Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Noen erfarne rc piloter som bor i oslo området som kunne tenkt seg å hjelpe en desperat nybegynner,. vært fint om du var medlem på sørumsand flyklubb..
send meg en pm, så skal jeg si nærmere hva problemet er.
Noen erfarne rc piloter som bor i oslo området som kunne tenkt seg å hjelpe en desperat nybegynner,. vært fint om du var medlem på sørumsand flyklubb..
send meg en pm, så skal jeg si nærmere hva problemet er.
Sørumsand Flyklubb? Mener du Phoenix RC?
Hvis du er medlem der burde du kunne få all den hjelp som er nødvendig på stedet!
Vet ikke hvor ditt nærområde er, men det står nå Oslo..
Vi i Vingtor trår mer enn gjerne til med en hjelpende hånd
Vi har en flott stripe på Kråkstad like ved Ski. Ellers kan vi helt sikkert fly en tur i Vestby.
Vet ikke hvor ditt nærområde er, men det står nå Oslo..
Vi i Vingtor trår mer enn gjerne til med en hjelpende hånd
Vi har en flott stripe på Kråkstad like ved Ski. Ellers kan vi helt sikkert fly en tur i Vestby.
Audun Thinn
93223419
Hei sann Audun!
Det var liksom det at han sa Sørumsand, da. Og Phoenix er jo ærverdige medlemmer av NIF/NLF vet du!
Men kanskje vi skulle begynne som fotballnorge, kjøpe "spillere" av hverandre. Hva er en frustrert nybegynner verdt ?
Tenkte mer på hvis det ikke var noen som kunne hjelpe, så stiller i alle fall vi opp!
Men jeg er helt enig.. Man får som regel all den hjelpen man trenger hos sin lokale klubb!
- Jeg er ikke her for å stjele noe/noen som helst!!
Hvis du deler problemet med flere her på forumet kan du kanskje få en del gode alternative løsninger!
Bortsett fra det så skal vi da klare å hjelpe deg. Jeg pleier å fly på Kløfta, og hvis du har et problem som kun kan løses i praksis burde dette la seg gjøre hvis det er overkommelig for deg å ta seg dit.
Tenkte mer på hvis det ikke var noen som kunne hjelpe, så stiller i alle fall vi opp!
Men jeg er helt enig.. Man får som regel all den hjelpen man trenger hos sin lokale klubb!
- Jeg er ikke her for å stjele noe/noen som helst!!
Jeg er vanligvis på jobben 0700, slik at jeg kan reise tidlig hjem og sette meg foran PCen og rydde unna dagens mailer og andre forespørsler vedrørende ModellflyNorge!
Akkurat nå er det 68+ sider MI som er i farta, voldsomt til aktivitet for tiden.
Trodde heller ikke dere ville stjele noen, og vet at dere bare har gode intensjoner, men tenkte kanskje du ikke hadde lest det opprinnelige innlegget godt nok. Vi får se om trådstarter responderer.
får å gå litt nærmere inn på mitt problem:
jeg ttrenger noen som kan fungere som en mentor/lærer for meg når det gjelder alt av basics på modellfly(vedlikehold av motor, tuning,rep. osv), trenger også noen som kan hjelpe meg med å forstå åssen en programmerer en futaba computer radio.. for å si det kort jeg trenger noen som kan lære meg alt innen modellflyhobbyen (er villig til å betale for denne kunnskapen).
Grunnen til at jeg sa fra oslo som flyr i phoenix er at jeg vurderer å bli medlem der,men er desverre uten bil for tiden (har heller ikke råd til å kjøpe bil for tiden,er student og har to små barn), så det ville vært fint om jeg kunne funnet noen som eventuellt kunne latt meg sitte på (vil selfølgeligt være behjelpeligt med bensinutgifter).
hvis det er noen der ute som kunne hjulpet meg ,med dette problemet så er jeg veldig takknemmelig.
ps: jeg har fått flyopplæring :P :P :P
Uten bil er det straks litt mer vrient å komme seg ut for å fly, ja. Noe keitete å ta med alt på toget!
Vel..jeg bor på nordsida av Gardermoen og flyr på Kløfta, og er sånn sett noe unna kjerneoområdet ditt. Kommer du deg til Kløfta skal vi få hjelpa deg, men det greieste hadde nok vært om noen nedi gryta hadde anledning, ja.
Det blir nok desverre litt utenfor mitt område det der ja
Jobber riktignok på Økern, så jeg kan sikkert være litt behjelpelig på tur hjemover innimellom om det ikke er andre som holder hus i området!
får å gå litt nærmere inn på mitt problem:
jeg ttrenger noen som kan fungere som en mentor/lærer for meg når det gjelder alt av basics på modellfly(vedlikehold av motor, tuning,rep. osv), trenger også noen som kan hjelpe meg med å forstå åssen en programmerer en futaba computer radio.. for å si det kort jeg trenger noen som kan lære meg alt innen modellflyhobbyen (er villig til å betale for denne kunnskapen).
Grunnen til at jeg sa fra oslo som flyr i phoenix er at jeg vurderer å bli medlem der,men er desverre uten bil for tiden (har heller ikke råd til å kjøpe bil for tiden,er student og har to små barn), så det ville vært fint om jeg kunne funnet noen som eventuellt kunne latt meg sitte på (vil selfølgeligt være behjelpeligt med bensinutgifter).
hvis det er noen der ute som kunne hjulpet meg ,med dette problemet så er jeg veldig takknemmelig.
ps: jeg har fått flyopplæring :P :P :P
Ser at du/vi har noen utfordringer her. Modellfly som hobby og ingen bil.
Mentor/lærer vil du nok finne med en gang du kommer deg inn i et klubbmiljø, jeg kjenner ingen miljøer som ikke er villige til å trå til med alle gode tips, erfaringer og hjelp. Helt gratis! Regner med at du har flyet (stort sett) ferdig.
Nå begrenser jeg meg til klubber innenfor NLF i Stor-Oslo, og så kan vi se hvilke muligheter som finnes (klubbinfo/kontakt på www.modellfly.info:
Bærum MFK: Har flott møtelokale med eget verksted, jevnlige møter og sikkert masse hjelp å få. Student, men med barn - er du fremdeles ungdom (under 25) så ha Bærum MFK en oppegående ungdomsgruppe.
Men; Flyplassen ligger litt utilgjengelig til oppe i åsen ved Skui.
Cirrus RCFK: Bare flyplass for elektro og seilfly. Men har du det så har de møter i Oslo (Nordre Skøyen Hovedgård på Bryn) med hyggelig miljø. Flyplass i Spydeberg, neppe praktisk uten bil, men mange medlemmer i Oslo-området.
Vingtor: Stort motormiljø, og mange "spesialister" med god erfaring. Kanskje Audun kan oppdatere på møteaktivitet/sted. Flyplass i Ås, også ganske langt unna uten bil. Mange medlemmer i Oslo-området.
Phoenix RC: Stor motormiljø, og en avslappet atmosfære med mange hjelpsomme mennesker. Månedlige møter i Lørenfallet? Flyplass i Sørum.
Nevner denne fordi det er mulig å nå med buss (338 Helsfyr/Skedsmokorset, 845 Skedsmokorset/Øvre Valsringen. Deretter 400 meter å gå inn til flyplass. Det er vel mulig å frakte et modellfly på en buss dersom det ikke er for omfattende.
Har jeg glemt noen? I så fall ikke med vilje!
Kanskje noen i Oslo kan gjøre en avtale med deg, slik at dere tar kontakt når flyging står på programmet?
Dessverre har jeg ikke anledning selv, det blir for lite praktisk utøvelse for tiden.
Lykke til, og ikke la de praktiske problemene stoppe deg.
Mvh Terje
Edit: En del skrivefeil så jeg, men dere skjønner vel allikevel.
fly har jeg, worldstar 40., har også fått flyopplæring
hadde en bil en gang i tiden, låner nok aldri bort bilen igjen når jeg får kjøpt meg en ny (totalvrak)
akkurat nå for tiden så er jeg nødt til å prioritere semester avgiftene til skolen( 50 000 i året ), blir derfor ikke noe bil på meg med det første
ønsker å gå ut av skolen med minst muligt lån på meg..
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment