Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motorglider

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motorglider

    Har nettopp kjøpt en flyvende vinge som jeg bruker på hang. Flydd noen ganger i til dels sterk vind og det går bra. Hadde et seilfly for minst 10 år siden og etter det har jeg ikke flydd noe. Vurderer å starte med motorfly men her jeg bor er det ingen andre som flyr og nærmeste klubbe er x-antall mil borte.
    Lurer derfor på hva dere mer erfarne flygere mener om å starte med motorglider for å holde startkostnadene nede. Dessuten er det enklere når man ikke har noen til å hjelpe. Flyet jeg tenker på er Butterfly som er produsert av dynaflite. (Selges hos Norwegian modellers). Vingespenn: 251 cm - 3,8 ccm motor - høyde/sideror + throttle.

  • #2
    Hvis du skal lære deg å fly "THE HARD WAY" er motorglider en god løsning.Lav hastighet og lav vekt gir små skader ved kræsj.Spranget fra seilfly til motorfly kan ellers bli for stort hvis du ikke har mye stikketrening.Flysimulator er et bra hjelpemiddel.De beste flysim er utrolig realistiske og du slipper å stå der med ditt nye fly og 200 i puls.
    Lykke til!
    Mvh
    Gunnar Børseth

    I might not be very good, but I'm fun to watch.

    Comment

    Working...
    X