Unconfigured Ad

Collapse

Piper cub/el. fly

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Soloflying
    • Aug 2004
    • 201

Piper cub/el. fly

Ja, da lurte jeg litt på å skaffe meg nytt fly. Ikke at jeg fly så mye, men det hadde vært veldig greit å hatt et lite et jeg kunne bære opp til nærmeste mark og ta meg en tur. Lurte litt på piper cuben de har på rcmodeller, men den har vel ikke 4 kanaler? Må ha balanseror også, må kunne få litt trening.
    Det jeg leter etter er noe som ikke koster allverden. Har jo fjernkontroll, ny mottaker trenger jeg vel å ha om jeg skal ha et el. fly som er mindre enn en .40 trainer. Vil helst ikke måtte montere for mye selv, har en tendens til å være ute av stans til å fly da..
    Kom gjerne med noen forslag og linker, med og uten tilbehør.
    I don't think there's a punchline scheduled, is there?
  • Tore
    • Jan 2006
    • 337

Originally posted by Soloflying
    Ja, da lurte jeg litt på å skaffe meg nytt fly. Ikke at jeg fly så mye, men det hadde vært veldig greit å hatt et lite et jeg kunne bære opp til nærmeste mark og ta meg en tur. Lurte litt på piper cuben de har på rcmodeller, men den har vel ikke 4 kanaler? Må ha balanseror også, må kunne få litt trening.
    Det jeg leter etter er noe som ikke koster allverden. Har jo fjernkontroll, ny mottaker trenger jeg vel å ha om jeg skal ha et el. fly som er mindre enn en .40 trainer. Vil helst ikke måtte montere for mye selv, har en tendens til å være ute av stans til å fly da..
    Kom gjerne med noen forslag og linker, med og uten tilbehør.
    Cub'en er fin den til å lære seg på hvis du er helt nybegynner, tåler en støt også. Men motorkraften er dårlig, og batteriet varer ikke lenge. Med 2 batterier og hurtiglader (som er standard) får du fly en del. Har en her i god stand du kan få kjøpe om du vil, med ekstra vinge og servoer, og ikke minst 2 batteri, mottaker og radio.
    Tore

www.skalamodellflyklubb.no

Comment

• Soloflying
      • Aug 2004
      • 201

Originally posted by toremolt
      Cub'en er fin den til å lære seg på hvis du er helt nybegynner, tåler en støt også. Men motorkraften er dårlig, og batteriet varer ikke lenge. Med 2 batterier og hurtiglader (som er standard) får du fly en del. Har en her i god stand du kan få kjøpe om du vil, med ekstra vinge og servoer, og ikke minst 2 batteri, mottaker og radio.
      HAr den balanseror den da?

Comment

• Tore
        • Jan 2006
        • 337

Originally posted by Soloflying
        HAr den balanseror den da?
        Nei, det har ikke den, svinger bare med sideroret. Flyr likevel nesten som om den hadde balanseror. Men hvis du vil ha et fly å vokse litt på tror jeg ikke dette er noe for deg. Er bare for helt nye dette.
        Tore

Comment

• tyor
          • Mar 2005
          • 9757

hva med en E-starter da
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

Comment

• Harpoon
            • Nov 2003
            • 168

Avhengig av hva du har av utstyr lader/servoer/mottager er ikke 40 size fuelfly noe dyrere enn elektrofly (Fly ca 900,- motor ca 800,-).

Piper Cub er jo i utgangspunktet en skalamodell og ikke en god trainer. (Kjenner ikke den konkrete modellen). Flyving med sideror og ikke balanseror er vel en av Cub'ens særskilte kjennetegn.

Ett bra valg for elektromodell vil være GWS E-starter alternativt GWS Formosa hvis du er litt over nybegynner nivået. Du vil da sannsynligvis trenge servoer / fartskontroller, batteri og lader i tillegg.

Se eventuelt på de pakkene de har hos Moss eller Elefun.

Anders

Comment

• Tore
              • Jan 2006
              • 337

Originally posted by Harpoon

Piper Cub er jo i utgangspunktet en skalamodell og ikke en god trainer. (Kjenner ikke den konkrete modellen). Flyving med sideror og ikke balanseror er vel en av Cub'ens særskilte kjennetegn.

Anders
              Den elektrocub'en det er snakk om er en veldig god trainer. Mer tilgivende fly skal du lete lenge etter, men litt større motor og batterikapasitet hadde vell ikke vært å forakte.
              Tore

Comment

• FORMOSAMOSER
                • Jan 2006
                • 88

Har tidligere flydd mye med den gule cuben . Den er fin å trene med men ta med en flaske med lim for rep på stripa . Hehe.
                Jeg ble lei av at den var så under motorisert at jeg satte på den en bedre propell gws 7035 og 9,6 volt batteri samt annet radioutstyr slik at jeg kunne regulere motorturtall .(Orginalt er det bare av/på bryter motor det er for dårlig) .
                Da ble det morro å fly den . Den flyr jo som en drøm selv om det blåser .
                Hadde den så høyt at jeg ikke så den igjen med bedre batteri .
                Den siste trimmingen jeg gjorde var å sette på lipo 11v Da gikk den som en kule en liten stund til regulator og motor brant opp . og oppblåst batteri pga manglende lipokutt.
                Geir I Walderhaug

Comment

• Soloflying
                  • Aug 2004
                  • 201

Ahh, hvis det ikke er balanseror for jeg glemme det..
                  Har jo litt erfaring fra før, har en ready som jeg flyr av og til.
                  HAr sett på e-starter før, se her: http://www.elefun.no/webshop/aspx/pr...prod=E-Starter

Hva mer må jeg ha i tillegg da? Har lite penger, får vel satse på en sommerjobb om det skal bli noe..

Takk for svar!

Comment

• Harpoon
                    • Nov 2003
                    • 168

Jeg tror E-starter er ett bra valg. Har kjøpt en til min bror til jul men den har ikke vært i luften ennå.

Hvis du skal komme mest mulig billig ut av det er det litt avhengig av hva du har av lader fra før (LiPo / NiMh batteri)

Uansett trenger du 2-3 mini servoer og en fartskontroller. Din eksisterende mottager kan du sikkert bruke selv om den er litt tyngre enn en mini mottager.

GWS standard motorer er ikke spesielt glad i LiPo batterier 2c 8.4v er litt slappe og 3c 11.1v er litt for mye for motoren. Så om du skal gå for LiPo er litt avhengig av hva du ønsker å gjøre senere.

Hvis du går for 3c LiPo er ST370 / ST380 Turbo gearet motor ett bra rimelig erstatningsalternativ når den orginale motor er utslitt. Den tåler LiPo 3c og koster 220,- hos Elefun.

Comment

• Soloflying
                      • Aug 2004
                      • 201

Ok, takk for svar!
                      Dette rekker jeg vel på noen månedslønner.. får bare spare, ikke min særskilte egenskap menmen..
                      Må jeg ikke ha lader og batteri også?
                      Last edited by Soloflying; 10-02-06, 15:14.

Comment

• Soloflying
                        • Aug 2004
                        • 201

Har lurt litt rundt i det siste, sett denne: http://www.elefun.no/webshop/aspx/pr...spx?vareID=226

Noen som kjenner til modellen?

Comment

• Soloflying
                          • Aug 2004
                          • 201

Ikke for å mase, men hjelp mottas med stor takk!

Comment

Working...