Unconfigured Ad

Collapse

Unnskyld at det tok så lang tid, test film

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • spitmk16
    • Oct 2005
    • 1367

Unnskyld at det tok så lang tid, test film

Jeg har tatt opp med bil og ikke fra fly, men PS-data sin kamera til 520 kr virker ok.

Siste film er litt lang
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.
  • galmania
    • Jul 2005
    • 604

Synes ikke det var så ille jeg, til den vekten og prisen. Ikke så bra i fullskjerm men.
    Geir Amund Lindberget

Comment

• tyor
      • Mar 2005
      • 9757

mye bedre en når jeg tar film med mitt digital kamera til 1500kr. kan du filme lenge med det og kan det evt settes inn ekstra minne. tror jeg må ha ett slik er jo genialt til fly
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

Comment

• Kjetil Vik
        • Nov 2004
        • 13

Ser bra ut, og er spent på å se resultatet når det er filmet fra fly. Lagrer den på kamera, eller sender den signalene til en mottaker?

Comment

• jørgen123
          • Jul 2005
          • 706

var jo helt greit det der må nok vente med å kjøpe et til jeg får råd
          Jørgen Wake Stensen
          Bodø MFK
          Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

Comment

• galmania
            • Jul 2005
            • 604

Det er en "penn" kombinert webcam, stillbilde, video, lagringspenn, som kan ta opp video i 640*480 30fps i 12 minutter som den lagrer på det innebygde minnet som ikke kan byttes ut, og hvis jeg ikke husker helt feil så veier den ca 25 gram. Det svarte vel på alle spørsmålene
            Geir Amund Lindberget

Comment

• spitmk16
              • Oct 2005
              • 1367

Originally posted by tyor
              mye bedre en når jeg tar film med mitt digital kamera til 1500kr. kan du filme lenge med det og kan det evt settes inn ekstra minne. tror jeg må ha ett slik er jo genialt til fly
              Følgende fordeler er det med kameraet,

Vekten er på ca 22 gram, og man starter video-opptakeren med ett trykk, og stopper den med ett trykk. Da slipper man ekstra servo.

Ser ikke ut som at man kan bygge ut minne, uten drastiske modifikasjoner.

Videoen blir lagret i kameraet og blir ikke sendt.
              Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• KJS
                • Jan 2006
                • 18

Hei, virker litt tungvint å montere dette kameraet for å filme, for så å plukke det ned for å se videoen?
                Har selv gått til anskaffelse av et 2,4 GHz minikamera med mottager (kr 799,- + frakt) da tar jeg opp filmen rett på video e.l.
                Dette fester jeg til en MPX E-CUB uten gear!!! Det er dog ett STORT minus med mitt oppsett; det blir VELDIG mye støy i bildet når motoren går over halv gass.
                Støyen øker med turtallet. Legg merke til kronesykket forran kameraet...

Her finnes kameraet
                Attached Files

Comment

• galmania
                  • Jul 2005
                  • 604

Men da trenger du også batteri til kameraet i flyet og video opptaker å koble mottakeren til, og strømforsyning til mottaker.

Når man er ferdig tar man jo likevel med seg flyet hjem, og er ikke store jobben å rive det av borrelåsen eller hva du nå enn fester det i, og plugge det i usb porten. Det er nettop det som er kjekt med denne saken, at du ikke trenger noe ekstra utstyr.
                  Geir Amund Lindberget

Comment

• tyor
                    • Mar 2005
                    • 9757

enig med galmania der. tror jeg må ha en slik. er jo også ett kjent fenomen at disse tråløse ikke gir så bra rekkevidde. begynner å kutte hvis du er mer en 50 meter borte.
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

Comment

• erlend
                      • Apr 2004
                      • 528

Men da trenger du også batteri til kameraet i flyet og video opptaker å koble mottakeren til, og strømforsyning til mottaker.
                      Et 9v-batteri i flyet og et på bakken ved mottakeren. Mottakeren kobles til et DV-kamera til opptak.
                      Det var ideen jeg hadde da jeg kjøpte kameraet men oppdaget senere at videokameraet jeg skulle ta opp på ikke hadde video-inn..
                      Skal prøve filming når jeg har fly jeg kan bruke det i. En Decathlon eller L19 hadde vært flott.
                      Run, live to fly, fly to live, aces high!
                      Erlend Larssen

Comment

• Alf Surdal
                        • May 2005
                        • 680

kommer definitivt til å kjøpe meg et slikt kamera som ble filmet med fra bilen. overraskende bra kvalitet med tanke på pris, vekt osv. er litt mer skeptisk til de trådløse pga støy, rekkevidde og kvalitet
                        Alf Surdal
                        Hovsherad

Comment

• KJS
                          • Jan 2006
                          • 18

Jo, ser det er fordeler og ulemper med begge "systemene". Grunnen til jeg valgte trådløst kamera, var at da kan jeg ha en liten LCD skjerm der jeg ser flighten real time. En annen fordel er "ubegrenset" opptags tid, går ikke tom for RAM.
                          Har tenkt å prøve børsteløs motor og LiPo batteri, med tanke på vekt og støy.
                          Rekkevidden på kameraet er ca 150 - 200m i fri sikt, og da blir CUB'en liten!! Ønskes større rekkevidde byttes mottager antennen til en kraftigere. Burde ikke by på problemer å få en rekkevidde på 500 -1000m med retnings antenne. (kjent fra data verden Bildekvaliteten er det ingen ting å si på, skal prøve å legge opp en snutt....
                          Slik ser oppsettet mitt ut. (På min godt (miss)brukte CUB.)
                          Attached Files
                          Last edited by KJS; 11-01-06, 18:57.

Comment

• galmania
                            • Jul 2005
                            • 604

Hvis du er ute etter mest mulig gadget, og tilfeldigvis har strømforsyning, video opptaker, og lcd skjerm med video inngang liggende så. Det blir liksom ikke heeelt det samme, tviler på at du har tid til å glo på en lcd skjerm mens du flyr også. Spennende å se hvordan det kamaeraet virker med børsteløs kontroller, som har en tendens til å "bråke" litt
                            Geir Amund Lindberget

Comment

• KJS
                              • Jan 2006
                              • 18

Bor landlig til, så det er ca 10 skritt fra stuedøra til flyfeltet

Så til galmania: Er det regulatoren eller motoren på et børsteløst oppsett som støyer?

Begynner å bli litt off topic dette...
                              Holder på å bygger en glow modell, håper på den er i lufta innen en måned. Satser på forstyrrelsene er borte da.
                              Last edited by KJS; 11-01-06, 20:50.

Comment

Working...