Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Jeg så variabel pitch propell for første gang i Model Airplane news for ca 20 år siden, det var en annonse på bladet for de som kunne bestille variabel pitch propell med spinner og en hevarm til servo.
Vet ikke hvorfor ble det ikke produsert mer..
Fin å ha lav pitch ved take off og landing og full pith ved marsj, så kunne man kontrollere modellen og utnytte motoren og propellen effektivt..
Variabel pitch sånn sett er jo ikke noe nytt, men har du vært borti systemer som også gir negativ pitch? Det er hele cluet her. Blirt artig å se hvordan (hvis i det hele tatt) det fungerer i praksis.
Det er det forsåvidt flere som gjør, men har de et system hvor man kan variere mens man flyr fra negativ til positiv? Det er hele poenget her (som nevnt over). Et propellsystem som tillater forskjellig pitch med samme propell er ikke noe nytt.
Jeg skal ikke være for bastant når jeg sier at modeltech katalogen/øgrey hobby har den typen som kan varieres i luften.
Det kan hende jeg blander systemet deres med et annet jeg har sett en annen plass.
I reklamen stod det bl.a. at systemet krever minst 3kg servo og at det burde throttles ned ved variering av pitch. Videre stod det at dette systemet ville kunne korte ned landings strekningen.
Kan jo hende jeg misforstod, men det høres da ut som om det kan varieres i lufta.
Jeg skal se om jeg finner igjen artikkelen.
Ja, det er den propellen som er beregnet for glow, mye finere enn selvlaget variabel pitch propell..
Men den er beregnet for en bestemt motorstørrelse som kan bruke 11 tommer propell (280:25,4mm=11tommer), litt dumt at vi kan ikke bruke større motor eller mindre som ikke kan bruke 11 tommer propell..
en tanke som slo meg er at med denne vridbare, så er det ikke farlig om du skjeiver ut av rullebana under taxing...det er bare å rygge tilbake...genialt faktisk..for hvem har vel ikke opplevd å stå fast 80 m unna, flyet går fint på tomgang, men du bare MÅ gå helt frem til det for å få det på rett kjøl...en sånn skal jeg ha en gang. Men førstemann her som prøver denne i praksis er rask med å skrive her håper vi
OOPS!
Jeg ringte Øgrey i dag og tenkte jeg skulle bestille en.
2150,-skulle de ha for den!!
De hadde den ikke innne på lager, men kunne bestille den.
Det ble ikke handel på meg.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment