Unconfigured Ad

Collapse

Hvordan - pull pull i glassfiberkropp?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jon Wold
    • Sep 2002
    • 949

Hvordan - pull pull i glassfiberkropp?

Lurer på en smart måte å lage to bittesmå hull til pull-pull wire bak i kroppen på en komposittkropp. Det er en ferdig lakkert ARF og jeg vil helst ikke skrape opp hele sida med et bor som glepper eller at hele driten sprekker. Hullene må jo være i en ekstrem vinkel for at wire'n ikke skal gnisse. Anyone?
    MVH

Jon Gunnar Wold
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

hva med å borre ett veldig lite hull rett inn først, så har du det å styre på for å borre ett på skrå til viren
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

Comment

• -Exlex-
      Forhandler
      • Nov 2003
      • 793

Kan være ett triks å legge på litt tape på utsida over stedet som skal borres/maskineres for å beskytte finish litt. Hvordan er det å komme til på innsida av skroget der hull/slisse skal være?
      Hvis det ferdige hullet blir er en avlang slisse i skroget ville jeg gjort som Tyor foreslo, borre pilothull der slissa starter og stopper for å få en avrundet det ferdige hullet/slissa i skroget. så ville jeg ha brukt ei slipeskive på en dremmel og skåret slissa mellom hullene. Eventuelt limt inn ett lite rør av alu/messing som wire kunne gå i for å slippe at wire kiler seg fast i skroggjennomføringa.

-Exlex-

[Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

Comment

• RGJ
        • Jul 2004
        • 922

hull

jeg pleier og finne ut hvor hullene må være for og få wiren til og gå rettest mulig fra servoen til hornet..i kryss.. så tar jeg et bor og lager et hull rett inn for så og vinkle det i den posisjonen jeg vil ha det limer så inn en plast hylse til slutt som wiren glir i ..denne kan du om ønskelig feste i et eller annet rett bak servoen men det trenger du ikke men da hadde jeg avsluttet den baki halen..altså kun da ca 4-5 cm stump.
        så Jon er det noe nytt flott på gang?
        Rune Gjelsnes
        Vikersund
        92624841

Comment

• Jon Wold
          • Sep 2002
          • 949

Hallois Rune, takk for sist og takk for bra tips!

Har fått tak i en Laser 2+2 fra Lorenz, se bilde her:

Har kjøpt ARF-versjonen så den er helt klin lik modellen på bildet, ferdig dekorert. Litt av en finish, vil gjerne ødelegge minst mulig med pølsefingra mine. Blir en OS 1.60 FX i nesa og Greve rør.

Jon
          MVH

Jon Gunnar Wold

Comment

• Cessnaknuseren
            • Mar 2005
            • 561

Pent fly....

Er det ikke bedre å skjære ut to avlange spor som wirene kan gå i.
            Kan jo alikevel lime inn en plasthylse slik som RGJ sier.

Cessnaknuseren
            Bjørn sandbæk
            Cessnaknuseren
            Bjørn Sandbæk

Dæ går litt mindre lim nå.

Comment

• Raptor
              • Sep 2003
              • 837

Går fint det...

Originally posted by Jon Wold
              Lurer på en smart måte å lage to bittesmå hull til pull-pull wire bak i kroppen på en komposittkropp. Det er en ferdig lakkert ARF og jeg vil helst ikke skrape opp hele sida med et bor som glepper eller at hele driten sprekker. Hullene må jo være i en ekstrem vinkel for at wire'n ikke skal gnisse. Anyone?
              Går helt fint det om en lager føringshull i evt. vanlige typer som en ellers legger stang til ror etc. i. Å la wire gå rett ut vil skape gnaging på plasten som wiren er omsluttet av. Pass på å få hullene noenlunde vinkelrett slik at
              de ikke endrer stor vinkel i hullet. Til sideror så må hullene på større modeller
              lages omtrent i forkant av der den faste delen av høyderor begynner men allt etter hvor slank eller tykk kroppen er.
              Er kroppen lang så bør en lage avlasningsføringer midt inni halen e.l. Til dette bruker jeg å ta en balsalist og borre 2 passende hull i og tre ca. 3 cm av den gule Sullivan føring i. Denne limes til balsalist og wire tres gjennom.
              Mvh.
              Rolv Leirro

Comment

Working...