Unconfigured Ad

Collapse

Kyosho vs ARC

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • olsen
    • Mar 2003
    • 1

Kyosho vs ARC

Siden jeg er ny i faget tenkte jeg det var best å forhøre meg litt på dette forument før jeg invisterer i mitt første fly. Valget mitt står mellom en trainer fra Kyosho eller ARC (Ready). Flott om noen gan gi meg et par innspill/argumenter for hva jeg skal velg
  • klausre
    • Oct 2025

Du finner utrolig mange innlegg her på forumet som drøfter dette temaet, frem og tilbake. Les i gjennom dem, og kom evt. med konkrete spørrsmål. Hvis ikke ender det med at du får så utrolig mange svar (med varierende synsvikler etc.), som helt sikkert gjør deg mer forvirret... Enn utgangspunktet.

Hovedforskjellene er:
    Ready er i plast, og Kyosho i balse/trevirke. Kyosho'n er derfor lettere, men tåler noe mindre.

Kjøp den som andre nybegynnere i din nærmeste/tilhørende klubb bruker. Da kan dere utveksle erfaringer og tips etc.

Lykke til!

Comment

• Ulven
      • Jun 2002
      • 451

Smaken er som baken, delt... :P

Jeg vil nå si at en Kyosho modell er like god som en ARF fra f.eks The World Model, men finnishen på modellene er forskjellen.
      I hvertfall hva jeg har sett, så er kyosho modellene trukket med en "dårligere" film som ikke lar seg strekke/rette på, mens f.eks the world model har jeg gått over med strykehjernet for å rette litt, og stramme litt..

ARC'en du snakker om her er en plastmodell, flyr greit den men ser litt "plastikk" ut.. selvsagt er det mye som kan pyntes på...
      Somregel er det lommeboken som bestemmer når en kommer til en ende..
      Uansett, om du er helt ny bør du få litt hjelp i starten, på den måten ha mere glede av modellen og komme lengre uten den alt for store kostnaden.

Lykke til
      Med vennlig hilsen / Best Regards
      Freddy Ulvseth
      http://freddy.ulven.com/rc

Comment

Working...