Unconfigured Ad

Collapse

GP Patty Waggstaff EXTRA 300s

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jossv
    • Mar 2003
    • 280

GP Patty Waggstaff EXTRA 300s

Har noen kjenskap til GP Patty Waggstaff EXTRA 300s (198cm)

Jeg vurderer å kjøpe det men lurer på om noen har kjenskap til flyet?
    Det jeg lurer på er hvordan er 3D egenskapene, og motorvalg.
    Jeg ønsker å bruke bensinmotor av type 3W eller ZDZ (ønsker ikke å sette i gang en diskusjon om hvilket merke som er best, alt for mange meninger).

Viktigst av alt, får jeg den inn i min Sierra (ikke stasjonvogn)
    Try to keep the number of your landings equal to the number of your takeoffs.
    http://www.hadelandmodellflyklubb.net/
  • Tally-ho
    • Apr 2002
    • 219

I juni nummeret av Model Airplane News er det en review av denne modellen.

Dette er en ganske stor modell så du får den garantert ikke inn i en Sierra. Selv om både vingen og bakvingen er delt så er kroppen fortsatt nesten 180cm lang.
    Da er taket eneste mulighet. (husk å ta av vingene så sierraen ikke tar av )

Jeg har selv kjøpt meg tilhenger og laget en kryssfinerkasse. Meget praktisk.

Lars Erik Arntsen
    Mvh
    Lars Erik Arntsen

Comment

• Jon Wold
      • Sep 2002
      • 949

Stasjonsvogn takler det meste!

Jeg har en tredørs nissan Micra som regelmessig brukes til å frakte min pattern modell.

Ved en anledning hadde jeg:

- Meg selv
      - svær patternkjerre, 1,75 vs 1,75 lang i forsetet
      - 3 voksne menn i baksetet med en Super sportster 40 på tvers over seg
      - Concept 30 helikopter,2 fieldkasser og to kanner fuel i bagasjen.

-SLÅ DEN!

Da må det jo kunne gå an å få inn en 2 meter Extra i en Sierra stasjonsvogn!

MVH

Jon
      MVH

Jon Gunnar Wold

Comment

• jossv
        • Mar 2003
        • 280

Jeg skrev at jeg ikke har stasjonsvogn.

Nå er det for sent, kjøpte flyet på mandag så nå må jeg kanskje kjøpe ny bil.
        Det ser ut som jeg får det i bilen.
        Måtte bare ha det når jeg så settet i butikken, det virker gjenomført strøkent.
        Vurderer å sette i en 50cc 3W motor.

Comment

• Jon Wold
          • Sep 2002
          • 949

Å, du hadde IKKE stasjonsvogn.... jaja

Det går nok, du legger ned høyre forsete, og putter inn flyet med halen først, og setter nesa ned på gummi matta. Sikra mot fuelsøl! Vingen hiver du inn oppå

Jon
          MVH

Jon Gunnar Wold

Comment

• affas1

#6 Unapproved
            PW 300

Jeg har en nesten flyferdig GP PW Extra 300. Godt håndverk, ganske god fargematch, men forholdsvis tungt bygd. Har valgt en ZDZ 50 som er veldig lett i forhold til de fleste av konkurrentene. Tror nok den kommer til å fly godt, men noen god 3D maskin tror jeg ikke det blir. NB Vingerør i kropp passer ikke til alurør så det må pusses ned. Ellers så står det masse på www.rcuniverse.com hvis du ikke har kikket der,

mvh
            Alf Hansen

Comment

• jossv
              • Mar 2003
              • 280

Jeg har lest mye av det som står på rcuniverse før jeg kjøpte flyet, mye god informasjon.

Spørsmål til affas1:
              Jeg har bestemt meg for å bruke ZDZ 50 jeg også, Hvordan er motor intalasjonen og hvilken potte kan anbefales?
              Har du noen gode råd til en som bare har åpnet esken?

Comment

• affas1

#8 Unapproved
                Jeg har installert den med pittspotte. Tror kanskje den kommer til å støye litt mye så det srørs om det blir cannisters innebygd i kroppen. Pittspotta fra Bekkum er ikke veldig skala eller pen, men jeg bruker en modell som denne som bruksmaskin og ikke skalamodell. Min far har kjøpt World Model sin PW og den er faktisk veldig mye enklere og bedre å bygge innebygd i. Litt dårligere finish, men lettere.
                Gidder du og har tid så velg innebygde (JBM Potter , http://www.mamut.com/bekkumhobby ). vil du fort ut å fly så kjør på med pitspotte.

mvh
                Alf

Comment

Working...