Unconfigured Ad

Collapse

ready sjøfly/ sjøfly genetrelt

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nybegunda
    • Jun 2003
    • 729

ready sjøfly/ sjøfly genetrelt

Hei! jeg har et par spørsmål angående å lette å lande på vann.

hvordan foregår dette på beste måte for en nybegynner som meg?
    er det best å ha lav eller høy fart ved landing? er det lettere å lande på vann enn på land? hva med flaps?er det en fordel?? er det dumt å trene på dette i saltvann? noen som har erfaringer om dette? jeg har forresten en ready med flotører!
    Last edited by nybegunda; 27-02-06, 01:55.
    Tor Helseth
    Ålesund og Omegn Modellflyklubb
  • olle
    • May 2002
    • 708

Å lande på vann er den enkleste sak av verden med den modellen du har. Det er bare å slakke ned motoren, så lander den med død stikke av seg selv. Men det finnes mange andre måter, som her: mms://media.bragd.no/RCModellerReady.wmv (Windows Media Player).
    Å ta av er faktisk litt verre. Pass på at det er litt krusninger på vannet og ta av mot vinden. Er den trimmet rett, går den av av seg selv. Eller et lite napp i stikka når farten er der. Speilblankt vann suger flottørene fast i vannflaten og modellen kan skjære ut. Kjør da litt i ring for å rive opp vannflaten først. Ferskvann er å anbefale uansett, særlig hvis uhellet er ute.
    Det er sikkert flere som har erfaring med flottørfly i området der du holder til. Søk hjelp i startfasen hos de. Det lønner seg alltid.

Comment

• nybegunda
      • Jun 2003
      • 729

Tusen takk for informativt svar! da gjenstår jo bare å prøve da!!!
      Tor Helseth
      Ålesund og Omegn Modellflyklubb

Comment

Working...