Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byggematerialer II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Byggematerialer II

    Heisann!

    Jeg er ute etter å få tak i 3 og 6mm. depron-plater og EPP (Ekspandert Polypropylen)-plater og lurer på om noen andre evt. vet hvor dette kan skaffes rimelig.

    Hørte at Maxbo har det, men han duden på Maxbo her ville helst selge hele paller... Det er litt i overkant av hva jeg trenger....

  • #2
    Hei, her i ålesund skal Maxbo Larsen ha 3mm Depron plater og med dei skal det vere muligt å kjøpe plate for plate så det er heilt opp til den enkelte butikk. For meg er problemet at eg har bestilt plater med dei og dei greier ikkje å få dei inn på lager enda eg veit dei har bestilt fleire gonger siste 2 månadane. Er det noko gale med levrandøren, anyone?
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

    Famous last words? Hey watch this!

    Comment


    • #3
      Byggematerialer II....

      Da har jeg fått skaffet Depron-plater...
      Platene er å få kjøpt på Maxbo i Sandefjord og Horten og koster
      438,- inkl. mva. og har målene 120x250 cm.... ! (Nok til flere fly! )

      Så nå håper jeg bare på noen snille mennesker som vil selge meg EPP-plater...

      Comment


      • #4
        438 kroner? Det virker nå svindyrt for min del, men men.. Trodde prisen lå på ca. 10% av det jeg.

        Comment


        • #5
          Trodde måla var "80 X 120 X 0,3 cm" eg! Prisen var vel ikkje for ei plate vel? Tjukkelsen på plata di?
          Plata di er på 3 kvadrat meter og ei vanleg ei er på 0,96 kvadrat meter så ei slik plate er lik 3,125 vanlege plater som koster ca 50 kr/stk så eg ville venta at ho kosta ca 160 kr. høyrdes litt dyrt ut med andre ord. Noko spesielt med ho?
          Gert Hildrestrand.
          Limets Venner.
          Valdres Flyklubb Modell

          Famous last words? Hey watch this!

          Comment


          • #6
            Byggematerialer

            Plata jeg fikk tak i heter MasterBoard og er av en annen (og desverre) tyngre type skum... (Den var 120x250x0.6cm)
            Jeg fikk avbestillt denne og etter endel spørring og graving så fant jeg ut at Maxbo i Horten hadde igjen 6 plater av 0.3cm Depron...
            Disse platene har målene 80x125x0.3cm og jeg fikk de for ca. 50,- pr. stk. inkl. mva.
            En betraktelig mer spiselig sum.

            Har bestillt endel karbonfiberrør og starter bygging av denne:
            404 Not Found

            Men da i motorisert utgave med litt modifikasjoner!
            Skal bli morro å se om det fungerer.

            Noen andre her som har bygd denne og som har synspunkter eller tips på denne???
            For en som har klattet med balsa i mange år så skal det bli morsomt å forsøke noe annet!

            Comment

            Working...
            X