Unconfigured Ad

Collapse

Servo valg til en 2,2 meter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Keiser
    • Mar 2003
    • 4

Servo valg til en 2,2 meter

Hei på dere.
    Jeg har tatt skrittet opp i de store modeller`s høyder og her melder det seg noen spørsmål!
    Flyet er en 1:3 Scale Sukhoi SU-31 med vingespenn på ca 2,2 meter.

Hvilke servotyper bør jeg velge?

Det som kastes opp, kommer alltid ned.
  • Tally-ho
    • Apr 2002
    • 219

Du bør nok velge servoer som drar minimum 5-6 kg. En ting er i hvert fall sikkert. Ikke spar penger på servoer. Hvilken motor skal du bruke? Store ensylindrede bensinmotorer rister noe helt vanvittig og krever bedre servoer.
    Jeg har selv en Suchoi su-26 på 2.13m, og her bruker jeg 4 stk. Hitec HS-605BB (høyde og balanse) og 1 stk. Hitec HS-700BB (side). Vanligvis sverger jeg til Multiplex sine servoer men her ville jeg prøve noe annet. 700 servoen fungerer bra men 605 servoene er jeg ikke fornøyd med. Dødgangen i disse er alt for stor og verre blir det for hver tur. Servoer med metal gear (HS-605MG) hadde kanskje vært et bedre valg.
    Men for meg blir det bare Multiplex heretter. De 'røde' servoene fra Multiplex har jeg bare gode erfaringer med, både analoge og digitale.
    JR og Futaba har også gode servoer, men disse har jeg ikke prøvd. Ta en titt på linken nedenfor. Her er mange gode tips og hints for store modeller og bensinmotorer.

Lars Erik Arntsen
    Mvh
    Lars Erik Arntsen

Comment

• Keiser
      • Mar 2003
      • 4

Hei Tally-ho!
      Jeg har 5 stk Hitec HS-605MG liggende til ett F16 prosjekt, tror jeg bruker de til ror og standard Futaba 3001 til throtle.
      Både fly og motor er godt brukt. Når jeg ser på din webside ligner mitt fly veldig på det du har(hadde?). Jeg målte vingespenn mer nøye og kom til 2,14 meter i ett stykke med påmontert hjulgang. Ikke lett å få inn i bilen nei.
      Motoren er ikke merket annet enn at det er risset inn "made in Canada". Jeg fikk opplyst at det skulle være en 75cc.
      Har søkt litt på nettet og funnet ut at det ligner mistenklig på en Quadra 75B med elektronisk tenning fra CH Electronic.

Det som kastes opp, kommer alltid ned.

Comment

Working...