Unconfigured Ad

Collapse

Holdbarhet ARF vs byggesett

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samsung
    • May 2003
    • 184

    #1

    Holdbarhet ARF vs byggesett

    Lurer på hva som tåler mest av arf eller byggesett ved tanke på harde landinger, krasj ol. Varier sikkert men tenker på 3D elektrofly. Har litt lyst på G400X "Stella" http://www.mft.nu/steven/stella.htm eller icon 312 http://www.mft.nu/flit/icon.htm

    En bakdel med G400 er at jeg må trekke den og det er jeg ikke så veldig flink til men kan jo fly med solbriller så jeg ikke ser den så godt . Fordelen er at jeg får noe å gjøre i vinter med tanke på bygging selv om det sikkert ikke tar så veldig lang tid.

    Vurderer også et seilfly for hang. Pris ca 1000. Må takle bra med vind og være akrobatisk. Må kunne landes på ganske trange områder. Noen forslag?
  • Supra25
    • Sep 2003
    • 1825

    #2
    Ang. det med holdbarhet på ARF vs kit så er det helt umulig å si. Der er det nok fra ene enden av skala'n til den andre i begge kategorier. Jeg tror nok sånn generelt sett at type flyging, evner og transportbehandling har mer å si her. Alle ARF'er (de bygget i tre) er jo bygget av de samme delene og på samme måte (stort sett) som fly du kjøper i kit. Forskjellen ligger i at noen har gjort bygge- og trekkejobben for deg. I dag er kvaliteten på ARF jevnt over (generaliserer litt her) veldig bra, selv om man også her selvfølgelig får det man betaler for.

    Er ikke kjent med modellene så det får andre stå for.
    Odd Sundet
    http://www.imacnorge.no

    Comment

    • MicroMac
      • Jan 2003
      • 632

      #3
      Bare en lite opplysning om du ikke er klar over det.
      http://www.celtic-griffin.com Fører fliton deriblant Icon her på berget. Greie priser er det også. Kanskje han også har "Stella"
      mvh MM

      Comment

      • OJ
        • Mar 2004
        • 178

        #4
        Har testet krasj med både ARF og kit og har kommet frem til følgende formel:

        Antall flis=bakkens hardhet x flyets fart x vinkel i forhold til bakken i kollisjonsøyeblikket.

        OJ
        The three most useless things in aviation are altitude above you, runway behind you, and fuel left at the pump.

        Comment

        • Samsung
          • May 2003
          • 184

          #5
          Regnestykket der stemmer nok så jeg får vel bare tenke litt over saken.
          Vet at griffin fører flinton men synes websiden hans er litt tungvint.

          Kanskje jeg gjør det sånn at jeg kjøper 3D flyet som kit og seilfly som arf....så får jeg bare gjøre så mange forsøk på trekking som det trengs for å få et tilfredsstillende resultat.

          Comment

          Working...