Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Har en SC91 motor liggende, noen som har noen forslag til hvilket fly denne ville passe bra i?
Har lyst til å høre noen erfaringer med div fly med 91size motor..
Har en Funtis 90 høyt på lista, men tror at den motoren blir litt svak til det?
jeg har en funtis 40 med sc 91 firetakt i nesa dette flyr veldig bra.
hvis det er totakts motor du har kan det hende det fungerer i en 90 size men firetakteren blir nok for tam.
Vel... Har ikke peiling på SC, men effektmessig er det mer enn nok til Funtana90S!
Problemet blir heller om den "passer" til flyet mht torque, 4-taktere er bedre i bunndraget siden dem gjerne snurrer større propeller med lav pitch som får god tak i lufta i lav fart. Men kanskje SC`n klarer å drive en 16x4W eller 17x4W og ha god respons?
Ja det er en 2 takter på 2.8 HK Så jeg ville tro at den blir sterk nok...Tenker da på Funtana 90, men eneste bekymring da er hovring... Går det tro?
Har motoren sittende i en P-40 nå, men kunne tenke meg en 4 takter i den p.g.a. lyden sin del...
Jeg hadde en funtana 90 med en 90 tt motor. Det var ikke noe problemer og fly med motoren men jeg klarte ikke og hovre med den, til det ble den for svak. Hvis jeg hadde byttet motor ville jeg gått opp til 120, men nå er flyet solgt.
Hadde en edge 540 60size med en os 91 4 takt, den passet fint i flyet.
Ta et søk på RCUniverse http://www.rcuniverse.com/ Der er noen tråder om flyet. Kan virke som valgene folk er mest fornøyde med er 4-taktere fra .82 og opp til .90.
Med Irvinen får du sannsynligvis et fly som duger til acro-trening med små utslag på. Ikke bra til 3D. Med .91 får du et kapabelt fly til avansert acro med små utslag, en del av 3D-øvelsene går nok meget bra men hovringen kan kanskje bli litt jagende...
Det beste (men dyreste) valget er selvsagt et elektro-oppsett. 7-900 Watt motor med 6-8S Lipo og bra kapasitet. Koster fort 7-8k. , men da har du en del krefter å leke med.
I ditt tilfelle er det vanskelig å gi et godt råd, den ideelle motoren er ikke noen av dem du har. Kanskje du skal bygge den ferdig først uten motor. Så ser du hvilken motor av dem du har som gir deg minst behov for ekstra vekt i form av bly noen steder?
Vinteren kommer sannsynligvis dagen før du skal ha jomfrutur (Murphy!)
Lykke til, håper du får mye flytid med fuglen uansett
Er enig med joo der. sett sammen flyet først og prøv med motorene hvilken som passer best med hensyn på tyngdepungt. uten å ha prøvd dette eller lignende fly (er på ønskelista) så hvis den ikke blir for tung ville jeg valgt 91 motoren. Men hvis du da må til med bly bak så blir det vel helt feil på ett sånn type fly.
Tom Nohr
Tennisveien 9
2450 Rena
Frsky taranis 9+
Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
+ diverse små ting
Ja er helt enig der... Dumt å bruke en for tung motor....
Får bygge den å se, kanskje det er mulighet for at jeg får kjøpt en passende 4 takter i mellomtiden å Det er helt klart det jeg skulle hatt i denne modellen, men vi får se....
Å ja, jeg tror også kongvinter kommer for fort
Vi får se, er ikke sikkert jeg tar i bruk modellen før til vårs eller, da jeg kanskje trenger litt mere trening på min juppe og P-40 før jeg kaster meg i veg med en sånn modell...
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment