Unconfigured Ad

Collapse

da har billhempel vraket

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lancair
    • Dec 2005
    • 220

da har billhempel vraket

det måtte kje http://www.billhempel.com/video/index.htm
    Last edited by lancair; 29-12-05, 16:53.
    sven arne johansen

mine fly

radioer
    futaba 9c super
    spektrum DX7

pitts s12 wspan 1.75 da 50R
    aero works yak 54 2.26 wspan DA50R 2stk a den
    sagitta projekt zwo 2.20 wspan
    funtana X100 os 120AX 2t 1.74 wspan
    nanofloo
    termick star
    stiletto F3F 2.54 wspan
    lancair360 mk2 os50sx 2t
    Enforce os 108 2t
    + en haug til
    http://www.lillehammer-mfk.org/

viss det blåser så er det ut å fly seil som er tingen
  • jørgen123
    • Jul 2005
    • 706

er det edge 540`n du mener? er ikke det en stund siden?
    Jørgen Wake Stensen
    Bodø MFK
    Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

Comment

• tyor
      • Mar 2005
      • 9757

yepp har sett denne før. med den flyginga han driver med har han sikkert krasjet før også. synd å se ett slik stort fint fly bli revet i småbiter
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

Comment

• Cessnaknuseren
        • Mar 2005
        • 561

Det der var da ikke vraking!
        Vrak bæres bort i plastposer

Cessnaknuseren
        Bjørn Sandbæk
        Cessnaknuseren
        Bjørn Sandbæk

Dæ går litt mindre lim nå.

Comment

• Olavjoergensen
          • Jun 2005
          • 2208

Stakkars mann!!!!!!!!!!
          Olav Jørgensen
          Low & fast

Comment

• Tom Erik
            • Feb 2004
            • 1601

Det klippet må være minst ett år gammelt... Problemer med å få motoren opp fra tomgang resulterte i dum landing i ulent terreng. Flyet er i småbiter, men alt utstyr er jo tross alt like helt. Kan hende det lar seg bygge opp, det ser tross alt ikke så galt ut.
            Tom Erik Smedal
            www.artistic3D.net
            www.photopia.no

Comment

• esmel
              • Dec 2004
              • 2830

Det er et gammelt klipp den heter jo "EDGE 540 CRASH 02-21-2005"
              Stod det ikke at det flyet IKKE kom til å bli bygd opp igjen fordi han hadde flydd det så mye....? Mener å huske det ihvertfall... Traff den ikke et piggjerde?? (gadd ikke laste ned filmen igjen... men går ut i fra at det er den jeg har sett...)

Synd... men slik må vel bare skje dersom en flyr på grensa hele tiden...
              Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• pepsimannen

#8 Unapproved
                Og jeg som trodde at slike ting ikke hendte Bill Hempel. Det er jo helt trygt når B H flyr ifølge de fleste her på forumet. Han er jo så erfaren at han er fritatt fra både pilotfeil og tekniske feil.

Christian Melgaard

Comment

• Geir68
                  • Sep 2005
                  • 37

Dette er vel et av de mest kjente modellflyfilmene fra året som gikk.Hvis vi skulle hatt en nyttårskavalkade med modellfly så hadde dette garantert vært med.

Da Edge'n hadde over 1000 flights og flere seiere i konkuranser ble det bestemt å ikke bygge det opp igjen.Bill skyldte på tomgangsblandingen var for fet, slik at han ikke fikk opp turtallet etter rollen i lav høyde.

Etter å ha studert klippet flere ganger før, så heller jeg mot at dette er nærmere pilotfeil enn motortrøbbel. Etter rollen i lav høyde er flyet helt utstallet med motoren på tomgang. Flyet detter mot bakken mens Bill i panikk hamrer trottlestikka i firewallen og drukner motoren. Mulig han hadde klart å redde det hvis motoren hadde gjort som den skulle ,men et så stort fly har mye masse som skal akselreres.

Det jeg husker best fra klippet er fotografen som har filmet Bill over flere år var mer opprørt enn Bill selv

Geir

Comment

• Lumbajack
                    • May 2002
                    • 635

Originally posted by Geir68
                    Etter å ha studert klippet flere ganger før, så heller jeg mot at dette er nærmere pilotfeil enn motortrøbbel. Etter rollen i lav høyde er flyet helt utstallet med motoren på tomgang. Flyet detter mot bakken mens Bill i panikk hamrer trottlestikka i firewallen og drukner motoren. Mulig han hadde klart å redde det hvis motoren hadde gjort som den skulle ,men et så stort fly har mye masse som skal akselreres.

Det jeg husker best fra klippet er fotografen som har filmet Bill over flere år var mer opprørt enn Bill selv

Geir
                    tror nok ikke Bill ble nevneverdig traumatisert av hendelsen. Det som er litt synd er at hvis han hadde hatt over 1000 flyturer og vunnet mange konkurranser, så skulle vel han ha levert flyet tilbake til produsenten (som han sikkert hadde fått flyet av) så de kunne stilt det ut.
                    At det var pilotfeil er vel ingen tvil om. Skal man fly slik at det underholder må man fjerne de fleste sikkerhetsmarginene (no room for error) og hvis det er noen som vet det så må det være Bill Hempel.
                    Tviler ikke på at han ikke fikk den gassresponsen som han ønsket seg. Om det skyltes at han ga gass så det knaka i senderen eller om han hadde feilberegnet manøveren i forhold til avstandtilbakkefaktoren eeeller han hadde justert gasseren feil...så er det pilotfeil alt sammen.
                    Når jeg har mosa en modell så blir "skullehagjort-lista" mi ganske lang.
                    Vi er alle mennesker...til og med Bill Hempel.

Hæpp shit'ns
                    Mvh

Olav Lund

Comment

Working...