det måtte kje http://www.billhempel.com/video/index.htm
Unconfigured Ad
Collapse
da har billhempel vraket
Collapse
X
-
da har billhempel vraket
Last edited by lancair; 29-12-05, 16:53.sven arne johansen
mine fly
radioer
futaba 9c super
spektrum DX7
pitts s12 wspan 1.75 da 50R
aero works yak 54 2.26 wspan DA50R 2stk a den
sagitta projekt zwo 2.20 wspan
funtana X100 os 120AX 2t 1.74 wspan
nanofloo
termick star
stiletto F3F 2.54 wspan
lancair360 mk2 os50sx 2t
Enforce os 108 2t
+ en haug til
http://www.lillehammer-mfk.org/
viss det blåser så er det ut å fly seil som er tingenTags: None -
yepp har sett denne før. med den flyginga han driver med har han sikkert krasjet før også. synd å se ett slik stort fint fly bli revet i småbiterComment
-
Det der var da ikke vraking!
Vrak bæres bort i plastposer
Cessnaknuseren
Bjørn SandbækCessnaknuseren
Bjørn Sandbæk
Dæ går litt mindre lim nå.Comment
-
-
Det klippet må være minst ett år gammelt... Problemer med å få motoren opp fra tomgang resulterte i dum landing i ulent terreng. Flyet er i småbiter, men alt utstyr er jo tross alt like helt. Kan hende det lar seg bygge opp, det ser tross alt ikke så galt ut.Comment
-
Det er et gammelt klipp den heter jo "EDGE 540 CRASH 02-21-2005"
Stod det ikke at det flyet IKKE kom til å bli bygd opp igjen fordi han hadde flydd det så mye....? Mener å huske det ihvertfall... Traff den ikke et piggjerde?? (gadd ikke laste ned filmen igjen... men går ut i fra at det er den jeg har sett...)
Synd... men slik må vel bare skje dersom en flyr på grensa hele tiden...Espen Melby
:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:DComment
-
Dette er vel et av de mest kjente modellflyfilmene fra året som gikk.Hvis vi skulle hatt en nyttårskavalkade med modellfly så hadde dette garantert vært med.
Da Edge'n hadde over 1000 flights og flere seiere i konkuranser ble det bestemt å ikke bygge det opp igjen.Bill skyldte på tomgangsblandingen var for fet, slik at han ikke fikk opp turtallet etter rollen i lav høyde.
Etter å ha studert klippet flere ganger før, så heller jeg mot at dette er nærmere pilotfeil enn motortrøbbel. Etter rollen i lav høyde er flyet helt utstallet med motoren på tomgang. Flyet detter mot bakken mens Bill i panikk hamrer trottlestikka i firewallen og drukner motoren. Mulig han hadde klart å redde det hvis motoren hadde gjort som den skulle ,men et så stort fly har mye masse som skal akselreres.
Det jeg husker best fra klippet er fotografen som har filmet Bill over flere år var mer opprørt enn Bill selv
GeirComment
-
Originally posted by Geir68Etter å ha studert klippet flere ganger før, så heller jeg mot at dette er nærmere pilotfeil enn motortrøbbel. Etter rollen i lav høyde er flyet helt utstallet med motoren på tomgang. Flyet detter mot bakken mens Bill i panikk hamrer trottlestikka i firewallen og drukner motoren. Mulig han hadde klart å redde det hvis motoren hadde gjort som den skulle ,men et så stort fly har mye masse som skal akselreres.
Det jeg husker best fra klippet er fotografen som har filmet Bill over flere år var mer opprørt enn Bill selv
Geirtror nok ikke Bill ble nevneverdig traumatisert av hendelsen. Det som er litt synd er at hvis han hadde hatt over 1000 flyturer og vunnet mange konkurranser, så skulle vel han ha levert flyet tilbake til produsenten (som han sikkert hadde fått flyet av) så de kunne stilt det ut.
At det var pilotfeil er vel ingen tvil om. Skal man fly slik at det underholder må man fjerne de fleste sikkerhetsmarginene (no room for error) og hvis det er noen som vet det så må det være Bill Hempel.
Tviler ikke på at han ikke fikk den gassresponsen som han ønsket seg. Om det skyltes at han ga gass så det knaka i senderen eller om han hadde feilberegnet manøveren i forhold til avstandtilbakkefaktoren eeeller han hadde justert gasseren feil...så er det pilotfeil alt sammen.
Når jeg har mosa en modell så blir "skullehagjort-lista" mi ganske lang.
Vi er alle mennesker...til og med Bill Hempel.
Hæpp shit'nsMvh
Olav LundComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment