Unconfigured Ad

Collapse

Plasser å fly i Oslo?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • runeha
    • Oct 2005
    • 1

Plasser å fly i Oslo?

Hei!

Har noen tips til steder å fly elektrisk i Oslo? Er ikke medlem av noen klubb (enda). Hørte at det var mulig på Ekebegsletta? Er det forøvrig lov å fly på fotballbaner og gressletter/åkrer generelt? (Selvsagt uten at det er folk tilstede og evt. med grunneiers samtykke : )

På forhånd takk
  • OJ
    • Mar 2004
    • 178

http://www.modellflynytt.no/viewtopi...highlight=oslo

The three most useless things in aviation are altitude above you, runway behind you, and fuel left at the pump.

Comment

• lpriis
      • Jan 2005
      • 534

På fornebo er det fint å fly elektrisk
      Lars Petter Nesse

Votec 322 40% 3W170cs
      Extra 330 40% 3W212cs

Comment

• Lars N
        Moderator
        • Apr 2002
        • 2891

Bærum MFK

Fint sted med andre flygere!
        Lars Norberg

Comment

• spitmk16
          • Oct 2005
          • 1367

Jeg tror det meste er med måtehold uansett

Jeg mener at dersom du skal fly timevis og dag ut og dag inn med et elektisk fly, så bør man spørre grunneier.

Men jeg tviler sterkt om noen grunneiere nekter en person å fly over jordet hans/hennes dersom man ikke tråkker over avlingen.

Har funnet en masse store jorder i nærheten av der jeg bor og jeg kommer ikke til å spørre grunneier.

Men så eier jeg kun et lite el fly da.

Men uansett bør du være forsiktig med å tråkke på alle mulige akrer da dette kan medføre smitte, og det er ikke bonden spesielt glad i (Dette har jeg hørt fra bønder, og om det er feil, vet jeg ikke)
          Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• radiorc
            • Sep 2005
            • 76

joa

Har vært på ekebergsletta veldig fint der, lit høyt gress, men hvis du er tøff kan du lande på fotballbanen hvis det ikke er noen der....
            ekeberg veldig bra!!!!!
            Flyr du opp kommer du alltid ned!!

Comment

• Vingemutteren
              • Jul 2002
              • 2421

Originally posted by spitmk16
              Jeg tror det meste er med måtehold uansett

Jeg mener at dersom du skal fly timevis og dag ut og dag inn med et elektisk fly, så bør man spørre grunneier.

Men jeg tviler sterkt om noen grunneiere nekter en person å fly over jordet hans/hennes dersom man ikke tråkker over avlingen.

Har funnet en masse store jorder i nærheten av der jeg bor og jeg kommer ikke til å spørre grunneier.

Men så eier jeg kun et lite el fly da.

Men uansett bør du være forsiktig med å tråkke på alle mulige akrer da dette kan medføre smitte, og det er ikke bonden spesielt glad i (Dette har jeg hørt fra bønder, og om det er feil, vet jeg ikke)
              Man kan si det slik, en bonde går ikke ut på egen mark unødvendigt, og han går aldri ut på annens mark uten tilatelse. Slikt gjør man bare ikke. Der kan være mange grunner til dette, smitte er nevnt, men bare det å tråkke på marken kan ødelegge avlingen der en tråkker. Om du finner en ok plass for deg selv, så spør bonden om det er greit før du slår deg til på heltid. Elektriske fly har en tendens til å trekke frem smile båndet hos folk flest ( i motsettning til bråkebøttene) så normalt skulle det gå greit. På vinter harva jorder og stubb åker får du nok herje så mye du lyster, men spør først.
              Gert Hildrestrand.
              Limets Venner.
              Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

• JonV
                • Apr 2005
                • 232

Selv har jeg flydd endel på rommensletta ved stovner, Selvfølgelig ikke når de spiller kamper der, jeg har og vært etpar ganger på hellerudsletta,
                Vet og at det er endel som flyr ved fotballbanen ved Ikea furuset men hvor praktisk det er vet jeg ikke med tanke på motorveien vedsiden av.

Regner med at det er ok med sånne små elfly, fikk ikke klager av "onkel politi" da de stoppet og så på hvor dårlig jeg kunne fly
                Jon T Vatn
                http://www.fg-racing.net
                Norway Oslo Romsås.

Comment

Working...