Unconfigured Ad

Collapse

Jomfrutur med Magister

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stcaka
    • Aug 2004
    • 135

Jomfrutur med Magister

Endelig fikk Magisteren min luft under vingene. Etter å ha kjøpt flyet i juli har tiden gått mye raskere enn antatt. Dagene strekker liksom ikke helt til, og det har blitt litt jobbing / fikling sene kvelder og nattestimer.

Siden jeg kan regne meg som helt fersk i gamet så har ting også tatt litt ekstra tid.... og ekstra penger enn antatt.... Har samtidig fulgt en del modifikasjoner hentet fra RCGroups sine forum, så alt har ikke vært rett frem heller.

Tidligere erfaring er kun flyging med CClee sitt C-17 Biplane, likt det dere ser om dere følger linken nedenfor. Lærte meg på egenhånd å fly dette i fjor sommer i diverse parker i Oslo (.... og med diverse reparasjoner og ny flykropp etterhvert... hehe)

Har ikke fløyet noe annet fly, og har ikke hatt noe fly i luften siden i fjor sommer. Eneste jeg gjorde med C-17 flyet var å sette inn regulerbar fartskontroll, og få meg en Hitec Eclipse radio.

For å komme til saken så gikk jomfruturen overaskende bra. Tok av fra grusvei, og landet på gress. Ikke en skramme på flyet Magisteren har jeg satt opp med Webra .32 Speed glow motor.

Skal skrive en liten user-review av Magisteren senere, men tenkte jeg skulle poste dette innlegget for å vise at det faktisk lar seg gjøre å lære seg dette på egenhånd. Som sagt lærte jeg å fly med C-17, har deretter benyttet endel simulator, men har ikke sittet klistret til disse. (Realflight G2 og nå Aerofly Pro Deluxe) Ved siden av simulatoren har dette forumet vært det aller viktigste.

Takk for alle som har hjulpet meg så langt!! Siden jeg ikke er medlem av noen klubb kan jeg faktisk si det så sterkt at jeg ikke hadde klart å få dette flyet i luften uten dette forumet.

Gleder meg allerede til neste helg!
  • Alfalfa
    • Jul 2002
    • 988

Gratulerer!
    Ikke mye overgår gleden av vellykket jomfrutur!

Magisteren er sterkt undervurdert som trainer!!!
    Litt flexy vinger, men ellers så flyr den utrolig bra!

Comment

• Stcaka
      • Aug 2004
      • 135

ja, syntes det virket veldig bra. Fløy selvsagt veldig rolig og pent nå første gangen, så vi får se litt etterhvert.

Jeg har stivet opp vingene med to 3mm karbonstenger i hver vinge, så det hjelper nok litt mot flexing også.

Comment

Working...