Er Magnum XL-32 AR-II for liten til Jupiter? Veier jo litt mindre tenkte jeg + at den kanskje blir snillere for en nybegynner?? Eller bør man ha en 46 motor for ikke å bruke så altfor lang strekning før man kan lette(har ikke så lang rullebane her)? Kjøper jeg Ready blir det men 46 motor.
Unconfigured Ad
Collapse
Motorvalg på Jupiter
Collapse
X
-
Nå vet jeg ikke nøyaktig hva dette flyet veier, men generelt er det ikke lurt å ha liten motor i et fly. Det blir faktisk lettere å fly et fly dersom man har litt "overskudd" av kraft. Man må bare huske på at men ikke trenger å fly med gassen i bånn hele tiden.
Generelt bør mener jeg at man ihvertfall bør velge den største anbefalte motoren til flyet.
mvh
Kjartanmvh Kjartan -
Generelt bør mener jeg at man ihvertfall bør velge den største anbefalte motoren til flyet.
Jeg har fløyet mye med jupiter og en 53 motor passer veldig bra, da har du nok power.
Morten- Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
- Skymaster Hawk m/ATJ220SV
- Krill Avanti S m/ATJ220SV
- Eurofighter m/Behotec 180 Gold
Comment
-
Har selv en jupiter med magnum 53xl motor,ganske rå akselerasjon på den,bruker ca 10-15 meter på å ta av i gress. stiger også rett opp fra stillestående med 20% nitro og max turtallTror ikke jeg ville hatt noe mindre motor,den veier tross alt 2,8 kg.
Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment