Unconfigured Ad

Collapse

desperat nybegynner

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sigve
    • Apr 2005
    • 484

hei

Mitt råd: kjøp deg en depron/EPPkjerre av ett eller annet slag, er selv bare 17 og derfor uten bil , men med en liten elektro sak kan man jo fly hvor som helst. etter at jeg satt fuelen på hylla og begynte med elektro har flygingen økt med 1000% utvalget av elektro er enormt og folk på forumet er helt sikker behjelpelig med å finne en modell som passer for deg

Lenge leve elektro!!!

sigve
    Sigve Haugsnes

Alt flyr.....det trenger bare stor nok motor

sigve.haugsnes.net
    www.youtube.com/bergenflyer

Comment

• MadMac
      • Aug 2005
      • 33

, har faktisk vurdert det, å kjøpe meg elektro, men bensin virker mere morro...

Comment

• esmel
        • Dec 2004
        • 2830

Originally posted by MadMac
        , har faktisk vurdert det, å kjøpe meg elektro, men bensin virker mere morro...
        Hva er mindre morro enn å koble til batteriet, slå på sender og mottaker, sjekke at alt servoer/ror går riktige veien, skyve venstrestikka frem og fly uten frykt for motorer som stopper i lufta, gjerne under landing / takeoff. Fløy både elektro og fuel før på dagen i dag. Resultat: Bensinmotoren stoppet noe som førte til ei utelanding. Elektroflyet bare gikk å gikk.

Skal ikke gjøre dette om til en "hva er best: elektro eller bensin diskusjon" men om en har råd til å legge ett par lapper til på bordet så mener ihvertfall jeg at sjansen for å miste motivasjonen er mindre med ett velfungerende elektrofly enn med en bensinmotor, spesielt når en er fersk i gamet, slik som meg. Jeg har snart flere timer i lufta med elektroflyet mitt enn jeg har med fuelflyet til tross for at jeg har hatt fuelflyet over dobbelt så lenge... Jeg føler, som nybegynner, at det viktigste er å få flytid ikke hva en flyr (bare det fungerer så bra at en ikke går lei).

Jeg vet hva det vil si å stå å knote med en motor igjen og igjen og igjen... Du tror du har fått det til bare for å oppdage (gjerne i lufta) at du ikke har fått det til 100%... Det vil jo kanskje komme en dag eller to da det ikke er noen som kan hjelpe deg på stripa...

Men jeg er egentlig enig, ting som bråker og lukter litt er alltid artigere enn ting som ikke har disse egenskapene...
        Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• sigve
          • Apr 2005
          • 484

Espen...støtter deg fult ut her altså

har en kompis som har prøvd å komme inn i modelfyverdenen, etter råd fra eksperter i bergen modelfly klubb kjøpte han en trainer 40 ( et bra valg). Det ble mye tull med å kome seg til stripa og for å gjøre en lang historie kort: nå spiller han fotball!!!!!!!!..... tenk det gutter FOTBALL, modellflygningens verste fiende

Mad mac: ikke la det gå den veien med deg også..........

sigve
          Sigve Haugsnes

sigve.haugsnes.net

Comment

• MadMac
            • Aug 2005
            • 33

neida sigve... skal nok få detta til på en eller annen måte , gi opp er ikke i ordlista mi

Comment

• sigve
              • Apr 2005
              • 484

Det var bra
              Sigve Haugsnes

sigve.haugsnes.net

Comment

• aNTILooP
                • Aug 2005
                • 46

tror nok det expert utsagnet fra bergen var basert på at 40 trainere kan du fly uansett nesten, er stabile og gode, og du lærer basic fuel flyging og det å få komt seg opp på stripa og det er en 10-12 andre der med samme gløden for fly er "priceless" Jeg har knotet litt med elektro parkflyers og såkalte trainers da jeg prøvde å fly første gang, og om det var helt suksessfullt tror jeg ikke, og det kunne ta motet fra en... var mye liming og teiping da, og det å sitte å vente på at det skal bli nærmest blikk stille når du skal ut i hagen for å fly! er ikke det kuleste. Mrk: bor i Bergen Men jeg fulgte og rådene fra expertene i bergen, er nå eier av en 40 trainer, har ikke bil, bor ca 3 mil fra stripa, men den stunden jeg får oppe på stripa da jeg er heldi å få haik med likesinnede lever jeg leenge på.. .Så alt i alt så er ikke elektro det hotteste du kan begynne med , er som regel små og j... var for vind.. med mindre du vil punge ut med børste løs, lipo osv for å få ett fly som er kraftig nok til å klare vind osv. Men FOTBALL!!!...Herre mann!!
                ARC Beaver On Floats
                Calmato Sport 46 SC (sitting in a tall tree)
                VQ Warbirds P51D Nother`n American (Ubygget)

Comment

• bengtern
                  • Oct 2005
                  • 313

Min erfaring er at det blåser generelt lite i Oslo og at det er mange dager hvor en kan ta frem noe lite og lett. De dagene det er litt vind kan du jo ha en hangmodell liggende klar. Men det koster jo en hel del å komme i gang med elektro. Mye utstyr som må kjøpes inn, spesielt hvis du skal ha børsteløst og flere batteripakker. Lyden av en liten og sint outrunner veier fort opp for investeringen..
                  -----------
                  Bengt

Comment

Working...