Unconfigured Ad

Collapse

Header-tank

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antares
    • May 2005
    • 122

    #1

    Header-tank

    Hei.
    Ser at endel av helikoptergutta bruker såkalt "header" tank for å sikre fuel-tilførselen.
    Er det noen av dere flyfolk som gjør det samme? Jeg er såvidt igang med å bygge en Laser 200, og da tenkte jeg kanskje å gi plass for en "header"?!?!
    Uansett, er det noen som kan si meg hvordan en skal montere slangene mellom disse to tankene? Lurer litt på dette med trykk/vakum forhold inne i de to tankene, og hvor stor bør "headeren" være?
    Tilslutt lurer jeg på hvilken dim. dere har på linkene til rorene til et fly på ca. 3500gr./170cm vingesp.?
    Hilsen Hans Petter Yttergård...

    Happy20-Mk Kato
    Rainbow-Pilot
    Mighty Knight-Marutaka
    Antares-Simprop
    Supra Fly 25-Pilot
    Electra-CG
    Calmato sports-Kyosho
    Venus 40-GP
    Laser 200-Sebino models
    Proxima-Reichard
  • sskogen
    • Feb 2005
    • 403

    #2
    Rekkefølgen blir:

    trykk fra eksos ->
    fuelsil (les:støvfilter) ->
    lufting på hovedtank ->
    klunk på hovedtank ->
    lufting på header ->
    klunk på header ->
    fylleventil for fuel ->
    finmasket fuelfilter ->
    forgasser.

    Er litt usikker på størrelsen. Smallsize har (såvidt meg kjent) bare én størrelse headertanker de selger som "headertank" (husker ikke prisen). Gjør underverker med å bli kvitt luftbobler i fueltilførselen din (husk å montere tanken riktig vei)

    //Svein
    Med forbehold om dårlige dager:

    Svein Skogen

    Comment

    Working...