Unconfigured Ad

Collapse

flottører

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • extracap
    • Feb 2006
    • 556

flottører

var borti noe rart i dag(finnes sikkert en logisk forklaring)
    har en cap 232 på 2m vingespenn har flydd den en del og synes det er ett godt fly,men i helga har det snødd mye og stripa er ned snødd.
    men snø er ikke noe problem hvist man har ski.
    hadde ikke ski til denne "store" capen men hadde noen flottører som hørte til en cardinal jeg hadde,monterte di og det fungerte helt perfekt inntil.........
    når jeg tok av den 4 turen la modellen seg over til venstre og reagerte ikke på stikka med det samme men fikk det ned og berget flyet.
    det som hadde skjedd var att begge balanserors servoene har havarert tannhjulene hvorfår? det er 6 kilos hitec servoer.
    er ganske sikker på att di(flottørene) var rett montert i henhold til steppet og vinkel.
    Last edited by extracap; 26-02-06, 16:32.
    Mvh Geir Mogstad
    ---------------------------------------
    slapp av det kommer helt sikkert ned!
  • Gisle
    • Dec 2005
    • 575

Originally posted by extracap
    det som hadde skjedd var att begge balanserors servoene har havarert tannhjulene hvorfår? det er 6 kilos hitec servoer.
    er ganske sikker på att di(flottørene) var rett montert i henhold til steppet og vinkel.
    Det var interessant. Sist helg havarerte jeg en Ready (er fikset opp nå). Jeg hadde flydd en en tur og landet, Tok av igjen og svinge rundt, så reagerte flyet så rart og jeg skulle svinge andre veien. Flyet reagerte ikke og jeg ble litt stresset for et tre jeg holdt på å fly i. Jeg la over andre veien og grunnet stress endte jeg til slutt loddrettt i bakken. Flottørene gikk til dundas og innfestinga til hoveddysa knakk i forgasseren. Jeg trodde det var jeg som bare hadde vært en elendig pilot til jeg oppdaget at servoen til høyre balanseror hadde havarert tannhjul. Den hadde streika. Det forklarer den merkelige oppførselen på flyet, men hadde jeg stressa ned burde jeg fint tatt ned flyet. Men man lærer så lenge man fly.........
    Jeg lurer selvsagt på hva som har gjort dette, men det har ikke med flottørene å gjøre for mitt fly ihvertfall.
    Gisle Ranum
    Trondheim
    "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

Comment

Working...