Unconfigured Ad

Collapse

Webcamen jeg kjøpte til flyet mitt

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Geir J.

#91 Unapproved
    Jeg har en sender ombord i flyet på 3W, så rekkevidden på dette systemet er upåklagelig. Har desverre ingen video å legge ut denne uken. Jeg har bygd en stor trainer med pod under vingen der kamera og sender befinner seg, og dette skal testes ytterligere for interferens, vibrasjoner og elektrisk pålitelighet. Så snart dette er gjort vil jeg kunne produsere videoer i massevis.
    Så med litt tålmodighet skal jeg få lagt ut noe til de som er interessert.

Comment

• Vingemutteren
      • Jul 2002
      • 2421

Finnes det tolmodige modellflygere (uten om disse scratch byggerne da).
      Venter i spenning.
      Her kobler man til ett videokamera på bakken, og tar opp sendingene direkte? eller følger det med annet opptaks utstyr?
      Last edited by Vingemutteren; 27-02-06, 10:47.
      Gert Hildrestrand.
      Limets Venner.
      Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

• Geir J.

#93 Unapproved
        Jeg lagrer opptakene på et digitalt videokamera mens flyet er i lufta. Jeg har en mottaker på bakken som produserer et analogt signal som så går inn på videokameraet der det blir digitalisert. Dette overføres så til PC, redigeres og tas ut som ferdig film i Div-X eller wmv format.
        Enkelt ikke sant )

Comment

• galmania
          • Jul 2005
          • 604

Funker sikkert greit, men kan ikke sammenlignes med disse små pen cam sakene da man må ha kamera, og strømforsyning til mottakeren på bakken mens man flyr. Hvordan er rekkevidden?
          Geir Amund Lindberget

Comment

• Geir J.

#95 Unapproved
            Strømforsyningen på bakken befinner seg i fieldboksen i form av et 12 volts batteri. Klart det er mer jobb med mitt utstyr, men jeg har ennå ikke klart å få kameraet ut av rekkevidde (dvs mer enn 2000 m på bakken, målt med GPS).
            Det koster også en del, men kvaliteten på filmen blir så mye bedre. Du får heller ikke projisert bildet realtime på briller hvis du bruker pencam (har et selv). Hvert sitt utstyr til hvert sitt bruk.

Comment

• Alf Surdal
              • May 2005
              • 680

Originally posted by Geir J.
              Jeg har en sender ombord i flyet på 3W, så rekkevidden på dette systemet er upåklagelig. Har desverre ingen video å legge ut denne uken. Jeg har bygd en stor trainer med pod under vingen der kamera og sender befinner seg, og dette skal testes ytterligere for interferens, vibrasjoner og elektrisk pålitelighet. Så snart dette er gjort vil jeg kunne produsere videoer i massevis.
              Så med litt tålmodighet skal jeg få lagt ut noe til de som er interessert.
              en sender på 3 watt?? det sytemet jeg kunne finne på nettsiden du linket til hadde bare 200 mW..

det er slikt utstyr som du har jeg er ute etter med tiden, men det blir nok noe som drar ut til høsten i alle fall pga pris.

det jeg er ute etter er utstyr som gir veldig bra bilde (med lyd), er lett, har god rekkevidde vis det er trådløst (flere hundre meter) og ikke er ømfintlig for støy. regner med slikt utstyr koster noen lapper men dette blir et langtids prosjekt så jeg er villig til å betale litt. må uansett ha meg et nytt stabilt og lettflydd fly til å sende stasjet opp i så jeg ikke moser elektronikken rett i torva
              Alf Surdal
              Hovsherad

Comment

• Geir J.

#97 Unapproved
                Hvis du trenger digitalt videokamera med analog inngang i tillegg til resten av utstyret må du nok regne med 11-12 000 kr for hele pakka.
                Jeg har lagt med noen bilder av prosjektet.
                Dette utstyret har vært brukt på fly helt ned til Strykere. Det går med et nødskrik der. Ellers bør flyet gjerne være litt større enn det.
                Det følger med vanlig rundstråleantenne til både sender og mottaker, men jeg har valgt å bruke en diskantenne på senderen. Det gir mindre drag.
                Et 3-cellers LiPo batteri på 700 mAh er strømforsyning ombord.
                Jeg har lagd hardpoints under vingene på en PT 60 hvor poden skal henge.
                Attached Files

Comment

• Alf Surdal
                  • May 2005
                  • 680

Wireless Video Cameras, We offer a wide range of Specialty Custom Wireless Video Systems for almost any requirement. Providing wireless video solutions.

noen som har erfaring med utstyret som selges der?
                  Alf Surdal
                  Hovsherad

Comment

• william123
                    • May 2005
                    • 2330

det er ut som alle butikkene i norge er utsolg for kamreraer
                    jeg finner ikke en butikk som har et kamera...men hvis man ser positivt på det så har jeg penger til å kjøpe easyglider i løpet av uka
                    William Jul Ringkjøb
                    Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• jondaeh
                      • Oct 2005
                      • 32

Originally posted by william123
                      det er ut som alle butikkene i norge er utsolg for kamreraer
                      jeg finner ikke en butikk som har et kamera...

Noen som vet om en butikk som har? Etter denne tråden her har jeg visst fått litt dilla! Ligger de som regel under kategorien webkameraer, eller digitalkameraer?
                      Jon D.

Comment

• Patz
                        • Apr 2005
                        • 95

Siden det på PS-Data står merket med "Bestillingsvare 19.03.2006", så vil jeg tro at de bestiller et parti så snart de får inn bestillinger. Du kan jo sende de en mail for å være sikker.

Comment

• tfagermoen
                          • Feb 2005
                          • 315

Ta en titt her:

Terje Fagermoen
                          Phoenix RC Club - AHMHK - OHK
                          Rave ENV Nitro VBar - Rave ENV Nitro VBar - JR DSX9 - Depron tjafs

Comment

Working...