Unconfigured Ad

Collapse

Røykolje

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stg
    • Dec 2005
    • 390

    #1

    Røykolje

    Er det noen som har en god oppskrift på røykolje til fly.
    Vet at parafin/ diesel brukes,men jeg har lyst til å kunne ta med flyet inn igjen etter flyging uten at sjefen jager meg på dør med flyet pga.lukt.
    stg
    Svein-Tore Gundersen

    Graupner MC32 Hott V2
    Yak 55 SP 3m Comp-ARF(Blue Flagg)m/3W 170 CS
    Sbach 342 DA 50
    3dhs Slick 89 Elektro
    Skymaster F-18C ( ATJ 170Ti )
    Jet Legend F-15 (simjet 3000)
    Retrojet 75 (Simjet 1910)
    Pilot-Rc Dolphin 86 (Jet-Cat 120)
    Byron Corsair
  • Supra25
    • Sep 2003
    • 1825

    #2
    Geir Flesche har no røykolje (3W?) som lukter jordbær. Det kan da ikke være så ille?!?
    Odd Sundet
    http://www.imacnorge.no

    Comment

    • Tom Erik
      • Feb 2004
      • 1601

      #3
      Tom Erik Smedal
      www.artistic3D.net
      www.photopia.no

      Comment

      • stg
        • Dec 2005
        • 390

        #4
        Har du mail adresse til geir flesche?
        stg
        Svein-Tore Gundersen

        Graupner MC32 Hott V2
        Yak 55 SP 3m Comp-ARF(Blue Flagg)m/3W 170 CS
        Sbach 342 DA 50
        3dhs Slick 89 Elektro
        Skymaster F-18C ( ATJ 170Ti )
        Jet Legend F-15 (simjet 3000)
        Retrojet 75 (Simjet 1910)
        Pilot-Rc Dolphin 86 (Jet-Cat 120)
        Byron Corsair

        Comment

        • Supra25
          • Sep 2003
          • 1825

          #5
          Han når du her: geir@3wnorge.com
          Odd Sundet
          http://www.imacnorge.no

          Comment

          • oaanesen
            • Oct 2002
            • 53

            #6
            Kjøleveske er tingen. Må ikke være utblandet

            Comment

            • stg
              • Dec 2005
              • 390

              #7
              Har faktisk tenkt på kjølevæske, vet jo hvor mye flott røyk det blir av en sprengt topp pakning på en bil motor,har du du selv prøvd dette?
              Svein-Tore Gundersen

              Graupner MC32 Hott V2
              Yak 55 SP 3m Comp-ARF(Blue Flagg)m/3W 170 CS
              Sbach 342 DA 50
              3dhs Slick 89 Elektro
              Skymaster F-18C ( ATJ 170Ti )
              Jet Legend F-15 (simjet 3000)
              Retrojet 75 (Simjet 1910)
              Pilot-Rc Dolphin 86 (Jet-Cat 120)
              Byron Corsair

              Comment

              • oaanesen
                • Oct 2002
                • 53

                #8
                Har ikke fått testet det ånkelig ennå, da gutta på jobb ikke er så gira på en motor som skriker for fult i lunsjen (helt ubgripelig spør du meg)
                Fordelen med det att det ikke er så grisete, men det må være varmt. Jo mere jo bedre. Er det bensin eller nitro?

                Comment

                • stg
                  • Dec 2005
                  • 390

                  #9
                  Dette er en Byron Pitts med US 41 bensin, den er ny restaurert og ikke fløyet ennå,er spent på motorkraften på denne motoren.Er det en fordel og lage forvarming/coil eller tror du det blir varmt nok uten.Har røyk nipplen nært manifolden.Røykpumpen er fraT.M.E
                  Svein-Tore Gundersen

                  Graupner MC32 Hott V2
                  Yak 55 SP 3m Comp-ARF(Blue Flagg)m/3W 170 CS
                  Sbach 342 DA 50
                  3dhs Slick 89 Elektro
                  Skymaster F-18C ( ATJ 170Ti )
                  Jet Legend F-15 (simjet 3000)
                  Retrojet 75 (Simjet 1910)
                  Pilot-Rc Dolphin 86 (Jet-Cat 120)
                  Byron Corsair

                  Comment

                  • airbatix
                    • Dec 2001
                    • 51

                    #10
                    Originally posted by oaanesen
                    Har ikke fått testet det ånkelig ennå, da gutta på jobb ikke er så gira på en motor som skriker for fult i lunsjen (helt ubgripelig spør du meg)
                    Fordelen med det att det ikke er så grisete, men det må være varmt. Jo mere jo bedre. Er det bensin eller nitro?
                    Kan ikke si jeg er enig med at kjølevæske ikke er grisete, men kansje det som angriper modellen din minst. Du må også regne med at det blir en "god" odør av flyet uansett hva du bruker som røykvæske.
                    Har testet litt forskjellig for røyk med glow(4t)motor, den beste røykoljen jeg kom fram til var lampe-olje evt. tennvæske som ble varmet skikkelig opp.
                    Det beste er vel en komersiell røykvæske som ikke skader flyet
                    Det som virkelig ryker er bremsevæske, MEN DET ANGRIPER DET MESTE AV LAKK/BETREKKNING OG ANBEFALES IKKE
                    --
                    Knut Dahl
                    Getting High By Flying Low

                    Comment

                    Working...