Unconfigured Ad

Collapse

Formosa m flottører på skaresnø....hmmmm

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gisle
    • Dec 2005
    • 575

    #1

    Formosa m flottører på skaresnø....hmmmm

    Det gikk galt gitt. Flyet fløy som en drøm og jeg hadde et par fine landinger. Det er -10 grader i dag og jeg landet på knall hard skare snø. Hadde en landing som var vel tøff gitt og feste anordningene til flottørene knakk løs fra isoporen gitt. Dette kan jeg jo bare lime, men da jeg kom hjem så jeg at plasten i begge GWS flottørene mine var sprukket og hadde flere hull.
    Gikk alt dette i den ene smellen (det var egentlig ikke så veldig hardt) eller tåler ikke denne plasten mye i kaldt vær, slik at de sprakk lettere på grunn av kulden = sprø plast ? Det var en litt humpete åker jeg landet på....


    Gisle
    Gisle Ranum
    Trondheim
    "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"
  • Cessnaknuseren
    • Mar 2005
    • 561

    #2
    Originally posted by Gisle
    Det gikk galt gitt. Flyet fløy som en drøm og jeg hadde et par fine landinger. Det er -10 grader i dag og jeg landet på knall hard skare snø. Hadde en landing som var vel tøff gitt og feste anordningene til flottørene knakk løs fra isoporen gitt. Dette kan jeg jo bare lime, men da jeg kom hjem så jeg at plasten i begge GWS flottørene mine var sprukket og hadde flere hull.
    Gikk alt dette i den ene smellen (det var egentlig ikke så veldig hardt) eller tåler ikke denne plasten mye i kaldt vær, slik at de sprakk lettere på grunn av kulden = sprø plast ? Det var en litt humpete åker jeg landet på....


    Gisle
    En del plast-typer blir veldig fort sprø i kulde.
    Det kan være veldig stor forskjell i sprøhet fra+5 til-5 grader.

    Cessnaknuseren
    Bjørn Sandbæk
    Cessnaknuseren
    Bjørn Sandbæk

    Dæ går litt mindre lim nå.

    Comment

    Working...