Hei! Har lyst å investere i et fuelfly for første gang. Har fått anbefalt Calmato Trainer, enten høyvinget eller lavvinget (Sport). Har frem til nå fløyet en Formosa med børsteløs motor og føler jeg har god kontroll på denne. Bør jeg gå for en høyvinget eller lavvinget en. Håper Calmato er et bra kjøp. Tar gjerne i mot gode tips hvis det er noe annet som er et bedre kjøp der ute. Tror Calmato koster ca. 1600kr inkl. 40 motor.
Unconfigured Ad
Collapse
Lavvinget eller høyvinget trainer
Collapse
X
-
Lavvinget eller høyvinget trainer
Tags: None -
Calmato trainerne har godt rykte og skal fly fint, burde vere ett trygt kjøp. Høy eller lav vinget kommer nok mest ann på deg og dine ferdigheter.Gert Hildrestrand.
Limets Venner.
Valdres Flyklubb Modell
Famous last words? Hey watch this! -
Hvis du føler du har god kontroll på Formosaen vil en hvilke som helst lavvinget sportsmodell være kurrant. Har ikke sett Calmato sport i lufta, men den virker helt ok på papiret.
Vær obs på at den sannsynligvis er langt fra så kapabel som Formosaen er med skikkelig motor, så hvis du er vant til å fly punktroller, utvendige looper og sånt med den så vil du kanskje vokse fort ut av en lavvinget trainer også...Comment
-
Originally posted by mailman13Vær obs på at den sannsynligvis er langt fra så kapabel som Formosaen er med skikkelig motor, så hvis du er vant til å fly punktroller, utvendige looper og sånt med den så vil du kanskje vokse fort ut av en lavvinget trainer også...Comment
-
Jeg kan varmt anbefale Calmato høyvinget fly ut fra jeg har prøvd den da jeg prøvefløy Calmato for en av våre venner som kjøpte den. Hvis du føler det godt trent fra forrige fly som Formosa foreksempel, så gå til Calmato Sport. En forskjell er at du bruker mer balanseror siden den retter seg ikke opp som en høyvinget fly, det lærer du fort nok.
Etter du hadde kjøpt din første motormodellfly og montert selv, så vil jeg anbefale deg at du helst tar kontakt med den lokale flyklubben slik du får den sjekket av den erfarne modellflyger og eventuelt rette opp noe små feil som du sikkert ikke hadde vært oppmerksom under montering og instruere deg til å fly din første motormodellfly.
Jens EirikComment
-
Calmoato-traineren er blitt ganske populær blandt nybegynnerene i vår klubb. Selv lærte jeg meg og fly med en calmato trainer, meget fornøyd med den. Siden du skal til med ditt første fuel-fly vil jeg anbefale at du flyr høyvinget litt før du starter med lavinget fly.Arne-JørgenComment
-
er enig med arne jorg og motorboy... men calamatoen er er ett helt fantastisk fint trainer fly.. jeg har vert veldi heldi med mitt.. jeg har en O.S 46 LA motor i mitt, og kan annbefale den motorn på det varmeste..ARC Beaver On Floats
Calmato Sport 46 SC (sitting in a tall tree)
VQ Warbirds P51D Nother`n American (Ubygget)Comment
-
Originally posted by aNTILooPjeg har en O.S 46 LA motor i mitt, og kan annbefale den motorn på det varmeste..
Jeg har prøvd den og den er lett startet og fin å innstille.. og sikker i drift.
Motoren ser mistenkelig lik OS 40, ikke sikker hvilken en av disse OS 40.
Det er mer enn et år siden jeg så den..
Jens EirikComment
-
Originally posted by MotorboyOriginally posted by aNTILooPjeg har en O.S 46 LA motor i mitt, og kan annbefale den motorn på det varmeste..
Jeg har prøvd den og den er lett startet og fin å innstille.. og sikker i drift.
Motoren ser mistenkelig lik OS 40, ikke sikker hvilken en av disse OS 40.
Det er mer enn et år siden jeg så den..
Jens EirikARC Beaver On Floats
Calmato Sport 46 SC (sitting in a tall tree)
VQ Warbirds P51D Nother`n American (Ubygget)Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment