Announcement

Collapse
No announcement yet.

Behandling av foam fly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Behandling av foam fly

    Hei, trenger råd. Jeg har investert i noen foam fly , eksempelvis T-28 Parkzone, Cessna TTX, Avios Bushmule. Det første flyet mitt ser nå ikke særlig pent ut, naturligvis krasj og styr. Det jeg bemerker meg er at foam/isopor? er ganske mykt og blir for deformert, samt at det føles litt "billig" noe det jo i grunn er.
    Noen som har erfaring med å herde/styrke isoporen? Sett noe på youtube om bruk av klarlakk osv. Noen som vet hvordan man kan gjøre isoporen litt hardere/sterkere ? Nå er decals allerede på. men har lært at man kan bruke klarlakk over decals for at de skal sitte bedre samtidig som det gir foam litt mer shine. Men denne styrker vel direkte ikke, vil at det skal bli litt hardere overflate.

    Takker for alle tips

  • #2
    Du kan jo legge glassfiber på den, men det øker vekten en god del og dermed forandrer flyegenskapene. Hele poenget med isoporfly er at de er billige og tåler en del, ulempen er at de ofte ikke blir pene med tiden selv uten krasj. Bruk det til det som det er og kjøp deg heller noe skikkelig vedsiden av.
    Lars Norberg

    Comment


    • #3
      Foamies er til for å brukes, ikke for utstilling Det er jo også litt av sjarmen noen ganger å ha en skikkelig beater full av limskjøter, teip osv som fortsatt flyr som om den var ny, som Trojanen min.

      Comment


      • #4
        synes en foam til rundt 3000 kan være greit å ta vare på så langt det går
        noen som har noen erfaring med lakking/ herding ?

        Comment


        • #5
          Naboen min trekker alle isopormodellene sine med vanlig strykejernfilm. Tror det er Oracover. De blir stivere og mer holdbare.

          Comment


          • #6
            Har sett folk har brukt dette. Har ikke prøvd det sjøl. Den er gjennomsiktig og legges på med strykejern, men har veldig lite krymping i forhold til vanlig betrekning. Bildet er en kompis som har trekt en skysword med slik film.
            404 Not Found..5Xe0mBmR6AO62o
            Click image for larger version  Name:	51377798_394659117767441_1137245148854353920_n.jpg Views:	0 Size:	175.7 KB ID:	680402
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #7
              Originally posted by tyor View Post
              Har sett folk har brukt dette. Har ikke prøvd det sjøl. Den er gjennomsiktig og legges på med strykejern, men har veldig lite krymping i forhold til vanlig betrekning. Bildet er en kompis som har trekt en skysword med slik film.
              404 Not Found..5Xe0mBmR6AO62o
              Click image for larger version Name:	51377798_394659117767441_1137245148854353920_n.jpg Views:	0 Size:	175.7 KB ID:	680402
              takk for svar Tyor. Men disse trekkene blir kanskje veldig rynkete etter litt? Virker som det er mye jobb å vedlikeholde de slette og fine . Kanskje jeg bare skal droppe det, men har hørt man kan lakke flyene med klar lakk slik at decals/klistremerker ikke slites bort så fort. Noen tips til produkter?

              Comment


              • #8
                Denne typen som jeg linket til vil ikke rynke seg slik som vanlig betrekning hvis jeg har skjønt det rett. og den har veldig kraftig lim. men vet ikke hvor lett det er å legge den hvis det er panellinjer og mye detaljer støpt inn i foamen.

                hvis det er epo foam og ikke vanlig isopor så kan du bruke vanlig lakk tror jeg. men greit å prøve litt på en lite synlig plass først.
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment

                Working...
                X