakte et modellfly på en buss dersom det ikke er for omfattende.

Har jeg glemt noen? I så fall ikke med vilje!

Kanskje noen i Oslo kan gjøre en avtale med deg, slik at dere tar kontakt når flyging står på programmet?
                            Dessverre har jeg ikke anledning selv, det blir for lite praktisk utøvelse for tiden.

Lykke til, og ikke la de praktiske problemene stoppe deg.

Mvh Terje

Edit: En del skrivefeil så jeg, men dere skjønner vel allikevel.
                            Mvh Terje Martinsen
                            www.modellfly.info

Comment

• MadMac
                              • Aug 2005
                              • 33

fly har jeg, worldstar 40., har også fått flyopplæring
                              hadde en bil en gang i tiden, låner nok aldri bort bilen igjen når jeg får kjøpt meg en ny (totalvrak)
                              akkurat nå for tiden så er jeg nødt til å prioritere semester avgiftene til skolen( 50 000 i året ), blir derfor ikke noe bil på meg med det første

ønsker å gå ut av skolen med minst muligt lån på meg..

Comment

Working...