Announcement

Collapse
No announcement yet.

trenger hjelp til valg av farge

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    nå ser det ut som det kan bli litt forandring her. lar nå denne stå noen dager til i hvertfall så får vi se hva det blir.

    Så til dere som ikke har stemt stem i vei
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #17
      Tror kanskje ikke at du trenger å bekymre deg så mye om å miste den av syne. Storchen min var så saktegående at den aldri kom langt nok unna til at den ble vond å se, til tross for at det tyske fargeskjemaet matchet perfekt til bakgrunnen til stripa vår. Flate svinger, 8 tall. slow pass, tou touch & go og stol flyging er det som er moro med dette flyet. Synes jeg da...

      Comment


      • #18
        Originally posted by Per
        Tror kanskje ikke at du trenger å bekymre deg så mye om å miste den av syne. Storchen min var så saktegående at den aldri kom langt nok unna til at den ble vond å se, til tross for at det tyske fargeskjemaet matchet perfekt til bakgrunnen til stripa vår. Flate svinger, 8 tall. slow pass, tou touch & go og stol flyging er det som er moro med dette flyet. Synes jeg da...
        Morsomt å høre er akuratt disse egenskapene jeg er ute etter. ett ordentlig søndags fly
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #19
          Er nå 35 stk som har stemt og 60% har stemt på det Norske med 21 stemmer og den nermeste konkurenten er Luftvaffe med ca 25% og 9 stemmer. så da regner jeg denne som avgjordt og det blir Norske farger på storken

          Er det noen som vet om det går å få kjøpt de norske merkene som klistermerker, er forferdelig dårlig til å lakkere/male
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #20
            Originally posted by tyor
            Er nå 35 stk som har stemt og 60% har stemt på det Norske med 21 stemmer og den nermeste konkurenten er Luftvaffe med ca 25% og 9 stemmer. så da regner jeg denne som avgjordt og det blir Norske farger på storken

            Er det noen som vet om det går å få kjøpt de norske merkene som klistermerker, er forferdelig dårlig til å lakkere/male
            Ta kontakt med Kjell Aanvik på rc-flight.com (shop@rc-flight.com). Han har en printer/programvare som lager det meste i profesjonelle merker.
            Mvh Terje Martinsen
            leder Modellflyseksjonen/NLF
            www.modellfly.info

            Comment


            • #21
              Du får kjøpt selvklebende skriver-papir på clas ohlsson. så skriver du ut de dekalene du skal ha, klipper dem ut og klistrer dem på. Dette her jeg gjort selv på en modell, og funket bra. Uansett er det så billig at det er bare å prøve og se. Neppe noe bra på fuel fly, men du skulle vel ha elektro?
              Ellers vet jeg Eureka RC hadde mulighet til å lage dekaler på bestilling, så kanskje RC-flight?

              Bra du går for norske farger Det må være lov å være litt patriotiske når det først finnes et norsk fargeskjema

              Comment


              • #22
                takker for tipset. nå ser det ut til at jeg må bruke en fuel motor jeg har liggende pga budsjetts krise. men hvis jeg klistrer de på og så går over med klarlakk så kanskje de sitter.

                Så lenge jeg ikke har noen planer om å delta i skalakonkuranser så her jeg jo ikke bruk for masse dokumentasjon og da er det jo greit å gå for det norske skjemaet. også er det joe veldig enkelt å lage
                Last edited by tyor; 30-01-06, 06:57.
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • #23
                  Hei.
                  Jeg fikk en gang tak i selvklebende film i flere farger som heter
                  Oratrim i størelse 300x1000mm.
                  Tror de tåler fuel.
                  Cessnaknuseren
                  Bjørn Sandbæk

                  Dæ går litt mindre lim nå.

                  Comment


                  • #24
                    Ja jeg tenkte litt på å lage merket i betreknint eller slik oratrim som du tenkte på. men tror det blir vanskelig å få det pent. Er det store runde norske merket jeg tenker på og mener jeg har sette det til salgs som klister merke i forskjellige størrelser men husker ikke hvor. kanskje NAK shop?
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • #25
                      fant noen her 404 men det står ikke noen størrelse på dem, noen som vet hvor store disse er?
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment


                      • #26
                        De kan se ut som de samme jeg har, Da er de vel ca. 1/12 skala Eller like rundt der.

                        Comment


                        • #27
                          ok da blir de sikkert for små til meg. er 1/6 omtrent det jag bygger. kan jo sende dem en mail og spørre for sikkerhets skyld.
                          Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

                          Frsky taranis 9+
                          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                          + diverse små ting

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by tyor
                            ok da blir de sikkert for små til meg. er 1/6 omtrent det jag bygger. kan jo sende dem en mail og spørre for sikkerhets skyld.
                            Gjør det, men jeg tror ditt beste valg er å hyenvende deg til Kjell i RC-Flight.
                            Jeg har selv laget noen slike merker på folie a la Clas, men selv min "vannfaste" blekkskriver klarer ikke mer enn å se værmeldingen på TV før hele dr.... renner utover. Tror jeg har fila liggende enda, slik at jeg kan maile den til deg. Send meg en påminnelse på terje(at)modellfly.info så skal jeg se etter når jeg kommer hjem.
                            Kjell Aa bruker spesiell folie, og en skriver med "blekk" som er laget for formålet. Tror ikke dette vil koste deg så mange kronene.
                            Mvh Terje Martinsen
                            leder Modellflyseksjonen/NLF
                            www.modellfly.info

                            Comment


                            • #29
                              skal sende han en mail og spørre. takker for tipsene.
                              Tom Nohr
                              Tennisveien 9
                              2450 Rena

                              Frsky taranis 9+
                              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                              + diverse små ting

                              Comment


                              • #30
                                Hvis du vil se et eksempel er grafikken på denne laget av Kjell Aanvik.
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X