Unconfigured Ad

Collapse

Sullivan Skywriter røykpumpe

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • andersh
    • Apr 2003
    • 1734

Sullivan Skywriter røykpumpe

Jeg har akkurat mottatt min nye Sullivan SkyWriter pumpe for røykolje. Denne skal installeres i en Great Planes Extra 300 Patty Wagstaff med en 3W 50i bensinmotor. Motoren har pipe med nippel for røyk, og det har vert røykanlegg i den tidligere. Men JEG har aldri dillet med slikt før...

Link til Sullivan pumpen her:

Jeg planlegger å bruke den på en 2 cellers lipo pakke. Dermed kommer motoren til å få fra 6v til 7,4v inn. Det står i manualen at jo høyere drivspenning, jo høyere turtall på et gitt utslag.

Det jeg er ute etter er tips rundt hvor mye jeg skal sette pumpen på når den går. Jeg lager selvsagt en av/på bryter til den på en kanal på radioen, men i tillegg anbefales det at jeg mixer den inn på throttle slik at den varierer mengden ut fra turtall - hvilket selvsagt er fornuftig, men hvor mye?

Håper noen andre har samme pumpen og kan tipse meg litt om hvordan de har satt den opp.

En annen ting jeg lurer på er rett og slett hvor mye olje som går. Hvor stor tank bruker folk til olje. Jeg har ikke lyst å dra med for mye vekt, så jeg legger meg på et slags "minimum"... tips?
    Last edited by andersh; 03-03-06, 00:45.
    Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
    rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
    Byggeblog FPV SailCam Easyglider
    Byggeblog for Eurosporten
    Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....
  • extracap
    • Feb 2006
    • 556

røykpumpe

jeg har makan pumpe i capen min og den fungere helt topp!
    når jeg har full gass går den på ca 75% og på halv gass ca 55% men det tror jeg du må finne ut litt av selv(jeg bruker den på en zenoha 45 ccm)
    jeg bruker 6 volt vanelig betteri pakke og en halvliters tank men du verden det går unna med røykveske! så noe mindre er ikke å anbefale.(det kommer nok alt etter behovet det da selfølgelig,hvor lenge man hvil ha røyk)
    men som sakt, jeg har ikke noe fasit på dette men jeg synes dette er ett ok
    oppsett på min jr cap.
    di har den på rc flight http://www.rc-flight.com/catalog/adv...6e17e&x=12&y=6

men jeg håper flere kommer med gode tips til oss

geir m
    Last edited by extracap; 03-03-06, 16:01.
    Mvh Geir Mogstad
    ---------------------------------------
    slapp av det kommer helt sikkert ned!

Comment

Working...