Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Etter å ha søkt mye på nett finner jeg ikke hva er jeg er ute etter.
Maks pris er ca 500 kr (pga faren for krash). Bør kunne ta opp ca 20 minutter i 320X200 minst. Og vekt minst mulig
Jeg kan ha ett gammelt ett, og kameraet må ta vare på filmen.
Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.
Driver å ser etter kamera selv nå om dagen. Jeg tror du får problemer med ett nytt ett til den prisen. De fleste kompakte digitalkamera kan nå også ta opp video i oppløsning 640x480 eller 320x200. Bra utgangspunkt for å finne den modellen du er ute etter kan være http://www.digit.no for deretter å finne ett brukt ett på finn.no eller noe annet sted. Sjekk også billige kamera på komplett.no og mpx.no
Jeg har selv to digitalkamera ett stort & tungt (Kodak) og ett lite & dårlig (GSmart3). Sistnevnte klarer video uten lyd i 320x200 (film snutt på hjemmesiden). Ser nå etter nytt kamera med følgende krav:
- Lav pris / vekt (selvsagt)
- Video 640x480 (bør gi web kvalitets video)
- IR fjernstyring (lettere å styre med feks Prism IR)
- AV ut (gir mulighet for tilkobling av sender)
Har selv funnet frem til Pentax Optio S5z som tilfredstiller overnevnte men ikke den prisen du har som krav.
Hvilket kamera du bør velge har jeg ikke så mye formening om, men anbefaler nettstedet http://akam.no som har en bra produktguide.
Du finner produktguiden her: http://produkt.akam.no/
Høres spennende ut dette med foto/film fra modellen din. Jeg har en Ixus 750 som jeg godt kunne tenke meg å "ofre" til dette formålet. Lurer derfor på hva/hvordan du kobler til AV ut for å kontrollere kameraet. Eller misforsto jeg kanskje litt nå?
Om du har input på det er jeg svært takknemlig for hjelp til å komme igang
Høres spennende ut dette med foto/film fra modellen din. Jeg har en Ixus 750 som jeg godt kunne tenke meg å "ofre" til dette formålet. Lurer derfor på hva/hvordan du kobler til AV ut for å kontrollere kameraet. Eller misforsto jeg kanskje litt nå?
Om du har input på det er jeg svært takknemlig for hjelp til å komme igang
¨
I prinsippet finnes de 3 måter å styre kamera fra sender.
1) Er den gode gamle metoden med servo på utløser knappen.
2) Lodde inn ledninger på kamera for å benytte ekstern micro switch eller elektronisk kontroller. Jeg har modifisert mitt kamera med microswitch. Det finnes også en rekke brukere som har laget elektronisk kamera switch. Fordelen med disse er lav vekt og muligheter for keep-alive, dette for å hindre at kameraet skrur seg av etter ett antall sekunder med inaktivitet.
Eksempler på dette finnes her:
3) Mer avanserte digitalkamera har mulighet for fjernstyring via IR. Enkelte av disse kan også kontrollere zoom. Som over har enkelte nevenyttige laget IR switch som kobles til mottager. Man slipper da å modifisere kameraet.
Enkelte kamera har AV ut funksjon som viser bilde på TV. I tillegg til å kunne vise bildene på TV kan enkelte også gi kontinuerlig TV bilde samtidig med at man tar opp video eller tar stillbilder. Disse kameraene er derfor meget velegnet til RC bruk. Man kan da via en videolink se live bilde fra kamera og kan se hva man tar bilde av. http://www.blackwidowav.com/bwav2402...eUFPbasic.html
Har selv foreløpig ikke kommet lenger enn å ta bilder og film fra en GWS Formosa. Jeg trenger ett nytt kamera (feks Pentax Optio S5z eller S6) først. Vurdere å bygge opp en gammel trainer til pusher prop foto fly. GWS E-starter ser ut til også å være meget bra som foto fly ref. egen tråd i elektro forumet.
Imidlertid må jeg bli ferdig med en TF Nobler & Corsair før jeg går videre med dette prosjektet.
Denne så da liten og kjekk ut . Kan vel ikke forvente den beste oppløsningen men .
Falcon
Den er bestilt idag, jeg kommer til å gi tilbakemelding om hvordan video kvaliteten er
Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment