Unconfigured Ad

Collapse

er dette litt mye balror utslag?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kapia
    • May 2005
    • 1435

er dette litt mye balror utslag?

heisann, sitter og bygger meg en knuffel v2, har lagd noe lang servo horn pga kropps tykkelsen, jeg fikk disse kjekke utslaga, er det litt for mye eller? je ghar ikke noe fancy radio, bare en laser4, så å minske dei klarer jeg ikke.

Last edited by kapia; 18-02-06, 19:31.
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

så ut som det er nok ja. men har selv hatt laser4 mener å huske at det er to små skruer på den for å justere utslaget på ballanseror og høyderor. se på bildet her http://www.elefun.no/webshop/aspx/pr...&kategoriID=33 nede til vanstre rett under hitec merket.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

Comment

• kapia
      • May 2005
      • 1435

det er jo nice! det skal jeg prøve meg på hehe, er godt over 45 grader vertfall

men siden vi først er inn på ballanse ror, hva er det som gjør at en modell trekker til siden når jeg tar fullt utslag på stikka, tar liksom ikke en ren ben roll, men detter liksom, må bruke høyderor for å få det noe lunde pent

Comment

• Tore
        • Jan 2006
        • 337

men siden vi først er inn på ballanse ror, hva er det som gjør at en modell trekker til siden når jeg tar fullt utslag på stikka, tar liksom ikke en ren ben roll, men detter liksom, må bruke høyderor for å få det noe lunde pent
        Mister du høyde når du roller? Dette er helt normalt når du ikke bruker høyderoret. Vingen løfter oppover når flyet er rett vei og omvendt oppned. Gi litt nedror når flyet er oppned du..
        Tore

www.skalamodellflyklubb.no

Comment

• kapia
          • May 2005
          • 1435

ja, men mener ikke du når jeg har profil vinger? dette er snakk om alle 3d fly jeg har hatt klarer lksom ikke å ta en snor bein roll.

Comment

• tyor
            • Mar 2005
            • 9757

er vel få fly som roller helt uten å miste høyde hvis du bare gir ballanseror. i hvertfall ingen av de jeg har hatt.
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

Frsky taranis 9+
            + diverse små ting

Comment

• Alf Surdal
              • May 2005
              • 680

minifuntanaen jeg hadde i høst rollet helt perfewkt uten å miste høyde. men den rollet ekstremt kjapt så den fikk vel ikke tid til å miste høyde tenker jeg
              Alf Surdal
              Hovsherad

Comment

• galmania
                • Jul 2005
                • 604

Hvor kjapt den roller kommer vel helt an på hvor mye du rører på stikka det. Jeg flyr formosa nå, og under "vanlig" flyging er det ikke mer enn noen millimeter av stikka som blir brukt. Er vel en vanesak. Med utfordringen ligger jo i å rolle sakte, ikke å rolle fort. DA er det verre å få rette roller.
                Geir Amund Lindberget

Comment

• kapia
                  • May 2005
                  • 1435

yahooo! no er knuffelen ferdig tuuusen takk for tipset med atv knappen tyor no har jeg perfekte 45 grader, eneste er at jeg ikke har like stor utslag ned som opp, noen andre som har det samme problemet?

Comment

• tyor
                    • Mar 2005
                    • 9757

Originally posted by kapia
                    yahooo! no er knuffelen ferdig tuuusen takk for tipset med atv knappen tyor no har jeg perfekte 45 grader, eneste er at jeg ikke har like stor utslag ned som opp, noen andre som har det samme problemet?
                    fint du fant det Når rorene står i nøytral så skal det punktet på rorhornet som stanga fra servoen er festet til ligge rett over hengslinga. ellers vil du få mere utslag en av veiene.

laget en kjapp dårlig tegning men kanskje du skjønner hva jeg mener. så ut som om rorhornet satt for langt inn på roret på ditt bilde.
                    Attached Files
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

Frsky taranis 9+
                    + diverse små ting

Comment

• kapia
                      • May 2005
                      • 1435

åshit, der ser du, det viste jeg ikke, må nesten ordnes til neste gang. har depron til å bygge 10-12 fly :P

Comment

Working...