Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kavan-Projeti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kavan-Projeti

    Heftig fly?
    Noen erfaringer??

  • #2
    Projeti

    Modellen flyr ekstremt bra og fort med børsteløs Mega 16/15/3 og 8 cellers cp1300scr pakke.
    Vekker mye oppmerksomhet
    What is not nailed down is mine. If I can pry it loose, It's not nailed down.

    Comment


    • #3
      Projeti

      Den ser heftig ut ja.
      Mega 16/15/3 og 8 cellers cp1300scr pakke<----Er dette den beste kombinasjonen? Hvor får man tak i det, pris etc....?

      Comment


      • #4
        ProJeti!

        Jeg fikk selve flyet for ca. 600,- hos SmallSize i Oslo..

        Motor (Speed480), propell, 2 microservoer, regulator og batteri (10xAR500) bestillte jeg hos Hobby-World i Danmark!

        Var skikkelig skeptisk til skum, men ble veldig positivt overrasket!
        Flyr som fy!!! Sinnsyk hastighet og er en skikkelig "crowd pleaser"

        Tips! Bruk en tynn glassfiberduk og forsterk nesa og motorfeste! Det lønner seg og sparer deg for arbeid senere! Motorfestet er litt "skjørt" ved harde landinger, men med glassfiberforsterkning så holder det helt topp!

        Løp og kjøp!!

        Comment


        • #5
          Projeti

          Kjøpte flyet og batteripakkene hos Smallsize i Oslo.
          Motor, regulator, propell (Graupner Cam speed 5.5 x 4.3 gir bra skyv, drar ca 30 amp.), forlengelsekabler og servoer ble kjøpt hos http://www.aircraft-world.com/ (Rask levering ca 5 til 7 dager fast fraktsats 2.5$)
          What is not nailed down is mine. If I can pry it loose, It's not nailed down.

          Comment


          • #6
            Hva er forskjellen på en Mega 16/15/3 og en Mega 16/15/4 ?
            Estimert topphastighet med en av disse?

            Comment


            • #7
              Projeti

              Heisan
              Mega 16/15/3 har Kv på 3000 og tåler 30ampere
              Mega 16/15/4 har Kv på 2200 og tåler 25ampere

              Det vil i praksis si:
              Mega 16/15/3 med 8 celler, 6x5 propell vil oppnå 17000 rpm og dra 27 ampere (går fortere men kortere tid på full "gass")
              Mega 16/15/4 med 8 celler, 6x5 propell vil oppnå 15500 rpm og dra 17 ampere (går saktere men lenger tid på full "gass")

              En forutsettning for å oppnå full effekt er att batteriene klarer å levere strømmen(A) noe som cp1300scr (industrispesifikasjon) eller RC 2/3SC (for hobbybruk) klarer.
              What is not nailed down is mine. If I can pry it loose, It's not nailed down.

              Comment


              • #8
                Ser at el-fly.dk anbefaler Mega AC16/15/4, dette som funker best på Projeti`n?

                Har et par pakker på 8celler, 600mah, 9,6volts. Vanlige Sanyo Ar pakker tror jeg. Kan det la seg gjøre å bruke disse på Mega motoren?

                Du nevnte kortere/lengre tid på full gass med de respektive motorene....er dette store tidsforskjeller eller? Vil jo gjerne ha max effekt, men ikke hvis d blir altfor store tidsforskjeller..

                Comment


                • #9
                  Mega 16/15/3 virker best med 5.5x4.3 ,mens 16/15/4 får problemer med å få plass til en effectiv proppel pga. liten klaring til antennerør/bakken.
                  Den beste du får plass til der er 6x4 tror jeg.(tror du maks får plass til 6.2 i diameter), annbefaler uansett hvis du skal bygge en, att du flytter antennen ut i en av vingene.
                  Antar at cellene dine er ae celler?, de liker ikke store uttak uten å bli ødelagt. Du bør ha ar (r står for rapid charge discharge).

                  Her er linken til manualen conzelmann-modelltechnik.de
                  What is not nailed down is mine. If I can pry it loose, It's not nailed down.

                  Comment


                  • #10
                    Kjører dem på en vanlig speed400, og lader dem på delta peaken. Er hurtigbatterier. D funker?

                    Comment


                    • #11
                      En vanlig speed400 motor drar sjelden mere enn 10A (i hvertfall ikke med lang levetid),
                      mens mega 16/15/3 drar 30A (maks anngitt fra fabrikk, men blir da ikke engang varm)
                      What is not nailed down is mine. If I can pry it loose, It's not nailed down.

                      Comment


                      • #12
                        Hmm....så de vil gå dunken dersom jeg kobler dem til Megaen....? Hvordan vet man hvor store uttak batteriene tåler?

                        Comment


                        • #13
                          Kekar: Hvor mye gav du for cp1300scr-pakken din?
                          Smallsize har av en eller annen grunn ikke batteriene sine på nettsiden sin..

                          Comment


                          • #14
                            Fikk en bra pris, ga 250,- for ferdigloddet pakke uten ledning. Tror vanlig pris er 360,- eller noe.
                            What is not nailed down is mine. If I can pry it loose, It's not nailed down.

                            Comment


                            • #15
                              Hvilke spesifikasjoner har cp1300scr?
                              Hvor lenge går megaen på full guffe?

                              Comment

                              Working...
                              X