Unconfigured Ad

Collapse

Mini Funtana??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • radiorc
    • Sep 2005
    • 76

Mini Funtana??

Heisann har enda ikke kjøpt mini'en enda men snart kommer den håper jeg
    Hva trenger jeg av utstyr???

Mini funtana'en 1100 kr
    servoer 3 stk eflite S75 450 kr
    Batteri??? lipo eller vanlig????? ca 300 kr
    Mottager hvilken???? ca 350 kr
    Børsteløs motor hvilken?? ca 600 kr
    Børsteløs fartsregulator hvilken???? ca 350 kr
    og kanskje ikke dumt med to propeller til overs ca 100 kr

ok som dere ser spør jeg etter hvilken motor, batterier, mottagerm osv..
    håper noen her kan si hva jeg burde ha av disse forskjellige tingene???

Er hitec eclipse en fin radio å kjøre dette flyet med???

Håper på svar!!!
    Flyr du opp kommer du alltid ned!!
  • esmel
    • Dec 2004
    • 2830

Sjekk denne tråden:
    http://www.modellflynytt.no/showthread.php?t=8514
    Dette er bare et oppsett, og oppsett er som kjent smak og behag samt en dæsj kunnskaper og oversikt over hva som finnes av komponenter på markedet...

Sjekk også Katana Mini trådene, der står det også en del om motorvalg. Alt dette er også relevant for mini Funtana'n.

Men generelt vil jeg si:
    - Velg en motor som er i samme klasse som axi 2808/xx ol. Om du vil unngå å måtte mekke et motorfeste selv så velg f.eks eflite sin 4200kv motor el.
    - Velg lipo som leverer ca. 30A
    - Velg esc/regulator som takler motoren du velger, kan være greit å ha litt å gå på på dette området.

Sjekk også den reviewlinken som ligger i den tråden jeg linket til (E-Zone ett eller annet) Står en del der om anbefalt oppsett.

Eclipse fungerer helt greit, bruker det selv. Men legg litt penger i en ok mottaker.
    Dette er ikke et fly du kan fly rundt beina som ei epp/depron kjerre så du må ha en god mottaker.
    Syntes kanskje du er noe sparsom i prisoverslaget ditt, men kan jo hende du kunne fått tak i noe brukt for den prisen.
    Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

Working...